Personalul dispeceratelor pentru situații de urgență, instruit de experți finlandezi

3 decembrie 2018 | 0 comentarii |

Pregătirea dispecerilor constituie a doua etapă a procesului de comasare a dispeceratelor de Ambulanță cu cele al inspectoratelor pentru situații de urgență.

 

O primă etapă a proiectului de constituire a dispeceratelor de urgență integrate, s-a finalizat în a doua jumătate a lunii noiembrie. Acestea reunesc, în cadrul unei singure structuri, dispeceratele serviciilor de Ambulanță și cele ale inspectoratelor pentru situații de urgență, care până anii trecuți, funcționau autonom. Primă etapă a constat în comasarea fizică a dispeceratelor celor două servicii, proces care a avut loc la nivelul fiecărui județ în parte, fiind demarat încă din anul 2014. Buzăul s-a numărat printre primele județe în care s-a trecut la funcționarea în regim integrat a celor două dispecerate, procesul de comasare continuând la nivelul întregii țări. La începutul anului 2016, în toate județele din țară funcționau aceste dispecerate integrate, ultimul pas către finalizarea acestei etape fiind comasarea celor două dispecerate la nivelul Capitalei și județului Ilfov. Procedura a fost una de mai lungă durată, întrucât a fost nevoie de construirea unui noi sediu, în care au fost relocate apoi dispeceratul SABIF și cel al ISU București  – Ilfov, secretarul de stat Raed Arafat anunțând zilele trecute că s-a finalizat și această procedură.

Astfel, la nivelul întregii țări funcționează, în prezent, dispecerate integrate, care preiau apelurile de urgență ce necesită intervenția echipajelor de Ambulanță, SMURD, pompieri, descarcerare sau echipaje de salvare, această procedură fiind una mai eficientă decât în cazul în care apelurile erau preluate separat de cele două servicii.

 

Odată finalizată această etapă, a constituirii dispeceratelor integrate pentru situații de urgență, Raed Arafat a precizat că se va trece la pasul următor, care constă în instruirea dispecerilor din întreaga țară în ceea ce privește activitatea în sistem integrat. Potrivit secretarului de stat care se ocupă cu coordonarea Departamentului pentru Situații de Urgență, instruirea dispecerilor va fi făcută de experți finlandezi, în cadrul unui proiect comun al Ministerului Sănătății și departamentului pe care îl conduce, cu sprijin financiar din partea guvernului elvețian.

„Faza următoare este un proiect pe care îl dezvoltăm, de creştere a calităţii personalului din dispecerate, ca să poată să gestioneze orice fel de caz, să nu fie împărţiţi pe domenii, adică să facem dispecerii să activeze integrat. Va mai dura un an – doi până o sa avem oamenii foarte bine pregătiţi în domeniu. I-am adus împreună şi acum le integrăm activitatea ca să fie şi mai eficienţi. Proiectul e început în colaborare, ca şi parte de pregătire, cu Ministerul de Interne finlandez şi cu experţi din Finlanda, care au acest model de lucru şi care sunt cei care ne sprijină pe partea tehnică, fiind finanţat de Ministerul Sănătăţii şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă cu sprijin financiar și din partea guvernului elvețian”, a declarat dr. Raed Arafat.

 

Dr. Raed Arafat

Declarațiile au fost făcute cu ocazia finalizării transferului tuturor activităților  dispeceratului Serviciului de Ambulanță București – Ilfov în noul sediu, aceasta fiind ultima etapă în procesul de comasare a dispeceratelor din întreaga țară. „În sfârşit, putem spune că avem la Bucureşti-Ilfov un dispecerat integrat la nivel european, care integrează serviciul 112 pe Bucureşti-Ilfov, ISU şi Serviciul de Ambulanţă, într-un centru modern destinat gestionării situaţiilor de urgenţă” a mai declarat Raed Arafat.

Șeful DSU a dat asigurări că o altă etapă, în afară de ce care vizează pregătirea dispecerilor, va fi cea a dotării serviciilor de Ambulanță și a unităților SMURD cu autospecialele noi, care vor fi cumpărate din fonduri europene. „Faza următoare este sosirea noilor ambulanţe, pentru reîmprospătarea parcului auto, care este învechit. Avem ambulanţe care au deja 10-11 ani vechime şi primele 420 de ambulanţe urmează să sosească până la sfârşitul acestui an, din care 100 sunt pentru SMURD şi 320 sunt pentru serviciile de Ambulanţă. Iar anul viitor, până la jumătatea anului, sperăm că se primeşte diferenţa de până la 1.200 de ambulanţe, cumpărate din fonduri europene. La acestea se adaugă cele 106 ambulanţe pe care le-a cumpărat Primăria Bucureşti pentru Ambulanţa Bucureşti. Deci, în total vor fi 1.300 de ambulanţe, care vor intra în următoarele 8 luni în România”, a anunțat secetarul de stat.

Pentru SAJ Buzău s-au aprobat 21 de noi ambulanțe care vor înnoi parcul auto al salvatorilor.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*