Antibiotice Iași și-a crescut vânzările cu 54%

18 august 2022 | 0 comentarii |

Afacerile companiei Antibiotice SA s-au consolidat în primul semestru, obținându-se o creștere a veniturilor din vânzări cu 54% și o creștere a profitului brut cu 32%.

 

Antibiotice SA (simbol bursier ATB) a avut creșteri sustenabile în primul semestru al acestui an, ca urmare a aplicării consecvente a politicilor de maximizare a randamentelor și a strategiei de consolidare a afacerii atât pe plan internațional cât și în România, până în 2030. Potrivit rezultatelor economico-financiare remise Bursei de Valori București (BVB), pe 16 august, compania a avut o creștere a veniturilor din vânzări cu 54% și o creștere a profitului brut cu 32%; înregistrând totodată o reducere a gradului de îndatorare de la 32% la 29% și o retenție a personalului de 98%, utilizând 100% energie din surse regenerabile.

Ritmul de creștere al vânzărilor a fost susținut în mod echilibrat de toate cele 4 divizii ale companiei: Divizia de substanțe active, Divizia de produse injectabile sterile, Divizia forme solide orale, Divizia produse topice”, transmite Antibiotice.

Consolidarea veniturilor se relizează și prin proiectele de business development contractate în semestrul I, de tip in-licensing și out-licensing prin care se va completa portofoliul companiei cu un număr de 20 de noi produse și vor fi accesate noi piețe din America de Sud, Australia și Europa.

 

Raportul către BVB arată că „piețele internaționale au revenit la perioada pre-pandemie, cu o reluare a accesului populației la sistemele de sănătate publică, la programele de spitalizare și tratamentele operatorii”. În primele 6 luni ale acestui an, vânzările Antibiotice pe piețele din Europa, Statele Unite ale Americii și Asia-Pacific, au crescut cu 40% comparativ cu perioada similară a anului trecut, generând o creștere a profitabilității cu 10%. Principalele produse valorificate în SUA, Canada, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Serbia, Vietnam, Moldova, Azerbaidjan și Irak sunt „medicamentele antiinfecțioase pulberi sterile injectabile (90% din total), urmate de medicamentele cardiovasculare sub forma de comprimate”. „O pondere importantă din vânzările pe piețele externe o au substanțele active pe bază de Nistatină (feed-grade, standard, micronizată) care au înregistrat în primele 6 luni ale acestui ani o creștere valorică de 78%, consolidând astfel și profitabilitatea companiei”, se arată în raportul publicat de companie.

 

Vânzările de produse finite și-au menținut trendul de creștere pe principalele piețe din America de Nord, Europa și Asia, cu un avans de 17%, generat de consolidarea businessului pe piețe tradiționale din America și Asia, precum și de expansiunea pe noi teritorii (Marea Britanie, Arabia Saudită), în timp ce piața internă a susținut creșterea veniturilor din vânzări prin consolidarea pe segmentele hospital și retail. În spitale, vânzările au crescut cu 32%, în principal a urmare a revenirii nivelului de asistență spitalicească, numărul pacienților externați din spitale în primele 6 luni 2022 fiind cu 24% mai mare comparativ cu perioada similară a anului 2021.

Pe segmentul retail, Antibiotice a înregistrat o creștere de 14% determinată de valorificarea superioară a portofoliului de medicamente cu și fără prescripție medicală precum și prin campanii de promovare a produselor din brandul umbrelă Nutriensa și a brand name-urilor asociate”, se arată în raportul comaniei.

Veniturile realizate din vânzarea produselor pe piața din România au fost de 206,9 milioane lei, în creștere cu 22,7% față de aceeași perioadă din 2021, iar exporturile de medicamente și substanțe active au însumat 95,3 milioane lei, cu 39% peste nivelul de referință.

 

 


Adaugati un comentariu


 

*