Antibiotice Iași a încheiat anul trecut cu un profit de peste 33,5 milioane de lei

Pentru anul în curs, compania intenționează contractarea unei facilități de credit de investiții pe o perioadă de 10 ani, in valoare de 15,4 milioane de euro.

 

La finele săptămânii trecute a avut loc  Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor companiei Antibiotice Iași, în cadrul căreia au fost prezentate și aprobate situațiile financiare înregistrate la finalul anului financiar 2017.

Conform raportului de bilanț prezentat acționarilor, profitul net al companiei farmaceutice românești s-a majorat anul trecut cu 10%. Astfel, profitul după impozitare aferent anului 2017 este de 33,56 milioane de lei, superior anului anterior cu 10% (30,37 milioane de lei) și cu 17% față de cel bugetat. Acesta a fost reinvestit, conform prevederilor legale, respectiv suma de 15.732.585 lei în achiziții de echipamente tehnologice, calculatoare electronice, echipamente periferice și programe informatice, iar diferența de 17.825.769 lei reprezintă profitul repartizat la dividende.

Veniturile din vânzări ale anului 2017 au înregistrat valoarea de 336,9 milioane de lei, în creștere cu 1,3% comparativ cu anul 2016, cand s-au înregistrat 332,4 milioane de lei.

Pe piața internă, vânzările fizice ale companiei în farmacii și spitale au înregistrat o creștere de 11,5%, pe fondul unei creșteri de 8,2% a consumului de medicamente la nivel de piață totală, și o creștere valorică a vânzărilor din farmacii și spitale de 5,3% comparativ cu anul 2016.

Prin portofoliul valorificat, în anul 2017 compania își menține poziția de lider pe segmentul unguente cu o cotă de piață de 27%, supozitoare cu o cotă de piață de 40,3% și pentru pulberi.

 

Totodată, în anul 2017, Antibiotice Iași și-a menținut poziția de lider pe segmentul medicamentelor generice și al celor fără prescripție medicală (OTC) comercializate în spitale, cu o cotă de piață de 17,4%.

Medicamentele eliberate fără prescriție medicală au înregistrat o creștere constantă a vânzărilor în ultimii ani, ajungând să ocupe, în 2017, 22% din piața totală de profil. Antibiotice Iași ocupă locul 14 în topul companiilor care activează pe această piață în România, dintr-un total de 213 companii, în urcare cu 4 poziții comparativ cu 2015.

Portofoliului dedicat uzului uman cuprinde 136 de medicamente ce acoperă 12 clase terapeutice. Dintre acestea, 37 de produse sunt medicamente esențiale, conform clasificării, adică medicamente care satisfac necesitățile de ocrotire a sănătății populației, utilizându-se în tratamentul celor mai răspândite boli. Tot anul trecut, prin procedură națională s-au obținut 7 noi autorizații de punere în piață pentru medicamente din clasele cardiovascular, antiinfecțioase și dermatologie și au fost notificate două noi suplimente alimentare.

 

Pe piața externă, exporturile companiei  au ajuns anul trecut la 28,75 de milioane de dolari, în creștere cu 12,08 % comparativ cu anul 2016, reprezentând 35% din cifra de afaceri a companiei.

Creșterea vânzărilor la export a fost generată atât de dezvoltarea exportului de forme farmaceutice finite cât și a substanței active Nistatina – un antifungic utilizat atât în industria farmaceutică, cât și în industria cosmetică. Nistatina, substanță activă, deține cea mai mare pondere în vânzările pe piețele externe ale Antibiotice, iar în anul 2017, exportul acestui produs a crescut cu 10,10% comparativ cu anul anterior. Cea mai importantă creștere pentru produsul Nistatină în anul 2017 a fost înregistrată pe piața SUA, unde volumul exportat a fost cu 50% mai mare decat în anul precedent. Principalele piețe de desfacere pentru Nistatină, în anul 2017, au fost Asia, America de Nord, Orientul Mijlociu și Europa. Totodată, 2017 este al treilea an consecutiv în care produsul de biosinteză Nistatină își menține poziția de lider mondial. În același timp, acest produs a obținut din partea United States Pharmacopeia recunoașterea ca standard de referință la nivel internațional a calității, primind Diploma și Trofeul Standard de Referință USP.

 

Și exportul de produse finite a cunoscut anul trecut o creștere cu 18,05%, principalele piețe de desfacere fiind Asia, Europa, America de Nord, Rusia și C.S.I. și Orientul Mijlociu. Cea mai mare pondere în exporturile de produse finite au avut-o produsele antiinfecțioase, urmate de cele pentru tractul digestiv și metabolism, cardiovasculare, dermatologice precum și cele din categoria sistemului musculo-scheletic. Având în vedere nevoia de promovare a produselor pe piețele externe, compania a demarat procedurile de înființare de reprezentanțe proprii, prima dintre acestea fiind cea din Vietnam, piață pe care s-au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor în ultimii ani. În perioada următoare vor fi deschise reprezentanțe proprii în Ucraina și în Republica Moldova cu scopul de a dinamiza vânzările pe aceste piețe.

În cadrul ședinței, acționarii companiei au hotărât aprobarea contractării unei facilități de credit de investiții în valoare de 15,4 milioane de euro. Acest credit  se va utiliza pentru dotarea cu echipamente de fabricație performante a noii capacități de producție Unguente și Supozitoare, cât și investiții obținerea de autorizații pentru îndeplinirea standardelor de calitate care guvernează piețele farmaceutice reglementate din Europa, SUA și Canada. Totodată, se va investi în finalizarea procesului de serializare, proces prin care se urmărește prevenirea pătrunderii medicamentelor contrafăcute pe piață, în scopul siguranței în administrare a medicamentelor către pacienți.

 


Adaugati un comentariu


 

*