CNAS zice că merge sistemul informatic, doctorii spun că nu prea

9 august 2019 | 0 comentarii |

Conducerea Casei susține că serviciile medicale acordate de furnizorii aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate au fost în mare parte raportate pentru luna iulie.

 

Din cabinetele medicilor de familie au fost transmise în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), în data de 7 august, aproximativ 400.000 de servicii medicale, dintre care 326.806  au fost semnate cu cardul și validate, iar 61.806 servicii medicale au fost nesemnate cu cardul, transmite Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS). „Menționăm că din categoria serviciilor nesemnate fac parte cele acordate fără card de sănătate, ca de exemplu serviciile medicale acordate copiilor sau asiguraților fără card (pierdut, furat, distrus, neemis). De asemenea, nesemnarea serviciilor poate apărea ca urmare a unor  întârzieri de răspuns în sistem”, susțin reprezentanții CNAS, care promit că până la închiderea calendarului de raportări vor fi validate toate serviciile medicale care au fost acordate cu respectarea normelor legale în vigoare.

Medicii susțin însă că în continuare sunt probleme și că sistemul merge „pe poticneli”, astfel că sunt nevoiți să consulte ziua, iar noaptea să stea să încerce să valideze serviciile prestate.

Mai mult, unii medici susțin că le-au fost invalidate unele servicii prestate în iulie și că astăzi, după vreo două ore, sistemul a „picat” din nou. În plus, dosarul electronic, cel care trebuia să înmagazineze toate informaţiile medicale ale românilor, a intrat în atenţia procurorilor. Specialiştii au constatat ca platformă nu are licenţe de securitate şi că este accesată de persoane fără autorizaţie. Deşi oficialii insistă ca dosarul electronic funcţionează, situaţia din cabinetele medicale sau din spitale îi contrazice.

 

Potrivit CNAS, situația raportărilor serviciilor acordate în luna iulie 2019 de furnizorii de servicii medicale aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, până  la data de 7 august, este următoarea:

-Asistență medicală primară: 9.770 raportări (din 10.111 cabinete medici de familie) – 96,6 %;

-Asistență medicală ambulatorie de specialitate: 2.919 raportări (din 3.007 furnizori) – 97%;

-Farmacii: 21.406 raportări (din 23.210 furnizori) – 92%;

-Furnizori de servicii paraclinice în ambulatoriu: 1.274 raportari (din 1.319 furnizori) – 96,5%.

Menționăm că termenele de raportare lunare sunt stabilite de fiecare casă de asigurări de sănătate în parte pentru furnizorii de servicii medicale cu care se află în relație contractuală”, se subliniază în comunicatul CNAS.

 

Vasile Ciurchea

Reprezentanții Casei mai spun că pe parcursul zilei de 7 august, pe adresa de suport aflată la dispoziția furnizorilor de servicii medicale pentru cazurile în care întâmpină dificultați în accesarea PIAS, au fost înregistrate doar 10 sesizări care semnalau disfuncționalități de sistem și toate au fost soluționate în scurt timp, după primirea mesajelor respective.

Sunt convins că au mai existat câteva situații în care interacțiunea cu sistemul informatic a fost mai greoaie, de aceea îndemn furnizorii să apeleze la serviciile  de suport pe care le au la dispoziție pentru a rezolva eventualele probleme cu care se confruntă. Numărul mare de raportari lunare generate în ultimele zile crește considerabil interacțiunea cu sistemul. Este normal ca furnizorii să se grăbească să raporteze serviciile din luna iulie, indiferent de termenul de raportare pe care îl au, după experiența  din ultima lună, în care sistemul a fost avariat. Am demarat demersurile necesare pentru ca PIAS să facă față mult mai bine situațiilor în care numărul interogărilor simultane este foarte mare. Din acest motiv, achiziția serviciilor de mentenanță este o prioritate pentru mine, pentru că acestea asigură buna funcționare a sistemului pe toate componentele”, a declarat Vasile Ciurchea, Președintele CNAS.

Conducerea CNAS mai spune că s-a întâlnit cu furnizorii de servicii medicale și s-a convenit asupra unor măsuri care să ducă la o mai bună funcționare a sistemului informatic și la măsuri de debirocratizare menite să asigure pacienților servicii medicale de o mai bună calitate, iar toate propunerile  avansate în cursul întâlnirilor vor fi analizate și dezbătute.

 


Categorii: Actual

Adaugati un comentariu


 

*