Donație a unor liceeni, pentru construcția primului spital de oncologie pediatrică
Aceștia au participat la prima ediție unui festival de antreprenoriat dedicat elevilor de liceu, iar suma donată a fost strânsă în 24 de ore.
În ultima săptămână a lunii august a avut loc prima ediție a evenimentului Spark Week – primul festival de antreprenoriat pentru liceenii din România, care a reunit la start 36 de tineri cu vârste cuprinse între 15 și 18 ani, din toată țara. Evenimentul a avut și un caracter caritabil, fondurile rezultate din valorificarea ideilor de afaceri ale celor 36 de liceeni fiind direcționate către proiectul #NoiFacemUnSpital, care își propune construirea „de la zero” a primului spital de oncologie pentru copiii, cu fonduri provenite exclusiv din donații.
Pe parcursul festivalului, tinerii s-au întâlnit cu o serie de antreprenori și manageri, vizitând și mai multe sedii de companii și participând la o serie de ateliere practice, unde au învățat despre marketing, vânzări şi despre etapele lansării unui business. De asemenea, Carmen Uscatu, fondatoarea organizaţiei Dăruiește Viață, cea care a inițiat proiectul #NoiFacemUnSpital, a avut o conversaţie inspiraţională cu participanţii, cărora le-a explicat ce presupune construcţia de la zero a primului spital de oncologie şi radioterapie pediatrică din România.
Împărțiți în 5 echipe, tinerii au avut sarcina de a se gândi la câte o idee de produs pe care să-l vândă în maxim 24 de ore. Pentru realizarea acestor produse, ei au folosit ideile generate în cele 5 zile ale taberei, sfaturile primite de la antreprenori și resursele puse la dispoziţie de EA-The Entrepreneurship Academy, organizatorul evenimentului.
Cei 36 de participanţi au ales să testeze vânzarea unor diverse produse şi servicii precum brăţări personalizate, cărţi surpriză sub conceptul „Blind date with a book”, căsătorii pentru o zi, tricouri cu grafică modernă creată de ei şi inspirată din artă, brăţări pentru purtarea medicamentelor de către persoanele care urmează un tratament.
Fiecare echipă s-a străduit să valorifice cât mai multe astfel de produse, în decursul celor 24 de ore pe care liceenii le-au avut la dispoziție, și să strângă o sumă cât mai mare la finalul acestui interval.
Deşi participanţii au fost împărţiţi în 5 echipe care au concurat între ele pentru a face cele mai multe vânzări, toţi banii strânşi au fost puşi în același loc, pentru a susţine construcţia spitalului.
În total, în mai puţin de 24 ore, cei 36 de tineri au strâns 9.924 de lei, într-un mod în care şi-au testat şi abilităţile de antreprenori.
La finalul festivalului, atunci când suma a fost donată în contul asociației pe care o conduce, Carmen Uscatu a declarat că proiectul #NoiFacemUnSpital, dincolo de construcţia şi amenajarea unei clădiri menită să trateze uman şi la standarde europene copiii bolnavi de cancer, a devenit „un fenomen social care ne-a readus speranţa că se poate. Se poate atunci când ieşi din amorţeală şi te implici. Se poate atunci când laşi fricile deoparte şi decizi să acţionezi. Se poate atunci când decizi să semnalezi orice abuz, mic sau mare, asupra ta sau asupra aproapelui. Se poate când implicarea devine un gest de igienă personală, fără de care constaţi că nu mai poţi trăi. Îmi doresc ca adolescenţii să respire acest SE POATE. De aceea am acceptat invitaţia de a fi alături de ei la Spark Week”.
Festivalul a fost organizat în parteneriat cu Banca Transilvania, care a susţinut implementarea proiectului şi a oferit burse integrale pentru 8 participanţi, iar următoarea ediție va avea loc în luna ianuarie a anului viitor.