Grija pentru silueta de vacanta creste interesul romanilor pentru alimentele dietetice

17 august 2015 | 0 comentarii |

In aceasta perioada cresc simtitor vanzarile de produse dietetice, principala explicatie fiind aceea ca oamenii incep sa se ingrijeasca de silueta cu care se vor afisa in concediu.

 

monteoruConform datelor comunicate de unul din cele mai importante magazine specializate in comercializarea de alimente dietetice speciale, si vara aceasta s-a inregistrat o crestere importanta a vanzarilor de produse din aceasta gama, cererea incepand sa creasca inca din luna iunie. Astfel, pe perioada verii, vanzarile de produse alimentare dietetice au crescut cu 20 la suta fata de lunile anterioare. Reprezentantii magazinelor care comercializeaza astfel de produse spun ca aceasta crestere nu mai constituie o surpriza si ca fenomenul se repeta de cativa ani, lunile iunie, iulie si august fiind cele in care se inregistreaza cele mai mari vanzari din an.

Acest interes sporit pe care il manifesta romanii pentru produsele dietetice odata cu venirea verii se explica in principal prin faptul ca multi romani devin, brusc, preocupati de silueta cu care se vor afisa pe plaja odata cu apropierea concediului, asa ca incep sa acorde mai multa atentie alimentelor pe care le consuma, pe langa fructe si legume introducand in dieta si alimente recomandate in curele de slabire.

 

cura de slabireLesne de inteles, aceasta preocupare pentru silueta se intalneste cu precadere in randul femeilor, asa ca 80 la suta din clientii magazinelor care comercializeaza alimente dietetice sunt femei cu varste peste 25 de ani, cu venituri peste medie, acestea fiind totodata interesate si de un stil de viata sanatos.

In ciuda interesului sporit pe care il manifesta in aceasta perioada pentru alimentele dietetice, se pare ca multi romani fac insa unele confuzii in privinta acestor produse. Astfel, conform unui studiu recent, multi dintre romani incadreeaza alimentele dietetice in categoria alimentelor „fara zahar” sau cu „0 la suta grasimi”, desi termenul de „aliment dietetic” are o cu totul alta conotatie. Acesta se refera la alimentele recomandate in diferite afectiuni si regimuri alimentare, din care trebuie sa lipseasca un element contraindicat afectiunii in cauza.

 

Maria Martac

Maria Martac

Astfel, unii dintre clienti comanda anumite alimente convinsi ca acestea ii vor ajuta sa slabeasca sau ca le vor asigura o dieta mai sanatoasa, fara a sti ca de fapt este vorba de alimente speciale, produse pentru anumite categorii de pacienti nevoiti sa tina un regim special. In acest sens, bilogul Maria Martac, reprezentantul unuia dintre magazinele specializate in produse dietetice a explicat ca „daca in cazul bolnavilor de diabet produsul dietetic este echivalentul unui aliment cu indice glicemic scazut, in cazul celiacilor acesta se refera la produsele fara gluten, in cazul bolnavilor de fenilcetonurie la cele sarace in proteine, in cazul intolerantei la lactoza la alimentele fara lapte si, in cele din urma, in cazul dietelor de slabire, la produsele alimentare sarace in carbohidrati sau cu un continut caloric scazut”.

In ceea ce priveste produsele pe care romanii le prefera cu precadere in aceasta perioada, un cos mediu de cumparaturi include produse ce contin indulcitori naturali, uleiuri nehidrogenate, cereale, pudre, sucuri, supe, lapte vegetal si dulciuri sarace in calorii, in valoare de circa 250 de lei.


Adaugati un comentariu


 

*