Lipsa medicilor si a spatiului, principalele probleme ale UPU

10 aprilie 2012 | 0 comentarii |

S-a incheiat controlul la Unitatea de Primire Urgente a Spitalului Judetean Buzau. In toate cele 67 de unitati si centre de primire urgenta din tara, Ministerul Sanatatii a efectuat, prin comisii formate din inspectori ai directiilor sanitare din alte judete, ample actiuni de verificare a modului de functionare si organizare, in conformitate cu legislatia in vigoare, dar si modul cum s-au cheltuit banii alocati de la bugetul de stat, in 2011.

Am ales varianta in care echipele de control dintr-un judet verifica unitatea de primiri urgente din alt judet, astfel incat sa fie eliminata orice suspiciune privind rezultatele obtinute“, declara subsecretarul de stat Raed Arafat la debutul controalelor, ale caror concluzii vor fi făcute publice cel mai probabil spre finele lunii.

Pana pe 11 aprilie, rezultatele controalelor vor fi transmise la Bucuresti, unde vor fi analizate de o comisie speciala din minister, deciziile urmand a fi transmise fiecarui spital in parte, ulterior.

Jale in alte judete

Potrivit unor informatii aparute in presa, in anumite judete au fost depistate nereguli grave. Asa s-a intamplat la Timis, unde la doua zile dupa demarararea controlului a fost solicitata o ancheta a Politiei, la Craiova, unde lucrau nepermis de multi asistenti, la Ialomita, unde seful UPU nu avea specializare in medicina de urgenta si era si director de spital, precum si in alte judete, unde fondurile erau folosite si pentru cumpararea unor medicamente pentru spital, ceea ce este interzis, fiind vorba despre bugete provenite din surse diferite (bugetul de stat la UPU si CJAS la spital).

 

Buzaul, in limte acceptaile

La Buzau, potrivit purtatorului de cuvant al SJU, Adriana Bratosin, nu au existat probleme deosebite, echipa de control retinand insa ceea ce stie deja toata lumea –  „numarul insuficient de medici si personal mediu sanitar, precum si lipsa spatiului adecvat la triaj”. Amanunte legate de acest control vom afla insa doar la sfarsitul lunii, cand vor fi transmise concluziile de la minister. Oficialii sustin ca in urma acestor controale, a nivelului de activitate si a categoriei din care face parte fiecare dintre unitatile controlate, se vor stabili criteriile de alocare a bugetelor viitoare.

Functionalitate

UPU Buzau a fost infiintat in 1997, la initiativa prtenerilor belgieni din Flandra Orientala, de-a lungul anilor fiind extins, modernizat si dotat cu aparatura medicala moderna si chiar cu sistem de telemedicina. Cea mai mare problema cu care s-a confruntat de-a lungul timpului a fost si a ramas lipsa specialistilor in medicina de urgenta, problema generalizata la nivel national, de altfel. La ora actuala figueaza cu 11 medici (unul abia a demisionat, cinci dintre ei sunt rezidenti, iar majoritatea celor care asigura efectiv activitatea sunt medici de familie cu competenta in medicina de urgenta),  76 de asistenti medicali, 25 de infirmiere si tot atatia brancardieri, 10 ingrijitoare, sase registratori, un administrator, un secretar, un programator ajutor si un asistent social. Zilnic, prin mainile celor de la UPU trec intre 150-200 de persoane.


Adaugati un comentariu


 

*