Medicii de familie cer solutii mai simple pentru deblocarea cardurilor de sanatate

16 februarie 2015 | 0 comentarii |

Acestia sustin ca varianta pusa la dispozitie de CNAS este greoaie si consuma din timpul consultatiilor acordate pacientilor.

 

doctor telefonProblemele legate de cardurile de sanatate le dau zilnic batai de cap medicilor de familie, care se confrunta frecvent cu situatii in care aceste carduri sunt blocate si nu pot fi activate, asa cum prevede procedura, nici nu le pot folosi. In aceste situatii, medicii se vad nevoiti sa apeleze la suportul tehniic de la CNAS, fapt ce ii nemultumeste, intrucat in acest fel se consuma nejustificat din timpul destinat consultatiilor.

Problemele apar inca de la 1 februarie, data la care au inceput sa fie utilizate cardurile, in paralel cu vechiul sistem, presedintele CNAS, Vasile Ciurchea, precizand ca acest lucru se intampla din cauza unor incompatibilitati de sistem si transmitandu-le medicilor cum trebuie sa procedeze in situatia in care se confrunta cu carduri blocate. „Cardul de sanatate se va bloca in situatia in care codul PIN va fi tastat gresit de cinci ori consecutiv. In aceasta situatie, medicul va telefona la numarul 021 202 69 95 help-desk, unde se aloca un numar de ticket, si prin e-mail, la adresa suport.ceas@casan.ro, se dau informatiile privind cardul blocat. Insist, in cazul unui card blocat, corespondenta se face de catre medic, care si deblocheaza cardul respectiv. Medicul este cel care intervine atunci cand se blocheaza cardul. Adresa de e-mail mentionata la primul raspuns este afisata pe site-ul CNAS” declara zilele trecute presedintele casei de asigurari.

 

cardTocmai aceasta solutie sugerata de Vasile Ciurchea a starnit noi proteste din randul medicilor, Societatea Nationala de Medicina Familiei, cerand prin intermediul unui comunicat sa fie gasite rapid solutii tehnice mai simple pentru deblocarea cardurilor. „Blocarea si respectiv deblocarea cardurilor este o problema serioasa, consumatoare de timp si care poate sa apara la orice furnizor de servicii medicale, in spital, in ambulator, la medicul de familie etc. Asadar, solicitam CNAS sa gaseasca solutii tehnice simple si putin cronofage pentru deblocare. Este necesar ca orice furnizor in contract cu casele de asigurari sa poata debloca cardul daca apar astfel de probleme. Ar fi absurd sa plimbam pacientii pentru deblocare intre alti furnizori si medicul de familie si sa ingradim accesul la serviciile necesare” este raspunsul medicilor de familie la solutiile prezentate zilele trecute de presedintele CNAS.

Medicii mai spun ca este inacceptabil scenariul prezentat de CNAS, in care ei sunt obligati sa consume din timpul consultatiei medicale de care pacientul are nevoie, pentru a apela telefonic un help-desk, pentru a obtine un ticket si pentru a scrie e-mailul cu datele cardului blocat catre serviciul de asistenta tehnica a cardului, chiar daca acest sistem de help-desk va fi centralizat dupa 1 mai.

 


Adaugati un comentariu


 

*