Ministerul Sanatatii impune reguli stricte pentru achizitia de biocide

18 octombrie 2016 | 0 comentarii |

Conform unui ordin emis la inceputul sapatamnii, acestea vor putea fi achizitionate si distribuite pe baza unei documentatii standard.

 

Ministerul sanatatii 2 jpgDupa masurile adoptate la inceputul lunii trecute, privind autorizarea si verificarea produselor biocide folosite in unitatile sanitare, Ministerul Sanatatii a anuntat, ieri, elaborarea unor reglementari clare referitoare la procesul de achizitie a acestor substante.

Noile reguli sunt cuprinse intr-un ordin pe care ministerul l-a elaborat in colaborare cu Autoritatea Nationala pentru Achizitii Publice si sunt mult mai sticte, fiind obligatorii la achizitiile de produse biocide derulate de catre unitatile medicale si alte institutii care utilizeaza astfel de produse.

Documentatia de atribuire prin licitatie a biocidelor va fi una standardizata, iar achizitia se va face pe baza unui singur cod comun international privind achizitiile de servicii si produse.

 

dezinfectantiDupa cum sustin initiatorii actului normativ, intr-un comunicat de presa, ordinul comun al Ministerului Sanatatii si Autoritatii Nationale pentru Achizitii are darul de a imbunatati procesul de achizitie a biocidelor, prevenind intarzierea initiarii procedurilor de atribuire, prin resaponzabilizarea partilor contractante in ceea ce priveste continutul documentelor de licitatie.

O comisie tehnica formata din experti cu competente in epidemiologie si igiena a lucrat la realizarea unui caiet de sarcini standard, fiind pentru prima data cand o astfel de documentatie este standardizata, iar folosirea sa este obligatorie. Astfel, in cadrul licitatiilor privind achizitionarea de biocide, autoritatile contractante vor avea la dispozitie fisa de date si caietul de sarcini cu specificatiile necesare, documente ce vor ramane nemodificate si in cazul altor achizitii similare.

 

scandal-dezinfectantiLa inceputul lunii septembrie, Ministerul Sanatatii anunta o serie de masuri mai stricte in ceea ce priveste autorizarea si verificarea produselor biocide, masuri conform carora toate produsele biocide din categoriile TP1 si TP2 care se gasesc pe piata romaneasca si au indicatii de utilizare in unitati sanitare trebuie sa fie  supuse la teste de eficacitate in laboratoare acreditate la standarde europene.

Dupa adoptarea acestor seturi de masuri referitoare la autorizarea, verficarea si achizitia biocidelor, reprezentantii Ministerului Sanatatii au transmis ca lucreaza la perfectionarea reglementarilor pentru a asigura disponibilitatea biocidelor in spitale, dar si calitatrea acestor produse.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*