O noua aplicatie pentru testarea calitatii serviciilor medicale din spitale

Pe baza datelor furizate de pacienti va fi intocmita o harta cu spitalele care ofera cele mai bune servicii si cele care lasa de dorit, fiind precizate si capitolele la care exista lispuri.

 

In perioada manadatului fostului ministru la Sanatatii, Vlad Voiculescu, a fost lasat un nou sistem de evaluare a calitatii serviciilor medicale, bazat pe informatiile oferite de pacienti, in urma unor SMS-uri primite dupa externare. Se vorbea, la acel moment, chiar despre faptul ca posturile managerilor de spitale vor depinde in mare masura de feedback-ul primit din partea pacientilor.

Dupa alegerile din decembrie si schimbarea conducerii Ministerului Sanatatii, despre acest sistem de evaluare nu s-a prea mai auzit, mai ales dupa ce a fost contestat de Colegiul Medicilor.

Cert este ca intre timp, calitatea serviciilor medicale de care beneficiaza pacientii in spitalele publice nu a crescut si ca, in continuare, se confrunta cu numeroase probleme in relatia cu aceste institutii medicale. De aceea, pacientii cu boli cronice au luat decizia de a lansa propria aplicatie de evaluare a calitatii serviciilor medicale, aplicatie ce se va implementa, pentru inceput, in marile spitale si institutele oncologice.

 

Cezar Irimia

Initiativa apartine Aliantei Pacientilor Cronici din Romania si vine in contextul in care reprezentantii acesteia se plang ca prescriptia tratamentelor ce le sunt destinate a scazut in ultimele 3 luni cu 20%, dupa ce aceasta sarcina a fost lasata exclusiv in seama medicilor prescriptori.

Aplicatia se numeste sugestiv „Ati fost tratati corect?” si va fi disponibila pe site-ul i-pacient.ro. Prin intermediul ei, pacientii din Romania vor putea pune pe harta tarii spitalele unde au primit tratamentul corect, dar si pe cele unde nu au fost tratati conform standardelor.

Cezar Irimia, presedintele organizatiei reprezentative a pacientilor cronici, spune ca plicatia este aproape gata.

O problema inca nerezolvata este cea a achizitionarii de infochioscuri, care vor fi montate in prima instanta in marile spitale si in institutele oncologice. Monitoarele digitale ale acestor infochioscuri vor cuprinde atat informatii despre boala respectiva, despre pasii de urmat in tratarea acelei boli, dar si formularul de satisfactie privind ingrijirile medicale din unitatea respectiva.

 

Oana Costan

Cezar Irimia a mai precizat ca aplicatia va deveni functionala pana la sfarsitul anului, iar primele unitati medicale in care vor fi instalate aceste infochioscuri vor fi institutele oncologice. „Va fi foarte simplu si la indemana oricui si pacientul nu va mai avea acea teama ca vede asistenta sau medicul ceea ce scrie in hartia respectiva. Pana la sfarsitul anului vor aparea in institutele oncologice aceste infochioscuri, in prima faza vor fi zece, in punctele cheie si in centrele universitare”, a mai declarat acesta.

Initiativa este apreciata si de reprezentantii CNAS, Oana Costan, director in cadrul acestei institutii, a declarat ca „noi reprezentam interesele asiguratilor nostri, suntem in aceeasi masura interesati sa stim si gradul lor de satisfactie fata de serviciile pe care le primesc. Este un alt mod de a evalua gradul de satisfactie al asiguratilor fata de calitatea serviciilor medicale pe care le primeste si un instrument util in a imbunatati comunicarea cu pacientul”.


Adaugati un comentariu


 

*