Pensionarii nu mai pot pleca la tratament balnear în perioada în care România este în „Stare de urgență”

17 martie 2020 | 0 comentarii |

Casa Județeană de Pensii Buzău anunță beneficiarii sistemului public de pensii și a altor drepturi de asigurări sociale că se suspendă acordarea biletelor în această perioadă, iar biletele deja eliberate vor fi anulate, urmând ca beneficiarii să solicite restituirea contravalorii achitate.

 

Pensionarii care și-au programat plecarea în stațiuni balneare pentru tratament, în perioada în care în România a fost decretată „stare de urgență”, sunt nevoiți să-și anuleze planurile. Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a suspendat contractul de prestări servicii încheiat cu Societatea de Tratament Balnear și Recuperare a Capacităţii de Muncă, pe perioada stării de urgenţă din România, pentru toate cel 13 sucursale ce aparțin TBRCM SA.

Decizia a fost luată avându-se în vedere măsurile stabilite prin:

– Hotărârea nr.9/14.03.2020 a Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, pentru instituirea unor măsuri de combatere a raspândirii Covid-19 (Coronavirus), ce vizează „restricţionarea activităților culturale, științifice, artistice, religioase, sportive și de divertisment, care presupun participarea a peste 50 de persoane, realizate în spații închise, inclusiv cele realizate în săli de tratament balnear, săli de fitness, saloane de SPA-uri, de cosmetică, săli de jocuri de noroc și cazinouri, precum și a „Stării de urgenţă” decretată de Preşedintele României.

 

În aceste condiții, conducerea Casei Judeţene de Pensii Buzău aduce la cunostinţă pensionarilor şi asiguraţilor sistemului public de pensii, următoarele:

1. Activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear este întreruptă pe parcursul decretării stării de urgenţă.

– Data reluării acestei activităţi va fi comunicată ulterior, în momentul în care aceasta va fi stabilită.

– Biletele deja eliberate vor fi anulate, urmând ca beneficiarii să solicite restituirea contravalorii achitate, în termenul maxim de 90 de zile, calculat de la data începerii sejurului.

– Persoanele în cauză vor putea beneficia de un nou bilet de tratament în anul curent, dacă vor depune o nouă cerere, ce va viza o altă perioadă viitoare.

– Noile cereri de acordare vor putea fi transmise si prin e-mail, la adresa buzau.cjp@cnpp.ro sau prin serviciul postal.

2. Activitatea de revizuire medicală a persoanelor care beneficiază de acordarea pensiei de invaliditate va fi suspendată incepand cu data de 16.03.2020.

– Atât reluarea acestei activităţi cât și eventuala comunicare a altor decizii va fi anunţată ulterior, în funcţie de evoluţia situaţiei.

–  Plata pensiei de invaliditate va fi efectuată în continuare către beneficiari, pe toată durata suspendării activităţii de revizuire medicală.

– Comisiile de expertiză medicală îşi continuă în mod normal activitatea în situaţia cazurilor noi de expertizare, în vederea înscrierii la pensie de invaliditate.

 

Totodată, în temeiul art.54, alin.(1) al Decretului Preşedintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, potrivit căruia „Instituţiile și autorităţile publice, precum și operatorii privaţi, contribuie la Campania de informare publică privind măsurile adoptate si activitătile desfăşurate la nivel naţional”, Casa Județeană de Pensii Buzău transmite pensionarilor și asiguraţilor sistemului public de pensii, că în contextul în care persoanele vârstnice reprezintă o categorie expusă la contactarea Coronavirusului Covid-19, se recomandă evitarea pe cât posibil deplasărilor de la domiciliu.

De asemenea, reamintește buzoienilor că activitatea de relaţionare cu publicul a Casei Județene de Pensii se desfăşoara în mod restrâns, potrivit Ordinului nr.407/10.03.2020 al Președintelui Casei Naţionale de Pensii, doar pentru depunerea și ridicarea de documente (dosare de pensie și cereri pentru acordarea ajutorului de deces).

Pentru orice alt tip de solicitare, instituţia este la dispoziţia solicitanţilor prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanţă: telefonic, la numerele 0238/724041 și 0238/724042; fax, la numărul 0238/710047; e-mail- buzau.cjp@cnpp.ro; prin serviciu poştal, la adresa Buzău, Aleea Industriei, nr.1; prin intermediul informaţiilor afişate pe site-ul institutiei, www.cjpbuzau.ro.

Conducerea CJP Buzău își cere scuze asiguraților pentru disconfortul creat și le mulțumește pentru înțelegere!

 


Adaugati un comentariu


 

*