Înregistrarea cererilor de pensionare, doar telefonic sau prin e-mail

19 martie 2020 | 0 comentarii |

Casa Județeană de Pensii Buzău transmite că va aplica această procedurăpână la înceterea „stării de urgență”,  din motive de „siguranţă medicală, legate de prevenirea răspândirii şi infectării cu COVID-19”

 

Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Buzău aduce la cunoștința beneficiarilor sistemului public de pensii și a altor drepturi de asigurări sociale că, începând cu data de 18 martie 2020, până la încetarea stării de urgenţă în România, operaţiunea de înregistrare a cererilor de deschidere a drepturilor de pensie se va efectua telefonic sau prin e-mail.

Măsura a fost luată din motive de „siguranță medicală” atât a personalului instituției, cât și a beneficiarilor sistemului public de pensii și a altor drepturi de asigurări sociale, în scopul „prevenirii răspândirii și infectării cu COVID-19”.

În acest context, pentru că ne pasă de beneficiarii noștri și vrem să-i protejăm, punem la dispoziția solicitanţilor adresele de e-mail buzau.cjp@cnpp.ro, respectiv buzau.stab@cnpp.ro, și/sau numerele de telefon 0238/724041 si 0238/724042, prin apăsarea tastei 1, pentru înregistrarea cererii de pensionare. Aceștia vor comunica astfel datele personale de identificare (nume, prenume, CNP şi numărul de telefon), care vor fi înregistrate, fără a mai fi necesar să se deplaseze la sediul instituției. În schimbul acestor informaţii li se va aduce la cunoştinţă numărul cu care respectiva cerere a fost înregistrată astfel încât să poată beneficia, ulterior, de calcularea și primirea drepturilor cuvenite”, explică purtătorul de cuvânt al CJP Buzău, Ionuț Constantin.

 

Ionut Constantin

Aceeași sursă menționează că, ulterior, solicitaţii vor fi contactaţi telefonic pentru a se prezenta cu documentaţia în original (carnetul de muncă, adeverinţe privind sporurile acordate sau încadrarea activităţii în anumite condiţii de muncă, precum și alte documente prevăzute de normele de aplicare ale legii, după caz) şi în copie (actele de stare civilă, carnetul de muncă, etc), documentaţie ce va fi depusă în plic sigilat.

Această măsură este dispusă atât în vederea evitării expunerii acestui segment al populaţiei la infectarea cu noul coronavirus, dar și pentru asigurarea plăţii drepturilor de pensie de la data cuvenirii acestora, fără întârziere și fără erori, în urma înregistrării cererii de pensionare”, menționează reprezentantul CJP Buzău.

În cazul beneficiarilor de pensie de urmaş care împlinesc vârsta de 16 ani în perioada de suspendare a cursurilor şcolare şi care nu pot face dovada continuării cursurilor, adeverinţa doveditoare a acestui fapt va putea fi depusă în termen de 30 de zile de la expirarea stării de urgenţă, mai spune directorul instituției, mulțumind buzoienilor pentru înțelegerea de care au dat dovadă până acum și speră să o facă în continuare, astfel încât să le poată fi asigurate serviciile de care au nevoie în timp util și fără a se face rabat de la calitate.

Aceste măsuri vin în completarea celor luate anterior de Casa de Pensii Buzău, prin care să se poată reduce pe cât de mult posibil expunerea angajaților și a beneficiarilor de servicii la infectarea cu noul coronavirus și la răspândirea acestuia.

 


Adaugati un comentariu


 

*