Măsuri de prevenire a COVID-19 la Casa de Pensii Buzău

10 martie 2020 | 0 comentarii |

Conducerea instituției roagă asigurații să evite prezentarea la sediul CJP dacă prezența lor nu este neapărat necesară, iar dacă au nevoie de informații să le solicite online, prin poștă sau la telefon.

 

În vederea prevenirii și limitării îmbolnăvirii cu noul coronavirus (COVID-19), Casa Judeţeană de Pensii Buzău, aduce la cunostinţa beneficiarilor sistemului public de asigurări sociale, asiguraţi si pensionari, următoarele recomandări:

Printr-un comunicat remis presei, conducerea CJP roagă buzoienii să se prezinte la sediul instituţiei doar în situaţiile absolut necesare, precum depunerea dosarului de pensie, a ajutorului de deces sau a ridicării biletului de tratament balnear, limitandu-se pe cât posibil a prezenţa la ghişee sau audienţe pentru obţinerea de informaţii generale cu privire la modificările legislative aduse sistemului public de pensii.

Celelalte categorii de informaţii sau cereri se pot adresa în scris (prin e-mail, la adresa buzau.cjp@cnpp.ro, prin fax-ul nr. 0238/721047, prin serviciul poştal la adresa Aleea Industriei, nr.1, Buzau) sau telefonic, la nr. 0238/724041 (doar pentru informaţii cu caracter general referitoare la sistemul public de pensii).

De asemenea, informaţii despre activitatea instituţiei, documentele necesare a fi prezentate cu ocazia întocmirii anumitor tipuri de solicitări, formulare tipizate, proceduri de lucru, etc, pot fi regăsite și pe site-ul instituţiei, www.cjpbuzau.ro

 

Carmen Androne

Directorul Casei de Pensii, Carmen Androne, roagă, personal, asigurații ca „pentru siguranţa dumneavoasră, dar și a noastră, va rugăm ca în situaţia în care prezentaţi simptome virale, să amânaţi prezentarea la sediul Casei Judeţene de Pensii Buzău, aceasta instituţie fiind la dispozitia dvs. şi prin mijloacele de comunicare menţionate anterior, evitându-se astfel contactul direct. În cazul prezentării la sediu nostru, vă rugăm să utilizaţi dezinfectanţii puşi la dispoziţie de instituţie, în holul de acces precum şi în sala de relaţii publice”.

Aceste recomandări vin în contextul în care între categoriile de beneficiari care se adresează Casei de Pensii Buzău sunt, în marea lor majoritate, persoane vârstnice, care sunt mai vulnerabile la contactarea acestui virus, dar și persoane care călătoresc din Italia și alte state membre ale UE unde deja au fost confirmate cazuri de îmbolnăviri și au fost instituite măsuri de carantină.
Potrivit sistemului electronic de monitorizare și ordonare a solicitanţilor care se adresează ghişeelor din sala de relații cu publicul a CJP Buzău, anul acesta, în lunile ianuarie și februarie au fost acordate servicii publice unui număr total de 14.911 de solicitanţi.

 

Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a transmis, tot astăzi, că din motive de siguranță medicală, legate de prevenirea răspândirii și infectării cu coronavirus, activitatea de audiențe va suspendată, atât la sediul central cât și la sediile Caselor teritoriale de pensii, începând cu data de 11.03.2020 și până pe data de 31.03.2020, urmând ca, în funcție de evoluția situației, să fie anunțate alte decizii.

În acest scop, vor fi popularizate datele de contact (telefon, adresa de e-mail) ale instituției (CNPP și case teritoriale) și va fi dezvoltată activitatea de relații cu publicul la distanță, prin alocarea unui număr suplimentar de personal care să răspundă la numerele de telefon alocate acestui tip de activitate pe toată durata zilei de lucru.

Aceste măsuri nu se aplică serviciilor de: depunere, respectiv ridicare a de documente la/de la sediul instituției; solicitarea ajutoarelor de deces; activitatea de expertiză medicală; alte situații excepționale, urgente. Pentru aceste situații de excepție, vor fi luate următoarele măsuri minimale, respectiv păstrarea unei distanțe de cel puțin un metru între solicitant și funcționarul public de la ghișeu, precum și între publicul aflat în sediul instituției și asigurarea unui aflux controlat al publicului în spațiile închise ale caselor teritoriale de pensii.

Pentru celelalte tipuri de servicii, CNPP recomandă să se apeleze la poștă (letrică sau electronică), iar acolo unde se impune depunerea unor documente originale, cererea și documentele în cauză vor fi transmise în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

Începând cu aceeași dată, se suspendă activitatea de la punctele de lucru ale caselor teritoriale de pensii (acolo unde acestea există).

 


Adaugati un comentariu


 

*