Rateurile PIAS, veșnic motiv de dispută între medici și CNAS

10 octombrie 2018 | 0 comentarii |

În timp ce medicii de familie susțin că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este nefuncțională, Casa Națională de Asigurări de Sănătate spune că aceasta „funcționează în paramentri normali”.

 

Sistemul informatic al CNAS, reclamat de medici de nenumărate ori, pare să nu-și găsească o rezolvare definitivă, în ciuda asigurărilor date de autorități că se fac eforturi pentru a nu mai apărea disfuncționalități. Medicii de familie spun că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate dă din nou rateuri, iar de la începutul acestei săptămâni, ei nu-și pot face treaba și nu-și pot ajuta pacienții, din această cauză. „Componente ale Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate returnează extrem de multe erori, pentru a treia zi consecutiv. Sistemul a funcționat cu dificultate și săptămâna trecută, însă în aceste zile sunt perioade întregi în care este aparent blocant, rețetele functionează doar în mod offline, iar serviciile nu se validează. Cine răspunde pentru funcționarea dezastruoasă a platformei și pentru nemulțumirea pacienților și personalului medical? Erorile pot fi urmărite pe platforma independentă de monitorizare www.siui-monitor.ro”, susține Patronatul Medicilor de Familie din București-Ilfov, careși însoțește mesajul cu o imagine care le susține nemulțumirea.

 

CNAS susține însă că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) funcționează în parametri normali, iar anuite „fluctuații” înregistrate la începutul săptămânii au fost soluționate.

În cursul zilei de luni, 8 octombrie a.c., s-au înregistrat fluctuații ale PIAS, care au fost analizate și soluționate în cursul zilei de marți, 9 octombrie. Pe durata efectuării lucrărilor tehnice, au existat intervale în care platforma informatică a avut timpi lungi de răspuns la solicitările utilizatorilor, fapt perceput de aceștia drept nefuncționalitate”, transmite Biroul de presă al CNAS, printr-un comunicat remis presei, ca răspuns la afirmațiile apărute în spațiul public, ca urmare a nemulțumirii medicilor de familie.

În același document se menționează, de asemenea, că serviciile medicale efectuate în perioada respectivă pot fi raportate și validate în interval de trei zile lucrătoare după data efectuării serviciilor respective, nefiind necesară stabilirea de măsuri derogatorii.

 

Medicii nu se mulțumesc, însă, cu răspunsul CNAS și cer ca cei care ar trebui să asigure funționarea sistemului să fie trași la răspundere. „De trei zile, iar stam și ne uităm cum ni se învârt rotițele din soft degeaba. Nu merge platforma informatică, nu se poate verifica nici calitatea de asigurat, evident că nu ne putem valida nici serviciile. În condițiile în care scrie clar în contract că ești asigurat așa cum scrie la SIUI, eu număr notificările primite alaltăieri de la casa de asigurări și adun banii pe care îi am de plătit casei pentru persoane care apăreau asigurate în SIUI (eu fraiera, respectând legea), dar ce să vezi, nu erau. Altfel spus, în contract zice că dacă în SIUI pacientul apare asigurat, apăi așa e, nu îmi mai trebuie alte dovezi. Și peste trei ani se vede treaba că de fapt nu era și mie mi se impută servicile medicale efectuate. Dar pe ăștia nu îi acreditează nimeni”, susține dr. Sandra Alexiu, președintele Societății de Medicina Familiei (SMF) București, într-o postare pe pagina sa de socializare.

 

 


Categorii: Actual, C.A.S., Medici, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*