Reclamele industriei farmaceutice cumulează 23 de ore zilnic, pe canalele media din România

28 ianuarie 2019 | 1 comentariu |

Tema publicității la medicamente va fi dezbătură într-o conferință tematică ce va avea loc la jumătatea săptămânii viitoare, la București.

 

Miercuri, 6 februarie, reprezentanți ai industriei farmaceutice, ai lumii medicale, pacienților și autorităților vor dezbate la București teme actuale de interes pentru sistemul sanitar românesc, concentrate în special pe reclama la medicamente, în cadrul celei de parte ediții a conferinței „PRIA Drugs and Medicine Publicity”. După cum se arată într-un comunicat al organizatorilor, principalele teme aflate pe ordinea de zi a conferinței sunt legate de legea publicității la medicamente și dispozitive medicale, codurile de conduită respectate de industria farmaceutică, codul etic pentru marketingul în industria medicamentelor, rolul reglementatorilor, al societăților profesionale și al lanțurilor farmaceutice, reglementarea publicității suplimentelor alimentare și a publicității dermato-cosmeticelor.

Sănătatea și informarea publicului despre medicamente, dispozitive medicale sunt extrem de importante, de aceea, în fiecare an organizăm aceasta dezbatere pentru a analiza anul care a trecut, pentru a aduce în evidență noi reglementări sau legi, pentru a semnala unele abateri grave și pentru a informa cât mai bine pe toți cei implicați și interesați. Și anul acesta se va acorda o atenție deosebită temelor despre conduita etică în industria farmaceutică și despre conduita etică a sistemului sanitar – medici, pacienți, manageri de spitale, autorități”, se mai arată în comunicatul PRIAevents.

 

La momentul actual, cele 60 de canale media acreditate din România, difuzează zilnic, cumulat, 23 de ore de spoturi publicitare ale industriei farmaceutice. Românii ajung astfel să vizioneze, anual, milioane de reclame la medicamente, suplimente alimentare și dispozitive medicale. Organizatorii atrag atenția că, în fața acestei „avalanșe” de reclame, promovarea medicamentelor trebuie să fie reglementată în mod adecvat, să fie echilibrată şi susţinută în mod corespunzător de surse de informaţii complete şi validate ştiinţific şi în acelaşi timp să fie bine înţeleasă influenţa potenţială asupra deciziei de tratament, asupra rezultatelor şi costurilor, așa cum susțin reprezentanți ai pacien­ților, dar și autoritățile. „Publicitatea medicamentelor în secolul XXI este guvernată de directive, legi, regulamente, ghiduri şi coduri de etică diferite în fiecare țară, dar guvernate de aceleași principii. Publicitatea medicamentelor include publicitatea destinată publicului larg, profesioniștilor din domeniul sănătății, vizitele reprezentanților medicali la prescriptori, furnizarea de mostre, sponsorizarea de întâlniri promoționale pentru profesioniștii din domeniu etc., precum și orice formă de promovare destinată să stimuleze prescrierea, distribuirea, vânzarea sau consumul de medicamente” -se mai arată în comunicatul organizatorilor.

 

În aceste condiții, scopul conferinței va fi acela de a încuraja publicitatea şi promovarea medicamentelor în mod responsabil, etic şi la cel mai înalt standard, pentru asigurarea utilizării în siguranţă a medicamentelor, indiferent de modul lor de eliberare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

La conferința „PRIA Drugs and Medicine Publicity” vor fi prezenți  și anul acesta reprezentanți din partea ANMDM, Administrația Prezidențială, RAC, Comisia pentru Cultură și reprezentați ai companiilor farmaceutice, ale celor care produc dispozitive medicale, dar și suplimente alimentare și dermato-cosmetice.

Pe lista lectorilor invitați se regăsesc conf. dr. Diana Păun – consilier de Stat, Departamentul Sănătate Publică, Administrația Prezidențială, reprezentanți ai Ministerului Sănătății, Adriana Cotel – președinte CNAS, dr. Miljana Grbic – Șeful OMS în România, Laszlo Attila – președinte Comisia pentru Sănătate din Senatul României, Lorand Turos – vicepreședinte Comisia pentru Cultură din Senatul României, conf. dr. Carmen Orban – manager Institutul Clinic Fundeni, Livică Fătu – avocat Colegiul Medicilor din România, dr. Oana Cociașu – președinte RAC, Diana Mereu – director executiv RASCI, dr. Gerald Flintoacă-Filip – secretar general PRISA, Radu Gănescu – președinte COPAC, Ioana Anescu – director executiv IAB Romania și Marian Pană  – director de comunicare și imagine al Colegiului Farmaciștilor din România.

 



Comentarii (1)

  1. Madalina Petcu spune:

    Va este cunoscuta replica?!: Aaa nuuu, il vreau pe cel care are reclama la televizor! daca nu aveti asa, mai caut; mai incerc in alta parte...
    Chiar daca el are tuse seaca, daca Acc ruleaza pe toate canalele este bun la orice; chiar si la raceala!
    Dragi iubitori de promovare,v-ati gandit vreodata ca reclamele voastre nu ajung la urechea consumatorului asa cum trebuie??

Adaugati un comentariu


 

*