Falimentul City Insurance provoacă îngrijorare în rândul victimelor accidentelor de circulație

13 septembrie 2021 | 0 comentarii |

Mulți dintre cei care au avut de suferit de pe urma evenimentelor rutiere vor fi despăgubiți prin fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), iar președintele asociației care îi reprezintă spune că, în acest caz despăgubirile sunt limitate și se asigură de o perioadă lungă de timp.

 

Subiectul momentului în domeniul financiar îl reprezintă iminentul faliment al City Insurance, unul dintre cei mai importanți asiguratori de pe piața din România. Această situație a generat îngrijorare și în rândul victimelor accidentelor de circulație care urmează să primească despăgubiri de la acest asigurator, deși Autoritatea de Supraveghere Financiară și reprezentanții pieței de asigurări au transmis că polițele RCA vor rămâne valabile iar păgubiții vor primii banii ce le se cuvin de la FGA, conform procedurilor care se aplică atunci când un asigurator intră in faliment. În mod normal, cei care au avut de suferit de pe urma accidentelor de circulație nu ar trebuie să își facă griji, însă Cătălin Codescu, președintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie, spune că această situație îi va afecta pe cei care au suferit vătămări grave în urma accidentelor și care așteaptă să fie despăgubiți cu sume mari, pentru a le acoperi tratamentele, nevoile de viață și traumele psihice.

Acesta a explicat că, în cazul despăgubirilor acordate de FGA, există un plafon maxim de 90.000 de euro, adică circa 450.000 de lei, iar în cazurile în care prejudiciul este mai mare, victimele se aleg cu  o despăgubire parțială și pierd diferența.

 

Cătălin Codescu mai precizează că acest plafon este „aparent” acoperitor pentru autovehiculele avariate, însă sumele pe care ar trebui să le primească victimele grav rănite în urma accidentelor de circulație depășesc deseori această sumă. În plus, președintele asociației care reprezintă interesele victimelor accidentelor de circulație spune că, în cazul vătămărilor corporale, procedura de acordare a despăgubirilor prin FGA presupune și o analiză proprie a acestei entități, iar în cele mai multe cazuri se stabilește o despăgubire mult mai mică pentru care se emite o decizie.

Cătălin Codescu precizează că au mai existat astfel de situații, iar deciziile pentru despăgubiri prea mici trebuie contestate la Secția Contencios a Curții de apel București. De fiecare dată când păgubiții au procedat astfel și au avut câștig de cauză, FGA a declarat recurs la Înalta Curte de Casație și Justiție. Prin urmare, pentru victimele care au de primit sume mari ca despăgubire, ar urma o perioadă dificilă, în care ar putea primi cel mult 90.000 de euro despăgubiri, iar dacă suma stabilită de FGA va fi mai mică, ar putea trece aproximativ 5 ani până când pot spera că o vor primi, ca urmare a demersurilor în justiție.

 

Catalin Codescu

Este vorba de victimele care au fost rănite în urma accidentelor provocate de autovehicule cu polițe de asigurare obligatorie încheiate la City Insurance, polițe care vor fi preluate de FGA. În acest context, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație contestă și precizările făcute de purtătorul de cuvânt la Autorității de Supraveghere Financiară, care a sugerat că atunci când se alege o asigurare ieftină este normal ca și beneficiile să fie pe măsură. Cătălin Codescu spune că în cazul de față, polițele de asigurare obligatorie auto intră în categoria asigurărilor de răspundere civilă, iar beneficiarul nu este proprietarul de autovehicul care încheie o poliță ieftină, ci persoana sau persoanele care au de suferit în urma accidentului produs de acesta. În această situație, victimele ar trebuie să beneficieze garanţia despăgubirii integrale şi echitabile, neavând nicio vină pentru faptul că cel care le-a produs vătămarea a preferat o asigurare ieftină.

Dacă ne raportăm la situaţia victimelor vătămate sever, care nu sunt despăgubite integral şi echitabil, ci parţial şi într-un termen nejustificat de mare, încălcându-se astfel normele şi principiile dreptului comunitar, concluzia este că Statul nu îşi îndeplineşte în prezent obligaţiile prevăzute în legislaţia comunitară şi pune într-o situaţie de inferioritate victimele accidentelor ce urmează a fi despăgubite de FGA”, a conchis Cătălin Codescu.

 


Adaugati un comentariu


 

*