Romanii vor servicii complete de sanatate

26 noiembrie 2014 | 2 comentarii |

Cel putin asta rezulta dintr-un studiu realizat de IRES, la solicitarea Metropolitan Life, care arata ca angajatii din Romania doresc sa aiba acces la o gama larga de servicii medicale.

 

bani sanatate 2Cel mai recent studiu realizat de catre Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES) si care a urmarit aflarea beneficiilor de sanatate pentru angajati a aratat ca acestia doresc o solutie completa pentru sanatatea lor, care sa le ofere acces la o gama larga de servicii medicale, care sa cuprinda servicii de preventie, diagnostic, tratament si recuperare.

Potrivit studiului, realizat in luna octombrie 2014, mai mult de jumatate dintre angajatii chestiponati (54%) declara ca au o asigurare de sanatate inclusa in pachetul de beneficii oferit de angajator, in vreme ce 67% dintre ei sustin ca au abonament medical. Suprapunerea acestor procente, care depaseste 100%, este explicata de realizatorii studiului prin confuzia pe care angajatii o fac intre o asigurare de sanatate si un abonament medical.

 

mediciIntrebati despre beneficiile oferite de o asigurare de sanatate si cele oferite de un abonament medical, cei mai multi dintre participantii la studiu au ranspuns ca abonamentul medical acopera diverse analize si investigatii, iar asigurarea de sanatate este folosita pentru situatii mai dificile, uneori de urgenta, cum ar fi interventiile chirurgicale sau spitalizarea. Respondentii inteleg ca abonamentul medical ofera o reducere de cost pentru spitalizare si chirurgie (mai mult de doua treimi), iar serviciile medicale sunt acoperite in reteaua clinicii, nu in afara ei (aproape doua treimi). 61% dintre ei inteleg ca abonamentul medical acopera preventia anumitor afectiuni si 59% – ca acopera servicii medicale pentru afectiuni existente (59%).

Confuzia este evidenta in conditiile in care 53% dintre respondenti considera ca abonamentul medical acopera spitalizarea, chirurgia, tratamentul si investigatiile complexe, arata realizatorii studiului.

 

asigurareTrei sferturi dintre angajatii romani participanti la studiul IRES inteleg ca asigurarea de sanatate acopera spitalizarea, chirurgia, abonamentul si investigatiile complexe. Totusi, respondentii nu stiu sigur daca se ofera doar reducere la aceste servicii sau ele sunt acoperite integral. Astfel, 62% dintre ei inteleg ca asigurarea de sanatate acopera servicii medicale atat in tara, cat si in strainatate, incluzand serviciile de preventie (61%).

Daca 60% intelegeau ca abonamentul medical ofera servicii intr-o singura retea de clinici, si in cazul asigurarilor de sanatate, 56% cunosc faptul ca asigurarea de sanatate, spre deosebire de abonamentul medical, ofera servicii medicale in mai multe retele de servicii medicale. Un procent relevant, de 44% nu cunosc exact aceasta informatie (nu stiu sau afirma contrariul).

Astfel, 17% dintre cei care au folosit abonamentul medical declara ca abonamentul medical nu acopera: 68% – investigatiile complexe, 23% – interventiile chirurgicale si 9% – spitalizarea, in timp ce 18% din cei care au folosit asigurarea de sanatate declara ca nu au fost acoperite investigatiile speciale, mai complexe.

 

asigurare-medicalaDintre participantii la studiu care nu au asigurare de sanatate, 51% isi doresc sa beneficieze de acest produs, iar dintre cei care nu au abonament, doar 36% si-ar dori sa aiba.

Intrebati pe cine ar dori beneficiar intr-o asigurare de sanatate, daca ar avea una, 78% dintre angajati au declarat ca si-ar dori ca de asigurarea de sanatate sa beneficieze intreaga familie (partenerul/a si copiii). In ceea ce priveste Acoperirea serviciilor, 45% dintre respondenti mentioneaza ca sunt dispusi sa plateasca 100 lei pentru o astfel de asigurare, iar 28% ar plati o suma intre 101 si 200 lei.

Elementele de interes pentru angajati intr-un pachet de asigurari de sanatate sunt: analizele de sange, investigatiile si chirurgia. De asemenea, le-ar placea ca asigurarile sa acopere costurile de spitalizare si de stomatologie.

 

Din perspectiva angajatorului, in cadrul pachetelor de beneficii pe care le ofera, elementele valorizate cel mai mult sunt pachetele pentru sanatate, angajatorii dorind ca angajatii sa fie sanatosi si satisfacuti, ceea ce duce la cresterea productivitatii companiilor.

Aspectele pozitive ale abonamentelor medicale ar fi: serviciile de preventie oferite, faptul ca investigatiile gratuite sau cu pret redus sunt benefice angajatilor, o buna relatie cu furnizorul de servicii, dar si calitatea superioara a serviciilor medicale oferite.

In ceea ce priveste asigurarile private de sanatate, aspectele pozitive ar consta in faptul ca acestea ofera acoperire pentru situatii dificile / de urgenta / accidente, accesul la o gama larga de servicii medicale (preventie, spitalizare, chirurgie, tratament, investigatii complexe), dar si posibilitatea accesarii de servicii medicale in afara tarii.

O concluzie importanta ar fi ca angajatorii prefera pastrarea relatiei cu partenerii existenti in special pentru a evita birocratia si isi isi doresc pachete de sanatate personalizate pe diferite categorii: varsta, sex, angajati cu copii, zona geografica, risc profesional.

 

reforma-sanatatiiAtat angajatii cat si angajatorii considera pachetele de sanatate ca fiind cel mai valoros beneficiu, pe care il percep ca pe un factor de motivare a angajatilor (stiu ca este foarte apreciat de angajati), iar angajatii motivati vor avea un randament mai crescut la locul de munca. Urmatorul beneficiu considerat valoros de angajatori este preventia.

In concluzie, angajatii doresc o solutie completa pentru sanatate care sa le ofere acces la o gama larga de servicii medicale, indiferent de numele produsului, care sa cuprinda preventie, diagnostic, tratament si recuperare.

Studiul a fost realizat in luna octombrie, prin metoda CATI (chestionar telefonic), de catre IRES, la initiativa Metropolitan Life si a avut doua componente, una cantitativa si alta calitativa. S-a folosit un esantion de peste 300 angajati, din 13 companii multinationale (60%) si nationale (40%), cu domenii de activitate diferite (maximum doua din acelasi domeniu) si peste 100 de angajati (doar 2 cu aproximativ 50 de angajati). Varsta participantilor la studiu a fost de peste 30 de ani, iar marja de eroare, de ±5,7%.

 



Comentarii (2)

  1. Cezar Osiceanu spune:

    Si ce se intampla daca din 1990 incoace – nu mai pun in calcul perioada de dinainte – nimeni NU a facut nimic pentru a schimba aceasta stare de lucruri? Nu de alta dar la nivel national este vorba cam de vreo 6-7 mii de oameni care au sau avut pana la iesirea la pensie calitatea de personal navigant si au platit aceste sume uriase. Pentru ca, sa nu uitam ca defapt CAS-ul se calculeaza la venit! Iar daca ne uitam ce s-a intamplat cu sumele stranse de acest fond ne ingrozim! Zilnic sunt stiri in intreaga media despre spagi, cumparari de echipamente supraevaluate, vechi,etc.

  2. Cezar Osiceanu spune:

    Pana una alta, eu ca si pilot desi platesc CAS aproape DUBLU fata de restul angajatilor din Romania nu am parte de nici un tratament adecvat acestei cote!

Adaugati un comentariu


 

*