Costurile serviciilor medicale din România cresc precum Făt Frumos

Costurile cu serviciile medicale au crescut, la nivel global, de trei ori peste rata estimată a inflației medicale în 2017, iar România a avut una dintre cele mai mari creșteri din UE.

 

O cercetare a companiei Mercer Marsh Benefits, care analizează evoluția costurilor serviciilor medicale la nivel internațional, relevă faptul că, pe plan global, ritmul în care aceste costuri au crescut pe parcursul anului trecut este de trei ori mai mare decât rata estimată a inflației. Astfel, la nivel mondial, nivelul inflației medicale a fost, la finele anului trecut, de 9,5%, iar România s-a numărat printre statele cu cea mai mare creștere a costurilor cu serviciile medicale.

Conform analizei, nivelul inflației medicale în România a fost de 15% anul trecut, ceea ce plasează țara noastră pe locul trei în Europa, din  perspectiva creşterii costurilor cu serviciile medicale, după Serbia și Lituania. Cercetarea mai indică faptul că, în România, costurile cu serviciile medicale au crescut aproape dublu faţă de media europeană, analiza bazându-se pe datele colectate de la 225 de asiguratori din 62 de ţări.

Din păcate, studiul nu reflectă și creșterea calității serviciilor de sănătate, dar, probabil, calculele fiind făcute doar pe baza informaţiilor furnizate de asigurătorii locali, a avut în vedere doar interesele acestora, pentru că dacă s-ar fi pus în oglindă cu calitatea serviciilor asigurate s-ar fi creat, cel puțin în sistemul public din România, un dezechilibru clar.

 

Printre cauzele care au dus la această creștere accelerată a inflației medicale în România  sunt enumerate sporirea investiţiilor în infrastructura medicală privată, avansul tehnologic și creşterea costurilor salariale în domeniul public.

Experții care au realizat studiul spun că, în aceste condiții, companiile care oferă angajaților asigurări de sănătate trebuie să-şi fundamenteze strategiile de resurse umane pe analiza integrată a datelor relevante despre sănătatea angajaţilor, în scopul implementării unor programe de beneficii cât mai eficiente din perspectiva costurilor.

Studiul mai relevă faptul că problemele de sănătate mintală reprezintă al treilea factor de risc ce influenţează costurile serviciilor medicale acordate grupurilor de angajaţi, ceea ce înseamnă că românii sunt printre cei mai stresați angajați din Europa și din lume. Cu toate acestea, 40% dintre asiguratorii care au furnizat date în cadrul cercetării spun că angajatorii nu acoperă, prin planurile oferite, accesul angajaţilor la serviciile de consiliere personală.

 

Silvia Dumitrescu, managerul Mercer Marsh Benefits România, spune că investiţiile în sisteme de analiză a datelor şi adoptarea unei strategii care se concentrează pe wellbeing pot ajuta angajatorii, angajaţii şi asigurătorii să eficientizeze costurile şi să îmbunătăţească fluxurile în domeniul sănătăţii.

„Având în vedere aşteptările forţei de muncă de astăzi, bazate pe experienţa digitală a consumatorilor, angajatorii şi asigurătorii trebuie să investească în capabilităţi digitale şi de analiză a datelor. În prezent, unul din șase asigurători nu oferă soluţii digitalizate de rezolvare a daunelor. Implementarea strategiilor integrate de sănătate şi wellbeing, fundamentate pe capacităţile digitale de procesare a datelor relevante, va fi un factor esenţial în gestionarea costurilor tot mai mari ale programelor de beneficii pentru sănătatea forţei de muncă, iar rezultatele studiului nostru indică faptul că angajatorii au posibilitatea de a gestiona mai bine costurile asistenţei medicale şi de a îmbunătăţi avantajele pentru angajaţii lor”, a mai declarat Silvia Dumitrescu.

 


Adaugati un comentariu


 

*