Studenții mediciniști, instruiți în comunicare online și de branding personal

4 octombrie 2023 | 0 comentarii |

Studenții UMF „Carol Davila” din București (UMFCD) vor putea studia, din această toamnă, un curs de Branding Personal oferit gratuit de Agenția Affective, în parteneriat cu Societatea Studenților în Medicină din București (SSMB). 

 

Agenția Affectiv, specializată în marketing și comunicare în domeniul medical, oferă studenților Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București posibilitatea să se înscrie, din această toamnă, gratuit, la cursul de Branding Personal.

Cursul este conceput pentru a oferi viitorilor medici instrumentele necesare construirii unui brand personal puternic, autentic și relevant în lumea digitală de azi. Combinând teoria cu exercițiile, studiile de caz și dialogurile cu invitații speciali – medici renumiți pentru prezența în mediul online și interacțiunile din social media – studenții vor avea oportunitatea să aplice cele mai bune tactici în construirea unui brand personal”, se menționează într-un comunicat de presă remis presei.

Cursul de branding personal va fi disponibil studenților la UMCFD începând cu luna noiembrie și va fi susținut de Angelica Bolocan, fondatoarea agenției Affective, care are o experiență de 10 ani în comunicare în domeniul sănătății.

 

Amprentă digitală sănătoasă 

 

Angelica Bolocan a avut colaborări îndelungate cu profesioniști din domeniul medical, clinici, spitale și companii farmaceutice și consideră că marketing-ul și comunicarea au rolul de a crea povești care inspiră, educă și duc la adoptarea unor comportamente mai sănătoase.

Este important ca un medic să aibă o amprentă digitală sănătoasă – e important ce se găsește pe internet despre el, dar și ce conținut livrează pe rețelele de socializare, acolo unde este prezent sau unde alege să contribuie cu conținut. În plus, pentru pacienți, mediul online funcționează ca o a doua recomandare în alegerea unui medic. Majoritatea românilor aleg medicul care să-i consulte după ce caută în mediul online mențiuni referitoare la cazurile abordate, la atitudinea și comportamentul adoptat de acesta sau la experiențele avute de alți pacienți. În acest context, prezența în online a medicilor cu un brand personal solid și credibil devine vitală”, susține Angelica Bolocan.

Ea afirmă că, în lupta împotriva dezinformării din domeniul sănătății, este important ca oamenii să aibă acces la surse de informare credibile și verificate, iar „medicii cu o prezență puternică în mediul online pot oferi aceste informații, contribuind astfel la o societate mai bine informată și mai sănătoasă”.

 

Pacienții trebuie să facă diferența între tipurile de surse de informare 

 

În era digitală în care trăim, crearea unui brand personal puternic și consolidarea reputației unui medic nu se mai limitează doar la experiențele din cabinet, ci se pot dezvolta și accelera cu ajutorul canalelor de comunicare online.

Într-un context în care accesul la informații medicale este la doar un click distanță, este important să recunoaștem beneficiile aduse de prezența medicilor și specialiștilor în mediul online. Este esențial să conștientizăm și pericolul abuzului de informații medicale. Pacienții trebuie să fie în măsură să facă distincția între sursele de informare credibile și cele care nu sunt verificate. Noi, medicii, trebuie să ne asumăm angajamentul de a fi mai accesibili și de a contribui la educația comunității în ceea ce privește sănătatea. Medicina viitorului se dezvoltă în colaborare și dialog cu comunitatea, atât în mediul offline, cât și în mediul online”, susține dr. Alexandra Mircea, medic stomatolog, invitat special în cadrul cursului de Personal Branding la care se pot înscrie studenții de la UMFCD.

 

Medicii, pilonii sistemului de sănătate 

 

Raportul Starea Sănătății în Uniunea Europeană (UE) poziționează România pe locul al treilea în UE la decesele din cauze prevenibile, ceea ce indică necesitatea unei informări corecte și continue în domeniul sănătății și prevenția bolilor. Medicii, ca principalii actori din sistemul de sănătate, au responsabilitatea, dar și capacitatea de a crește nivelul de conștientizare în rândul populației.

„Ne bucurăm să fim partenerii acestui proiect, deoarece conștientizăm rolul pe care o să-l avem atunci când o să devenim medici – este imperativ să facilităm accesul la informații medicale corecte și relevante, punând accent pe importanța prevenției. Medicii, în calitate de piloni ai sistemului de sănătate, dețin nu doar responsabilitatea, dar și competența de a crește gradul de conștientizare medicală în societate”, afirmă Ștefana Greavu, vicepreședinte pentru Relații Externe în cadrul SSMB, care subliniază că un „brand personal puternic le permite medicilor să comunice informații vitale într-un mod eficace și credibil, promovând astfel o societate mai informată și mai sănătoasă”.

 

Creșterea conștientizării în domeniul sănătății

 

Studiile arată că 7 din 10 români caută informații medicale pe internet, fie că este vorba de simptome, tratamente sau recomandări de la specialiști. În acest context, prezența medicilor cu un brand personal solid și credibil în online devine vitală. Oamenii au nevoie de surse de încredere la care să apeleze, iar medicii cu o prezență bine definită în mediul online pot oferi aceste informații de calitate.

Cursul de branding personal organizat de „Affective”, în parteneriat cu SSMB, pentru studenții la UMF „Carol Davila” este structurat în patru module și abordează teme precum brand personal versus reputație, cum să-ți cunoști mai bine audiența, cum să-ți conturezi o identitate și să-ți faci un plan de comunicare, managementul crizelor, etică și integritate în branding personal și canale cheie în digital advertising.

Cursul vine să răspundă acestor nevoi, oferind viitorilor medici instrumentele și tehnicile necesare pentru a construi și consolida un brand personal autentic și influent în mediul online, capabil să ofere informații de încredere și să contribuie la îmbunătățirea stării de sănătate a populației.

 

 


Adaugati un comentariu


 

*