S-a stabilit cuantumul burselor pe trimestrul II pentru elevii cu nevoi speciale din Buzău

Bursele vor fi alocate din bugetul propriu al județului, sumele aferente fiind puse la dispoziția unităților de învățământ special, care se afle în subordinea administrației județene.

 

În această dimineață a avut loc ședința ordinară pe luna aprilie a Consiliului Județean Buzău, care a avut pe ordinea de zi 22 de proiecte de hotărâri, la care s-au adăugat trei rapoarte privind activitatea pe anul trecut a instituției, a președintelui acesteia și a Autorității Teritoriale de Ordine Publică, precum și o notă referitoare le rezultatele evaluării managerilor instituțiilor de cultură.

Printre proiectele de hotărâre supuse la vot s-a numărat și un cel prin care stabilește cuantumul burselor pe care elevii cu nevoi speciale urmează să le primească în semestrul II al anului școlar. Este vorba de elevii care frecventează cursurile celor patru instituții de învățământ special din județ, respectiv liceele pentru deficienți de vedere și pentru deficienți de auz din municipiul Buzău, precum și centrele de educație incluzivă de la Buzău și Râmnicu Sărat.

Aceștia beneficiază de patru categorii de burse, pe care le primesc lunar, mai exact burse de performanță, burse de merit, burse de studiu și burse de ajutor social. Conform hotărârii aprobate astăzi cu unanimitate de voturi, cuantumul acestor burse pentru trimestrul al doilea al anului școlar în curs este de 100 de lei pe lună pentru fiecare din cele patru categorii.

 

Sumele pentru plata acestor burse provin din unele venituri ale bugetului de stat, care se regăsesc în bugetul județului, adoptat recent în ultima ședință extraordinară. Celor patru instituții de învățământ special le revine sarcina de a stabili criteriile după care vor fi acordate aceste burse, respectându-se fondurile puse la dispoziție de Consiliul Județean pentru fiecare unitate în parte. Întrucât bugetul alocat județului anul acesta nu este unul foarte generos, resursele financiare aflate la dispoziția administrației județene nu permit alocarea de sume pentru majorarea acestor burse, astfel că sumele aprobate astăzi reprezintă cuantumurile minime pe care elevii cu nevoi speciale le pot  primi sub formă de bursă de performanță, de merit, de studii sau de ajutor social. „Resursele bugetului actual al judeţului Buzău nu permit alocarea de fonduri suplimentare pentru majorarea cuantumului lunar al burselor şcolare pentru semestrul al doilea al  anului  şcolar  2020-2021, destinate învăţământului preuniversitar special, faţă de cuantumul minim finanţat din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat”, se arată în referatul care a însoțit acest proiect de hotărâre.

 

Tot astăzi a fost adoptată o hotărâre care permite operarea unor modificări în organigrama și statul de funcții al Spitalului Județean de Urgență. Astfel, Compartimentul Tehnic al spitalului își va schimba denumirea în Birou Tehnic, deservit de trei ingineri, dintre care unul va avea funcția de șef de birou, un subinginer și un economist.

De asemenea, în baza aceleiași hotărâri, numărul de posturi de la nivelul Secției ATI se diminuează de la 107 angajați la 106, dintre care 8 medici, 61 de cadre medii, 28 de infirmiere, 4 brancardieri, o îngrijitoare, 2 statisticieni medicali și 2 angajați din alte categorii de personal. În același timp, se desființează Compartimentul ATI din cadrul Secției Chirurgie plastică, microchirurgie reconstructivă, compartiment care dispunea de 5 paturi. Secția va dispune în continuare de 25 de paturi, dintre care 10 sunt destinate pacienților cu arsuri, fiind deservită de 3 medici, 10 asistente, 3 infirmiere și două îngrijitoare. Totodată, Compartimentul pentru arși este deservit de 2 medici, 8 cadre medii și 5 infirmiere.

Aceste modificări au fost făcute în baza solicitării adresate în acest sens de către conducerea unității sanitare, în vederea eficientizări activității în secțiile și compartimentele vizate.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*