Ambulanța continuă să fie cel mai solicitat serviciu de urgență la nivelul județului Buzău

De la începutul anului, aproape 35.00 de apelurile făcute la 112 au necesitat intervenția echipajelor e la Serviciul de Ambulanță Județean.

 

Și în prima jumătate a acestui an, urgențele medicale au deținut cea mai mare pondere din totalul apelurilor primite la 112 de pe raza județului Buzău, iar astfel, SAJ Buzău a fost cel mai solicitat serviciu de urgență. Astfel, de la începutul anului, de pe teritoriul județului au fost semnalate 75.474 de cazuri la 112, reprezentând 2,08% din totalul cazurilor înregistrate la nivel național. Dintre acestea, aproape 34.968 au solicitat intervenția Ambulanței, iar statisticile Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) indică faptul că cifra reprezintă 1,88% din totalul apelurilor la nivel național pentru acest serviciu de urgență.

La acestea se adaugă și cele 13.360 de apeluri pentru situații de urgență ce au necesitat intervenția echipajelor ISU și SMURD, în multe dintre cazuri fiind nevoie ca paramedicii să acorde asistență medicală victimelor. Raportate la nivel național, apelurile pe adresa ISU și SMURD reprezintă 1,91% din totalul solicitărilor adresate acestor servicii.

În total, de la începutul anului, la serviciu numărul de urgențe 112 au fost primite 106.311 apeluri de pe raza județului, dintre care 55.579 au fost urgențe iar 50.832 au fost non-urgențe. Îmbucurător este faptul că apelurile de urgență dețin în continuare cea mai mare pondere din total, raportul inversându-se față de anii trecuți, când cele mai multe apeluri erau non-urgențe.

 

STS a prezentat și o statistică a apelurilor primite prin tehnologia eCall instalată la bordul mașinilor, care permite apelarea automată a numărului 112 în cazul unui accident. Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de maşini proiectate şi fabricate după luna aprilie 2018, iar România a fost prima ţară din Europa care a pregătit infrastructura de comunicaţii la nivel naţional, pentru implementarea serviciului de urgenţă eCall, începând cu anul 2013.

Sistemul transmite automat către operatorii de la 112 informații relevante pentru localizarea precisă a evenimentului şi pentru intervenţia echipajelor de salvare. Astfel, imediat după impact, sistemul se activează și transmite coordonatele GPS, seria mașinii, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat şi direcţia de mers.

 

Activarea se face prin intermediul senzorilor de impact sau manual, la inițiativa șoferului sau pasagerilor, atunci când autovehiculul este implicat într-un incident rutier. Ulterior, după transmiterea datelor, se stabileşte o legătură de voce între ocupanţii autovehiculului şi serviciul de urgenţă 112. Specialiștii STS au mai precizat că sistemul eCall activează transmiterea datelor doar în momentul producerii unui accident sau dacă ocupanţii vehiculului îl acţionează manual, astfel că maşina nu este monitorizată în timp real. Această tehnologia nu presupune costuri suplimentare pentru pasageri şi nu necesită configuraţii suplimentare faţă de cele realizate în timpul procesului de fabricare a maşinii.

Statisticile prezentate de STS indică faptul că, în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 de apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicaţii eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanşat automat la impact, iar în 3.436 de situaţii apelul a fost iniţiat de ocupanţii vehiculului.

 


Adaugati un comentariu


 

*