Bilanț pozitiv pentru Antibiotice Iași, la 9 luni

21 noiembrie 2017 | 0 comentarii |

Compania continuă să ocupe primul loc pe piaţa medicamentelor generice vândute spitalelor din România, fiind cel mai important furnizor pentru produsele din clasa antiinfecţioase.

 

La finalul primelor nouă luni din acest an, compania farmaceutică Antibiotice Iași a raportat o valoare a veniturilor din vânzări de 234,2 milioane de lei, în creştere cu 4% față de valoarea estimată în bugetul de venituri și cheltuieli și cu 3%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, când a înregistrat o valoare de 227,3 milioane de lei.

Totodată, profitul net al companiei a fost, în aceeași perioadă, de 20,24 milioane de lei, în creştere cu 37% comparativ cu valoarea bugetată și cu 14% față de primele 9 luni ale anului 2016.

La o diminuare a profitului a dus, însă, valoarea taxei clawback, despre care reprezentanții companiei spun, la fel ca toți producătorii industriei farma de pe piața din România, că a crescut în primele 9 luni ale anului în curs cu 32% față de aceeași perioadă a anului 2016.

Referindu-se la rezultatele înregistrate le finele primelor trei trimestre din an, Ioan Nani, directorul general al companiei, a precizat că „principalii indicatori de performanță din primele 9 luni ale acestui an evidențiază echilibrul financiar și preocuparea continuă pentru eficiența afacerii. Aceste rezultate obţinute s–au datorat atât politicii de a ne extinde portofoliul, dar şi orientării spre consolidarea businessului pe piețele externe unde gradul de rentabilitate este în creştere, valoarea exportului ajungând să reprezinte 31% din venituri”.

 

La acest moment, compania Antibiotice Iași continuă să fie pe primul loc pe piaţa medicamentelor generice vândute în spitalele din România, cu o cotă de piaţă de 17,6%, fiind cel mai important furnizor pentru produsele din clasa antiinfecţioase. Totodată, își menține statutul de lider din punct de vedere al unităților valorificate pe segmentul unguente, cu o cotă de piață de 26,7%, supozitoare, cu o cotă de piață de 40,2% și pulberi sterile injectabile, cu o cotă de piață de 74,5%.

Vânzările din farmacii și spitale au generat o creștere valorică de 6,8%, ajungând la 236 de milioane de lei.  Astfel, segmentul farmacii Retail, cu o pondere de 75% din valoarea totală, înregistrează o creștere cu 7,2%, ajungând la valoarea de 177,2 milioane de lei. Segmentul Hospital, cu o pondere de 25% din valoarea totală, a ajuns la 58,8 milioane de lei în creștere de 5,4%, comparativ cu primele 9 luni din 2016. În acest context, Antibiotice SA își menține locul 4 în topul producătorilor de medicamente generice cu prescripție medicală și medicamente fără prescripție medicală, cu o cotă de piață de 5,4%.

 

Veniturile din vânzările obținute pe pieţele externe în primele 9 luni ale anului 2017 au crescut cu 26% față de aceeași perioadă a anului anterior, ajungând la valoarea de 91,7 milioane de lei. Principalele destinații ale produselor Antibiotice Iași au fost Asia, America de Nord și Europa, vânzările în aceste zone reprezentând aproximativ 80% din totalul vânzărilor realizate.

Pe piața din Statele Unite, creșterea realizată în primele 9 luni ale anului 2017 a fost de 45% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, fiind generată atât de vanzări mai mari de produse finite injectabile cât și de substanța activă Nistatină.

Exporturile din zona Rusia & C.S.I. au crescut cu 70% în special datorită creșterilor înregistrate pentru exporturile de produse cardiovasculare, antiinfecțioase injectabile și supozitoare. Piața Ucrainei este o piață pentru care a fost analizată oportunitatea deschiderii unei reprezentanțe având în vedere potențialul ridicat al acestei piețe și obiceiurile de consum apropiate de portofoliul companiei.

De asemenea, în Asia de Sud-Est, exporturile realizate în primele 9 luni ale anului sunt cu 16% mai mari decât perioada de referință din anul 2016. Creșterea se datorează vânzărilor mai mari de produse finite în Vietnam, în special a celor din clasa antiinfecțioase, clasă pentru care Antibiotice a obținut în anul 2017 autorizații de punere pe piață pentru două noi produse pe lângă cele 12 produse deja înregistrate. Până la sfârșitul anului 2020, compania își propune să înregistreze înca 20 de produse pe această piață.

 


Adaugati un comentariu


 

*