Campanie a Crucii Roșii, premiată la Gala Asociației Internaționale de Relații Publice

Au fost acordate 89 de premii, iar campania „Donează sânge constant” inițiată de CRR a fost desemnată câștigătoare la categoria Sănătate.

 

Asociația Internațională de Relații Publice (IPRA), cea mai mare rețea globală a profesioniștilor în comunicare, organizează, anual, Golden World Awards (GWA), manifestare globală de elită, în cadrul căreia sunt premiate cele mai bune campanii de comunicare pe diverse domenii, din întreaga lume.

Recent, juriul competiției s-a reunit la Londra, pentru a desemna câștigătorii ediției din acest an, iar printre cele 89 de campanii care vor fi premiate într-un cadru festiv pe 27 septembrie, în Armenia, se numără și o acțiune inițiată de Crucea Roșie din România împreună cu Institutul Național de Hematologie Transfuzională și companiile  McCann Worldgroup România, McCann PR şi UM România.

Campania „Donează sânge constant” a fost desemnată câștigătoare la secțiunea Sănătate, fiind totodată singura campanie din România premiată la această ediție a GWA.

Demarată pe data de 28 februarie și aflată încă în desfășurare, fiind vorba de o acțiune pe termen lung, campania a avut ca scop aducerea în prim-planul atenției opiniei publice a nevoii de sânge din spitale și de la centrele de transfuzii.

 

În țară au fost desfășurate nenumărate campanii pe aceeași temă, însă acțiunea inițiată ce Crucea Roșie a reușit să aibă o mai mare vizibilitate și acoperire, datorită modalității de promovare a mesajului.

Pentru succesul campaniei a fost nevoie de implicarea jurnaliștilor, ideea de bază fiind ca aceștia să își înlocuiască cuburile personalizate ale microfoanelor, cele pe care este imprimată sigla instituției media pe care o reprezintă, cu alte cuburi pe care să fie înscrise grupele de sânge și mesajul „Donează sânge azi”. Mai multe instituții media s-au alăturat campaniei, iar astfel, mesajul a devenit vizibil în timpul emisiunilor de știri, cu ocazia conferințelor de presă și la orele de maximă audiență, în medie, acesta fiind afișat timp de 52 de minute pe zi.

Scopul final era însă creșterea numărului de donatori, iar acest lucru s-a întâmplat, în primele patru luni de la demararea campaniei constatându-se o creștere cu 12% a numărului de donatori la centrele de transfuzii din orașele mari din țară.

 

Totodată, mesajul campaniei a fost preluat de numeroase persoane publice și instituții, care au mobilizat oamenii să meargă să doneze, iar succesul acestei strategii de comunicare a fost apreciat de juriul competiției, care a declarat campania demarată de Crucea Roșie drept câștigătoare a secțiunii de Sănătate.

Lavinia Chican, reprezentant al companiei McCann PR, care a contribuit la realizarea acestei campanii, a declarat că „am pornit de la o idee grozavă şi, datorită tuturor celor care au preluat mesajul campaniei, am reuşit să aducem în prime-time nevoia constantă de sânge şi să creştem cu 12% numărul de donatori din oraşele mari. Le mulţumim tuturor jurnaliştilor şi persoanelor publice care ni s-au alăturat, pro-bono, deoarece o idee bună nu înseamnă nimic dacă mesajul ei nu ajunge la public. Credem că prin astfel de campanii putem schimba lucrurile în România, rezultatele obţinute după numai câteva luni fiind foarte încurajatoare. Premiul acordat de IPRA pentru Donează sânge constant este o nouă recunoaştere a excelenţei în comunicare şi aparţine în egală măsură tuturor celor care s-au implicat în campanie”.

La rândul său, Silviu Lefter, directorul general al Crucii Roşii din România a reamintit că „o simplă donare de sânge poate salva trei vieţi, dar numai 2% din români donează. Prin această campanie, care va continua pe termen lung, ne propunem să schimbăm mentalitatea din ţara noastră în ceea ce priveşte donarea de sânge”.

 


Adaugati un comentariu


 

*