Doctorul Arafat controleaza cheltuielile din spitale si masinile de la ambulanta

9 octombrie 2012 | 0 comentarii |

Astazi, in cadrul videoconferintei avuta cu directorii directiilor de Sanatate Publica si managerii serviciilor de ambulanta si de spitale, subsecretarul de stat a cerut sa i se prezinte situatia fondurilor pentru investitii ramase necheltuite, pentru a le redirectiona.

 

Dr. Raed Arafat

Astazi, la sediul Ministerului Sanatatii a avut loc o videoconferinta cu sefii directiilor de Sanatate Publica, cei ai serviciilor de Ambulanta si ai  unitatilor de Primiri Urgente in care s-a discutat despre situatia financiara a unitatilor de primiri urgente, dar si despre situatia investitiilor din sistem.

Subsecretarul de stat Raed Arafat, care in aceasta perioada indeplineste si atributiile ministrului de resort, a cerut directiilor de sanatate publica si unitatilor sanitare din subordinea Ministerului Sanatatii (MS) situatia fondurilor pentru investitii necheltuite pana in prezent, astfel incat acestea sa fie redirectionate, informeaza Ministerul Sanatatii, printr-un comunicat de presa remis redactiei Sanatatea Buzoiana.

Vrem sa stim ce bani nu ati reusit sa cheltuiti, pentru a fi redirectionati acolo unde este nevoie, astfel incat toate fondurile sa poata fi utilizate pana la sfarsitul anului. Urmarim eficientizarea modului de cheltuire a fondurilor, nu dorim sa ramanem cu fonduri neutilizate la 31 decembrie”, a declarat, marti, subsecretarul de stat din MS.

Cu acelasi prilej, doctorul Raed Arafat a anuntat ca Ministerul Sanatatii intentioneaza sa achizitioneze centralizat, incepand de anul viitor, toate medicamentele si materialele sanitare utilizate in serviciile de ambulanta  si in cele 63 de unitati de primiri urgente (UPU) finantate de la bugetul de stat.

In acest fel, se urmareste obtinerea unor preturi de achizitie mai bune,  avand in vedere achizitia unei cantitati mai mari de produse, dar si controlul cheltuielilor din unitatile de primiri urgente. Ultimele controale au evidentiat unele diferente de preturi destul de semnificative la achizitionarea produselor de acelasi tip, dar in spitale diferite”, se mai arata in comunicat.

 

Ambulantele la control

 

Ambulantele sun la verificat

In aceeasi videoconferinta, la care au participat si reprezentantii ISU si ai Politiei Rutiere, dr. Arafat a atras atentia asupra faptului ca MS s-au demarat controale la serviciile de ambulanta, pentru a se verifica modul de respectare a regulilor de circulatie, echipamentele utilizate in actiunea de urgenta si dotarile ambulantelor angajate in misiuni.

El a aratat ca la verificarile efectuate pana acum s-au depistat o serie de nereguli privind „lipsa centurii de siguranta de catre conducatorul auto sau de catre pasagerul aflat in cabina ambulantei, ambulante dotate necorespunzator pentru tipul lor si personal care nu a respectat prevederile legale privind utilizarea echipamentului”.

In perioada 20 septembrie- 5 octombrie, Ministerul Sanatatii in colaborare cu Politia Rutiera si ISU au organizat o serie de verificari in trafic, a ambulantelor aflate in misiune, in opt judete si in municipiul Bucuresti, in urma carora s-au aplicat amenzi de aproximativ 66.000 de lei.

Patru servicii de ambulanta, dintre care doua private, au fost sanctionate cu amenzi de cate 10. 000 de lei fiecare, pentru ca ambulantele aflate in misiune nu erau dotate corespunzator prevederilor legale (OMS 1092/2006) pentru tipul de ambulanta. De asemenea, un spital judetean a fost amendat cu 10 000 lei pentru ca ambulanta utilizata in interventii era dotata necorespunzator. Au fost aplicate sanctiuni si pentru utilizarea girofarului si a semnalelor sonore fara justificare.


Adaugati un comentariu


 

*