Facebook se va implica activ in activitati in beneficiul sanatatii

7 octombrie 2014 | 0 comentarii |

Compania intentioneaza sa puna la punct unele aplicatii pentru prevenirea unor boli si sa creeze comunitati de suport on-line care sa reuneasca utilizatori ce sufera de aceeasi afectiune.

 

Mark Zuckerberg, managerul si „parintele” Facebook

Mark Zuckerberg, managerul si „parintele” Facebook

Aparent, intre binecunoscuta retea de socializare Facebook si domeniul sanatatii nu exista decat anumite legaturi tangentiale. Compania care administreaza reteaua a anuntat insa, recent, ca intentioneaza sa se implice activ pe piata ingrijirii sanatatii, ca urmare a studiilor efectuate ce au relevat ca tot mai multi utilizatori cu afectiuni cronice folosesc reteaua de socializare pentru a afla de la specialisti sau persoane care sufera de aceleasi boli, sfaturi si informatii despre afectiunile respective.

Bineinteles, decizia de a se implica pe  piata ingrijirii sanatatii are si un substrat de natura economica, Facebook urmarind astfel sa tina pasul cu concurentii sai Apple si Google care s-au extins deja si in acest domeniu. Spre exemplu, la jumatatea acestui an, Apple a lansat aplicatia HealthKit, care colecteaza date stranse despre sanatatea utilizatorilor de alte aplicatii ale dezvoltatorilor independenti, printre care informatii despre greutate, activitate fizica, ritm cardiac si tensiune, in timp ce Google s-a aliat, in iulie, cu producatorul elvetian de medicamente Novartis, pentru dezvoltarea de lentile de contact inteligente, care sa imbunatateasca vederea sau sa monitorizeze starea de sanatate a purtatorilor.

 

FBFacebook doreste sa creeze comunitati de suport care sa aduca, impreuna, utilizatori care sufera de aceeasi afectiune. Totodata, o echipa se ocupa de dezvoltarea unor aplicatii pentru prevenirea unor boli, care i-ar ajuta pe utilizatori sa-si imbunatateasca stilul de viata. Initiativa se afla in etapa de strangere a ideilor,  compania organizand in ultimele luni  intalniri cu experti din industria medicala si cu antreprenori si aflandu-se in proces de constructie a unei unitati de cercetare si dezvoltare pentru a testa noile aplicatii. Primii pasi in aceasta directie au fost facuti in 2012, cand Facebook a desfasurat o actiune denumita „Status: Donator de organe”, initiativa ce a avut mare succes, facandu-i pe specialistii companiei sa inteleaga ca sanatatea ar putea fi un instrument pentru implicarea utilizatorilor in reteaua de socializare. Totodata, specialistii companiei au observat ca oamenii cu afectiuni cronice, precum diabetul, cauta sfaturi de la persoane care au aceeasi problema de sanatate, pe reteaua de socializare. De asemenea, cresterea numarului de retele online ale pacientilor demonstreaza ca oamenii care sufera de aceleasi boli tind sa se reuneasca in comunitati.

 

2014-10-07 09.53.59Initiativa Facebook de a se implica mai activ in domeniul snatatii se va resimti cu siguranta si in Romania, tara care are peste 7 milioane de utilizatori inscrisi in retea si care detine numeroase recorduri privind morbiditatea si mortalitatea in afectiunile cele mai grave. Mai mult decat atat, majoritatea organizatiilor care activeaza in domeniul sanatatii, asociatiilor profesionale ale medicilor, asociatiilor de pacienti, institutiilor medicale, au un cont sau o pagina de Facebook active, pe care sunt publicate cu regularitate informatii, anunturi, articole de specialitate si alte date ce constituie o buna sursa de informare.

Printre publicatiile de specialitate din domeniul Sanatati, care detin si o pagina activa de Facebook, se numara si Sanatateabuzoiana.ro, aici putand gasi zilnic cele mai noi articole publicate pe site si putand sa va spuneti parerea pe marginea acestora sau sa le impartasiti si prietenilor din retea. Cu un simplu like dat pe pagina veti fi zilnic la curent ca materialele publicate si implicit veti fi mai bine informati cu privire la ultimele noutati din domeniul medical si cel al sanatatii.

 


Categorii: Actual, Companii, IT & C, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*