Farmacia Tei și Fiterman Pharma, premiate de BVB la Gala „Made in Romania”

27 septembrie 2023 | 0 comentarii |

În cadrul Galei programului Made in Romania au fost anunțate și premiate 15  povești de succes care inspiră prin rezultatele obținute și impactul la nivel socio-economic.

 

Finalistii Galei Made in Romania

Programul Bursei de Valori București (BVB) „Made in Romania” și-a anunțat și premiat marți, 26 septembrie, companiile finaliste ale ediției din acest an, considerate „viitoarele motoare de creștere ale economiei românești”.

Dintre cele 15 povești antreprenoriale de succes premiate în cadrul celei de-a VI-a ediții a Galei „Made in Romania”, 3 sunt din sectorul IT&C, ocupând cea mai mare pondere din totalul companiilor finaliste, urmate de companiile din sectoarele Agricultură, Industria alimentară, Industria farmaceutică și Industria prelucrătoare, fiecare sector fiind reprezentat de câte 2 companii. Cu câte o companie finalistă sunt reprezentate sectoarele Energetic, Home & Deco, Servicii și Îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii.

Votul publicului a trimis direct în finală 3 din cele 15 companii finaliste, în timp ce celelalte 12 finaliste au fost desemnate de experții Juriului Made in Romania.

 

Farmacia Tei si Fiterman Pharma

Farmacia Tei și Fiterman Pharma sunt cele două companii finaliste din Industria farmaceutică care au fost premiate în Gală.

Înființată „din dragoste pentru oameni” în 1992, Farmacia Tei este, în prezent, liderul pietei farmaciilor online. Lanţul de farmacii Tei, unul din cele mai dinamice businessuri de pe piaţa locală, controlat de antreprenoarea Roxana Maftei, a avut anul trecut afaceri de 950 milioane de lei și a finalizat prima jumătate din acest an cu afaceri mai mari cu 12% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit oficialilor companiei.

Perseverența, pasiunea și dedicarea sunt motoarele care definesc activitatea de peste 25 de ani a companiei din domeniul farmaceutic și medical Fiterman Pharma, este descrierea companiei care deține și Arcadia – Spitale şi Centre medicale, cel mai mare operator din domeniul medical din zona Moldovei, cu ocazia înmânării premiului. Compania farmaceutică ieșeană, controlată de omul de afaceri Dan Fiterman, a avut în 2022 o cifră de afaceri de peste 213 milioane de lei, în creștere cu 7,35% față de anul anterior, și un profit de aproape 45 de milioane de lei.

 

Radu Hanga

Antreprenoriatul românesc continuă să evolueze de la an la an, la fel și inițiativa noastră Made in Romania, dedicată fondatorilor de companii care contribuie la dezvoltarea economiei naționale. Prin intermediul programului, continuăm să oferim o platformă testată și cu fiecare ediție îmbunătățită, prin care finaliștii și semifinaliștii Made in Romania pot găsi soluții de promovare complete și pot accesa strategii care să îi ajute în a deveni jucători importanți în economia noastră. În esență, proiectul Made in Romania vizează conectarea capitalului cu ideile inedite ale antreprenorilor români, iar în fiecare an descoperim companii cu proiecte și reușite deosebite, în a căror traiectorie de creștere suntem bucuroși să contribuim. Felicitări celor 15 finaliste din această ediție! Așteptăm cu interes să descoperim împreună noi soluții prin care să își implementeze toate planurile de expansiune”, a declarat Radu Hanga, președintele Bursei de Valori București, cu ocazia evenimentului.

 

Adrian Tanase

Made in Romania este un concept în care credem și ne dorim să vedem tot mai multe companii mândre de acest statut. Prin acest program avem oportunitatea de a realiza o radiografie a mediului de afaceri românesc, iar rezultatele din fiecare ediție ne arată că tot mai mulți antreprenori își doresc să devină repere în industria pe care o reprezintă la nivel național și să promoveze România dincolo de granițele țării prin intermediul activității lor.  Vedem o deschidere din ce în ce mai mare a acestora de a accesa oportunități de dezvoltare, iar în acest sens organizăm și adaptăm sesiunile de workshop-uri care acoperă nevoi concrete ale companiilor și implementăm noi instrumente prin care să îi ajutăm în promovare, precum lansarea din acest an a podcastului Made in Romania, dedicat companiilor finaliste. Fiecare dintre cele 15 companii are o poveste extraordinară și ne bucurăm că putem oferi această platformă pentru a le face cât mai vizibile”, a afirmat Adrian Tănase, CEO BVB. 

 

Celelalte companii finaliste, în ordine alfabetică:

* Adrem Engineering – sprijină digitalizarea infrastructurii românești de energie prin proiecte complexe de automatizare,

* Amber – oferă o paletă largă de soluții de dezvoltare a jocurilor video,

* Apidava – în cei 31 ani de activitate, a devenit brand internațional, exportând miere în peste 12 țări ale lumii,

* Ascendia – axată pe dezvoltarea de produse proprii și servicii aferente industriei de e-learning,

* Bookster – aduce cărțile aproape de oameni, inspirând peste 1.200 de companii să se dezvolte prin lectură,

* Chic Bijoux – are propriul atelier de bijuterii personalizate pe care le comercializeaza online in Romania si international,

* Croco – lider de piață la categoriile de produse: „Brezel”, „Crackers”, „Sticks”, „Petit Beurre” si „Biscuiți cu Cremă”,

* Exonia – produce anual peste 100 milioane de sacose personalizate din hârtie, majoritatea exportate în Germania, Austria, Franta, Olanda, SUA,

* Grup Șerban – activeaza in domeniul agribusiness,

* Kinderpedia – solutia digitală completă de management și comunicare pentru școli și grădinițe,

* Mobexpert –  realizează designul, proiectarea și producția produselor Mobexpert, precum și vânzarea de mobilier și decoratiuni, în magazinele fizice și online

* Qfort – activează în industria produselor de folosință îndelungată, fabricând tâmplărie termoizolantă la cele mai înalte standarde,

* Ultragreens – duce microplantele în restaurante și în bucătăriile celor ce vor să mănânce sănătos.

 

Gabriel Gradinescu – vicepresedinte ASF

Programul Made in Romania de identificare și premiere a companiilor românești cu potențial de creștere a fost împărțit în 3 mari etape, respectiv, de nominalizare a companiilor românesti, de selectare a celor 50 de companii semifinaliste și de vot.

În prima etapă, derulată în perioada 29 martie –31 mai 2023, au fost înregistrate 386 de nominalizări valide, prin intermediul platformei www.investingromania.com.

Dintre acestea, în perioada 1–30 iunie, Comitetul de Nominalizare a selectat semifinalistele ediției de anul acesta, pe baza unor criterii bine definite, precum cifra de afaceri, performanțele relevante din anii precedenți, lansarea de prototipuri sau perspectivele de inovare pe piețele de nișă.

În cea de-a treia etapă, desfășurată între 3–31 iulie, votul publicului a adunat 13.774 de voturi validate, cu peste 26% mai multe față de ediția anterioară. Cea mai votată companie a obținut 2.224 de voturi valide, următoarea clasată a adunat 2.209 de voturi, iar a treia, 1.456. Celelalte 12 companii au fost desemnate pe 3 august, de către Juriul Made in Romania, format din experți în diverse domenii ale economiei.

Proiectul Made in Romania a fost lansat de Bursa de Valori București în 2017, pentru a identifica și promova companiile de top din România.

 

GALERIE FOTO (credit foto: BVB)

 


Adaugati un comentariu


 

*