Finantari nerambursabile de 200.000 de euro pentru IMM-uri

11 mai 2013 | 0 comentarii |

Tot ce trebuie sa faca agentul economic este sa creeze cel putin cinci noi locuri de  munca si sa aiba un plan de investitii care sustine eficienta economica.

 

Pe un forum economic cineva impartasea cu ceilalti faptul ca a primit un telefon de la fisc, precum ca urmeaza sa primeasca niste bani de la bugetul statului. Se intreba daca o sa mai revina cu amanunte, cel de la fisc, in legatura cu rambursarea banilor. Toata lumea de pe forum realiza ca era o gluma acel telefon. Moderatoarea forumului i-a dat urmatorul raspuns: fiscul suna intotdeauna de doua ori…

Intra-adevar, atunci cand vine vorba de bugetul de stat, ne gandim ce taxe avem de declarat si platit, nicidecum nu ne gandim bani de luat. Dar iata ca exista si situatii in care bugetul de stat inseamna cu totul altceva. Inseamna  ajutoare consistente sub forma de ajutoare nerambursabile pentru fructificarea unor proiecte reale, viabile. Este un motiv bun pentru a ne informa mai bine in legatura cu finantarile nerambursabile.

Pe site-ul Ministerului de Finante s-a publicat, in data de 09.05.2013, un proiect de Hotarare prin care Intreprinderile Mici si Mijlocii pot beneficia de ajutoare nerambursabile 100%, in limita a 200.000 de euro, in conditiile in care se infiinteaza minim cinci noi locuri de munca. In forma in care a aparut,  proiectul se adreseaza atat start-up urilor cat si celor cu activitati in derulare.

Art.2 din Proiect prevede  ca „ajutorul de minimis se acorda IMM-urilor, cu respectarea prevederilor prezentei hotarari si a Regulamentului, prin alocari de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Finantelor Publice – Actiuni generale, sub forma de sume nerambursabile, in procent de 100% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile aprobate spre finantare, in limita echivalentului in lei a valorii maxime de 200.000 euro, respectiv 100.000 euro in cazul intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul transportului rutier, pe o perioada de 3 ani fiscali consecutivi”.

 

Beneficiarii ajutorului de minimis in temeiul prezentei hotarari sunt intreprinderile care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

   a) sunt inregistrate potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale,republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt incadrate in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, si au sediul si isi desfasoara activitatea in Romania;

b) desfasoara activitate economica;

c) nu au primit ajutoare de minimis pe o perioada de 3 ani fiscali consecutivi (anul fiscal in curs si 2 ani anteriori) sau, daca au primit ajutoare de minimis in aceasta perioada, acestea, cumulate nu depasesc plafonul echivalent in lei a 200.000 euro, respectiv a 100.000 euro in cazul intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul transportului rutier, indiferent de sursa de finantare;

d) prezinta un plan de investitii pentru care se solicita finantarea, cu evidentierea cheltuielilor eligibile;

e) prezinta un studiu tehnico-economic din care rezulta viabilitatea proiectului de investitii si eficienta economica a intreprinderii solicitante in urmatorii 3 ani de la finalizarea investitiei;

f) prezinta un angajament ferm privind mentinerea locurilor de munca existente la data inregistrarii Cererii de acord pentru finantare, precum si crearea pana la finalizarea investitiei si mentinerea, pe o perioada de minimum 3 ani de la finalizarea investitiei, a: – cinci locuri de munca, din care cel putin doua locuri de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele 3 luni, in cazul unui ajutor de minimis de pana la 100.000 euro, inclusiv; – sapte locuri de munca, din care cel putin trei locuri de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele 3 luni, in cazul unui ajutor de minimis de la 1 00.000 euro pana la 200.000 euro, inclusiv;

 g) nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;

h) nu se afla in procedura de executare silita, insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare; i) nu intra in categoria „intreprinderilor in dificultate” potrivit prevederilor Cap. 2 sectiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei Europene – Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria nr. C 244 din 1 octombrie 2004;

j) nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.

*Dupa aprobarea proiectului de Hotarare vom reveni cu amanute si explicatii.

Proiectul de Hotarare poate fi consultat integral, AICI

 

*Nu uita! Afli in fiecare sambata, de la consultantul nostru financiar, tot ce te intereseaza, daca trimiti intrebarile tale pe adresa redactie@sanatateabuzoiana.ro.

 

Juliana STROESCU este expert contabil si ofera consultanta prin „Optim AS Contexpert SRL”.


Categorii: Business, Economic

Adaugati un comentariu


 

*