În ședința ordinară de săptămâna viitoare, consilierii județeni vor stabili noul Consiliu de Administrație al Spitalului Județean Buzău
În ultima ședință ordinară din acest an, pe ordinea de zi înscrise 21 de proiecte de hotărâre, majoritatea vizând desemnarea reprezentanților Consiliului Județean în Consiliile de Administrație ale instituțiilor din subordine.
Consiliul Județean Buzău este convocat în ședință ordinară, joi, 17 decembrie, cu începere de la ora 10:00, în Sala Mare a consiliului, pentru a se putea respecta măsurile de protecție și de distanțare impuse de pandemia de COVID-10. Consilierii vor aproba, în această lună, ceva mai devreme decât de obicei, 21 de proiecte de Hotărâre aflate pe ordinea de zi a ultimei ședințe ordinare din acest an și a primei ședințe în formulă completă a actualului miniparlament local.
La începutul ședinței va depune jurământul noul consilier Cristinel Vioiu, care accede în Consiliul Județean după ce Carmen Ichim a demisionat din forul legislativ județean și din partidul pe listele căruia candidase, după care se vor supune aprobării consilierilor cele 21 de proiecte, majoritatea referitoare la desemnarea reprezentanților județului în consiliile de administrație ale instituțiilor din subordine.
Între proiectele supuse aprobării se află și desemnarea membrilor noului Consiliu de Administrație al Spitalului Județean de Urgență (SJU) Buzău, unitatea medicală funcționând în subordinea CJ din punct de vedere administrativ.
„Conform prevederilor art. 187 din Legea nr. 95/2006, Consiliul de Administraţie este unul din organismele colegiale de conducere ale Spitalului Judeţean de Urgenţă. Urmare a constituirii noului Consiliu Judeţean Buzău ca rezultat al alegerilor locale din septembrie 2020, este necesară o nouă actualizare a componenţei acestuia, raportat la noile nominalizări de consilieri județeni sau reprezentanți de instituții. În acest sens a fost iniţiat proiectul de hotărâre pe care în supun aprobării plenului Consiliului Judeţean Buzău”, se arată în referatul de aprobare a proiectului.

Laurențiu Gavrilă
Noul CA al SJU Buzău va fi format din trei membri titulari, respectiv secretarul județului, Laurențiu Gavrilă – reprezentantul CJ, care probabil va fi și președinte al CA, și medicii Venera Acsinte și Celine Toader – reprezentanții DSP.
Medicul Dragoș Porumb – președinte Colegiul Județean al Medicilor și as. Elena Comănescu – președinte OAMGMAMR Buzău vor avea statut de membru titular invitat în CA al SJU Buzău.
De asemenea, reprezentanții sindicatelor legal constituite la nivelul unității medicale, participă la şedinţele Consiliului de Administraţie, având calitatea de invitați permanenți.
Jr. Mirela Oprea va fi supleant al reprezentantului Consiliului Județean, Eduart Bolchi și Cocuța Cîrciu au statut de membru supleant al titularilor DSP, iar dr. Ovidiu Ungureanu și as. Simona Penghea sunt supleanții reprezentanților organizațiilor profesionale.
În prima şedinţă a Consiliului de Administraţie după numire, membrii titulari vor alege Preşedintele Consiliului de Administrație al spitalului, al cărui mandat este de 6 luni. La ședințele CA ale SJU Buzău participă și managerul untății medicale, dar acesta nu va avea drept de vot.
În aceeași ședință se va desemna și reprezentantul Consiliului Județean Buzău în CA al CJAS Buzău. Propunerea președintelui Petre Emanoil Neagu este ca acesta să fie Alexandru Marcel Stoica, administratorul public al județului.
Potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, la nivelul caselor județene de asigurări de sănătate este organizat și funcționează un Consiliu de Administrație alcătuit din 11 membri:
– un reprezentant al Consiliului Județean;
– un reprezentant al Prefectului Județului Buzău, la propunerea Direcției de Sănătate Publică;
– trei reprezentanți ai confederațiilor patronale reprezentative la nivel național;
– trei reprezentanți ai confederațiilor sindicale reprezentative la nivel național;
– doi reprezentanți ai Consiliului Județean al Persoanelor Vârstnice.
Președintele Consiliului de Administrație este Directorul general al casei, iar între atribuțiile principale ale CA se numără aprobarea proiectului statutului propriu; avizarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli anuale aferente fondului; aprobarea rapoartelor de gestiune semestriale și anuale; avizarea politicii de contractare propusă de președinte – director general; avizarea programelor de acțiuni de îmbunătățire a disciplinei financiare, inclusiv măsuri de executare silită.
Mandatul membrilor Consiliului de Administrație este de 4 ani, iar aceștia beneficiază de o indemnizație lunară de până la 1% din salariul funcției de director general, în condițiile prezenței efective la ședințele Consiliului de Administrație.
Proiectele de Hotărâre aflate pe ordinea de zi a ședinței din 17 decembrie 2020: