MedLife, prima companie medicală privată din România cu peste o jumătate de miliard de euro cifră de afaceri
MedLife a încheiat anul 2024 o cifră de afaceri consolidată pro forma de 2,76 miliarde RON, cu 25% mai mult decât în 2023 și o creștere de peste 20% în ultimii cinci ani creșteri de peste 20% ale cifrei de afaceri.
MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România și singura companie cu capital autohton din topul operatorilor de servicii medicale private, și-a anunțat rezultatele financiare preliminare pentru 2024, evidențiind o creștere a cifrei de afaceri consolidate pro forma de peste 2,7 miliarde de lei (555 milioane euro), în creștere cu 25% față de 2023. Totodată, a reușit să își reducă gradul de îndatorare și să își recapete treptat marginile, devenind prima companie românească din domeniul sănătății private a cărei cofră de afaceri a depășit, în 2024, o jumătate de miliard de euro.
De asemenea, EBITDA pro-forma a ajuns la 412 milioane de lei în 2024, în comparație cu 317 milioane de lei în anul precedent și un profit net pro-forma de 33 milioane de lei, ceea ce evidențiază stabilitatea grupului în privința creșterii profitabilității în 2024, se arată într-un comunicat al MedLife.
Chiar dacă a frânat viteza achizițiilor (cinci anul trecut), grupul a accelerat puternic în zona proiectelor organice și a deschis nu mai puțin de trei noi unități spitalicești, devenind probabil și cel mai mare furnizor de servicii spitalicești atât la nivel de București, cât și la nivel național.
„În pofida unei creșteri economice mult încetinite, de doar 0,9%, rezultatele din 2024 atestă că MedLife a reușit să își păstreze performanța financiară și operațională a businessului. Datorită acestor rezultate, care ne dau motive de optimism, ne vom continua proiectele de dezvoltare. În acest sens, ne-am propus să suplimentăm creditul sindicalizat cu 50 de milioane de euro și sperăm să fie aprobat de acționari în cursul lunii martie. Deși ne așteptăm la un an complicat, marcat de multe provocări geopolitice și de nevoia unor ajustări fiscale semnificative ale României, am luat măsurile strategice necesare pentru a performa și într-o perioadă marcată de incertitudini”, a declarat Mihai Marcu, președinte și CEO al Grupului MedLife.
MedLife a înregistrat realizări și în domeniul medicinii de vârf, precum integrarea AI în aplicația sa pentru interpretarea rezultatelor de laborator și a devenit lider național în genetică și biologie moleculară, dar și al imagisticii de precizie cu 40 de RMN-uri, 30 de CT-uri și alte 80 de echipamente precum RX, mamografe sau osteodensitometre, distribuite la nivel național, care vor fi incluse în curând în primul program de cercetare pe imagistică al unei companii private românești.
„În ultimii ani, pe lângă platformele de diagnostic și profilaxie, am dezvoltat și o platformă integrată de oncologie și servicii spitalicești de top, oferind astfel o gamă importantă de servicii medicale ce nu pot fi amânate pe ciclul economic următor. Vom lansa curând, în premieră, și câteva servicii medicale de monitorizare a sănătății împreună cu servicii de wellness, nutriție și gestiune a stresului”, a adăugat Mihai Marcu.
Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanță bună în anul 2024, cele mai mari creșteri fiind înregistrate de spitale (38%) și laboratoare (28%), urmate de clinici (23%) și, la egalitate, de farmacii și divizia corporate (14%).
Mizând pe diversificare, extindere și integrare la nivel național, rețeaua de fitness SWEAT din cadrul grupului a dobândit două noi locații în București, în urma unor investiții de aproximativ două milioane de euro, iar rețeaua de clinici dedicate sănătății mintale MindCare s-a extins cu două noi unități la Constanța și Craiova, iar poziția de lider în sfera de secvențiere genetică și inovație medicală a fost consolidată prin intrarea în acționariatul Personal Genetics. Tot în 2024, grupul a integrat Institutului Sânului în cadrul MedLife Medical Park din București, a achiziționat Antares Clinic din Moldova, Grupul Euromedica Baia Mare și Grupul Routine Med din Tulcea și a inaugurat trei spitale în București, Craiova și Timișoara.
Pentru anul 2025, compania își propune să continue proiectele de dezvoltare demarate deja, fiind atentă în continuare la oportunități de extindere și achiziție.
„Rezultatele din 2024, dar și studii recent efectuate, ne-au demonstrat că românii se orientează către o abordare 360° din punctul de vedere al sănătății, iar MedLife va veni în întâmpinarea nevoilor lor în viitorul apropiat. De aceea vom accentua componenta de wellness și vom lansa produse care să îmbine zona de prevenție cu aceea care privilegiază un stil de viață sănătos per total”, a afirmat CEO-ul Grupului MedLife.
Prima mutare strategică a grupului va fi consolidarea pe segmentul corporate, unde oferă angajatorilor produse noi, unice pe piață, care vor îmbina partea de prevenție medicală cu zona de fitness. În paralel, grupul va continua dezvoltarea organică, având planificate adăugarea unei hyperclinici în partea central-sudică a României, inaugurarea unui nou centru de radioterapie în nord-estul țării, extinderea unităților dedicate sănătății mintale și fitness-ului în București și în țară.
În prezent, Grupul MedLife deține cea mai puternică rețea de diagnostic și tratament din România având la activ peste 6,5 milioane de pacienți unici care au apelat la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare, fiind unul dintre cei mai mari jucători de servicii medicale private din Europa Centrală și de Est.
Nominalizarea lui Mihai Marcu, CEO și președinte MedLife, pentru premiul de la categoria „Lifetime Achievement for Strategic Vision”, la cea de-a douăzecea ediție a Business Review Awards, este considerată de acesat „un semn pentru noi că viziunea strategică, contribuțiile impresionante și leadershipul exemplar ne-au transformat într-un etalon de excelență în domeniul sănătății private din România”.
MedLife este listată la Bursa din România, fiind un model al listărilor pe piața locală de capital. Acțiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată la vedere, administrată de Bursa de Valori București, Categoria Premium, având simbolul de tranzacționare „M”.