Noul regulament pentru desemnarea managerilor de spitale, in dezbatere publica

5 decembrie 2016 | 2 comentarii |

Regulamentul prevede schimbarea radicala a procedurii de sustinere a concursului, care va fi adoptat printr-o ordonanta de urgenta. 

 

prezentare proiectDupa adoptarea noilor criterii privind desemnarea managerilor de spitale, decizie indelung contestata de reprezentantii lumii academice medicale, Ministerul Sanatatii ramane ferm pe pozitii, continuand procesul de reformare legislativa in aceasta privinta. Pe langa modificarea criteriilor de selectie a candidatilor pentru posturile de manageri de spitale, ministerul modifica si procedura de concurs pentru ocuparea acestor posturi. In acest sens, a fost elaborat un nou regulament de organizare si desfasurare a concursurilor pentru ocuparea functiei de manager de spital, regulament ce urmeaza a fi adoptat printr-un ordin al ministerului, ordin care trebuie sa urmeze procedurile legale inainte de adoptare.

Una din aceste proceduri presupune lansarea proiectului legislativ in dezbatere publica, proces ce a fost initiat imediat dupa ce vacanta de 1 Decembrie a luat sfarsit, proiectul putand fi consultat, incepand de astazi, pe site-ul Ministerului Sanatatii.

 

spitalProiectul presupune schimbarea radicala a procedurii de concurs, candidatii urmand a face dovada faptului ca sunt capabili sa asigure un bun management al unitatii sanitare pentru care concureaza. Se asigura, totodata, o mai buna transparenta publica in privinta modului in care se desfasoara concursul.

In prezent, concursul de selectie presupune o proba teoretica, constand in rezolvarea unor teste-grila din legislatia specifica activitatii spitalului public si din managementul sanitar, prezentarea unui proiect de management in fata unei comisii formate din membri ai Consiliului de Administratie al spitalului si un eventual interviu de selectie.

Noua reglementare va aduce o abordare diferita, procedura de concurs presupunand sustinerea publica a unui Proiect de management pe o tema aleasa din cinci domenii prioritare ale managementului spitalicesc si adaptata la problemele spitalului unde se candideaza. Prezentarea proiectului de management se va face pe durata a maxim 20 de minute si va fi urmata de un interval de maxim 60 de minute alocat raspunsurilor la intrebarile din partea Comisiei de concurs.

 

hol spitalProiectele de management se vor publica pe site-urile spitalelor respective cu cel putin cinci zile inainte de data sustinerii concursului, astfel incat toti cei interesati sa le poata consulta. Ministerul Sanatatii considera ca acest fapt este foarte important, intrucat proiectul legislativ mai prevede ca orice persoana poate participa la sustinerea publica a concursului, cu conditia de a-si anunta intentia prin e-mail, la adresa mentionata in anuntul de concurs si cu privire la care a obtinut confirmarea de participare. Solicitarea prin e-mail trebuie trimisa cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de data concursului, iar in cazul in care din partea persoanelor interesate sunt primite mai mult de 3 intrebari, comisia de concurs va alege prin tragere la sorti 3 intrebari dintre cele care au legatura cu proiectul de management si nu vizeaza opiniile politice, activitatea sindicala, religia, etnia, sexul, starea materiala sau originea sociala ale candidatilor.

Din comisia de concurs vor face parte, pe langa presedintele consiliului de administratie, doua persoane avand expertiza teoretica sau practica in domeniul managementului sanitar. Acestea trebuie sa aiba fie experienta de minim 3 ani ca manager de spital, fie calitatea de cadru didactic universitar in specialitatea management sau sanatate publica si management sanitar.

 

comisie medicala Clinicco BrasovNoul regulament mai prevede ca reprezentantul ales al asociatiilor de pacienti din cadrul Consiliului de Etica al spitalului unde se organizeaza concursul va avea calitatea de observator, fara drept de vot si notare in comisia de concurs, insa va putea adresa intrebari candidatilor.

Documentul prevede modificari si in ceea ce priveste comisia pentru solutionarea contestatiilor, care nu va mai fi numita de la Ministerul Sanatatii, ci de catre Consiliul de Administratie al spitalului, care va avea si misiunea desemnarii comisiei de concurs. Comisia de solutionare a contestatiilor va fi numita pe aceleasi criterii de componenta ca si comisia de concurs, doar ca in acest caz, din comisie nu va putea face parte alt membru al consiliului de administratie al spitalului, in afara presedintelui, acesta facand parte si din comisia de concurs.

Tot in sensul solutionarii optime a contestatiilor, sustinerea publica a proiectului de management va fi inregistrata audio si video.

 



Comentarii (2)

  1. Elena spune:

    Tot aia este, oameni cunoscuti, oamenii nostri, cosiliul de administratie al spitalului, pe cine accepta el, eventual poarta o cravata de o anumita culoare politica, etc. Nu se gasesc schimbari esentiale.

  2. Llismanu Magda spune:

    Ar fi bine daca s-ar inscrie si alti candidati la concurs, nu doar managerii in functie.
    Cred ca daca ar fi sanse reale, s-ar inscrie si specialisti capabili.

Adaugati un comentariu


 

*