Paturile din spitalul Grigore Alexandrescu, gestionate în sistem digital

15 noiembrie 2018 | 0 comentarii |

Aplicația informatică pe care un medic rezident al spitalului a creat-o pentru gestionarea pacienților a fost îmbunătățită, spre a fi folosită și pentru o mai bună evidență a paturilor libere și a celor ocupate, din cadrul unității medicale.

 

Dr. Alexandru Herdea

După ce, în vară, a inaugurat un sistem informatic pentru gestionarea pacienților, spitalul de copii Grigore Alexandrescu „recidivează”, anunțând implementarea unui sistem aproximativ similar pentru asigurarea unei mai bune gestionări a paturilor existente la nivelul unității medicale. Meritul pentru această nouă inovație îi revine în mare parte tot medicului rezident Alexandru Herdea, din cadrul secției de Ortopedie pediatrică, cel care a avut ideea implementării sistemului informatic de gestionare a pacientului și a și creat aplicația MediWeb, care a făcut posibil acest lucru.

Întrucât aplicația lui și-a dovedit eficiența în decursul celor câteva luni scurse de la implementarea sistemului digital, dr. Herdea a considerat că aceasta poate fi îmbunătățită, astfel încât să poată fi utilizată și pentru implementarea unui sistem digital de gestionare a paturilor din spital. Până în prezent, pe sistemul clasic, gestionarea paturilor se făcea prin intermediul apelurilor telefonice efectuate între secții, la numite ore, prin care se comunica numărul de paturi ocupate și de paturi disponibile, fiind o procedură greoaie, care, nu de puține ori, se dovedea prea puțin eficientă.

 

Odată cu implementarea noii soluții informatice, gestionarea paturilor din tot spitalul se face digital, printr-un sistem care necesită prezența unei tablete în fiecare secție, cu ajutorul căreia se transmit, în timp real, datele referitoare la situația paturilor pe secția respectivă.

Managerul spitalului,  dr. Alexandru Ulici, s-a arătat și de această dată încântat de inovația tânărului medic ortoped, precizând că problema gestionării paturilor, în special în spitalele de urgență, este una de interes național.

„Noi raportăm în fiecare zi, către structurile de urgenţă ale Ministerului Sănătăţii, disponibilitatea reală a paturilor libere, pentru a putea gestiona cazurile de urgenţă care apar în sfera pediatriei. Mai sunt şi alte spitale care au un sistem informatic de gestionare a paturilor libere, dar pot spune că spitalul nostru este singurul care are un sistem propriu de gestionare a acestor paturi şi care trebuie să ţină seama de peste 20 de secţii şi compartimente, cât are acest spital, în care sunt consultaţi anual peste 60.000 de copii şi internaţi peste 20.000 de pacienţi. Cu ajutorul acestui program ştim, în timp real, care este repartiţia pacienţilor pe paturi, pe secţii, compartimente, putând în acest fel să gestionăm în primul rând urgenţele”, a mai declarat dr. Ulici.

 

Dr. Alexandru Ulici

Managerul unității medicale a explicat că este necesar ca mini-platforma informatică să fie compatibilă cu platforma de bază a spitalului, care asigură şi comunicarea cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, iar în viitor, dorește să se ajungă la digitalizarea completă a informațiilor legate de pacienți, astfel încât să existe un registru digital al pacientului, soluție ce ar permite și o estimare mai exactă a costurilor efective pe patul de spital. „În momentul acesta, putem calcula costuri medii, putem face predicţii pe afecţiuni. Nu putem face încă o predicţie pe patul de bolnav, să vedem care pat este eficient, cum putem să facem să fie mai eficient un pat, care este secţia care necesită o suplimentare de paturi, care este secţia care nu are o adresabilitate suficient de mare şi care trebuie îmbunătăţită. Până acum, raportarea paturilor se făcea doar telefonic. Nu puteai să ştii în timp real care este situaţia şi nu puteai şti exact ce saloane sunt blocate şi de câtă vreme este blocat un salon şi pentru cam câtă vreme estimezi că va fi blocat”, a subliniat managerul Alexandru Ulici.

Cadrele medicale au fost deja instruite pentru a deprinde cunoștințele necesare utilizării noului sistem digital, iar părerea generală este aceea că acesta are o interfață prietenoasă și este ușor de folosit.  „Asistentele bifează pe tabletă un pat în minus sau plus, fără să mai fie nevoite să se ducă să întrebe. Este foarte important şi pentru transferurile care se fac la noi. Se poate vedea foarte simplu. Unde sunt multe urgenţe, este foarte greu să gestionezi prin telefon, să stai de vorbă. Cred că este foarte bun sistemul”, a declarat, la rândul său, șeful secției de Ortopedie, dr. Ioan Fodor.

 


Categorii: Actual, Medici, Spitale, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*