Serviciul Peditel 1791 a consemnat un nou record în vacanța de Rusalii

20 iunie 2019 | 0 comentarii |

Statisticile pe acest an indică faptul că la fiecare 7 minute, un copil beneficiază gratuit de asistență medicală oferită de voluntarii din call-center.

 

La începutul anului 2014 a luat ființă la Cluj primul serviciu telefonic de urgențe pediatrice, gândit inițial pentru a asigura sfaturi medicale părinților din județul Cluj, astfel încât aceștia să nu mai fie nevoiți să se deplaseze cu copii la spital, în situațiile în care problemele de sănătate ale acestora nu erau unele foarte grave. Proiectul a fost demarat la inițiativa fundației Părinți din România,  în colaborare cu Spitalului de Urgență pentru Copii Cluj, în ideea de a veni în ajutorul părinților care locuiesc în zone mai îndepărtate de spitalul de pediatrie din Cluj, însă odată cu trecerea timpului, adresabilitatea acestuia s-a extins la nivel național și chiar peste granițele țării, numărul de call-center 1791 fiind tot mai des apelat.

Deservit de medici pediatri participă voluntar la acest proiect, serviciul Peditel 1791 oferă în prezent asistență medicală pediatrică gratuit pentru copii din toată țara și din diaspora, datele statistice indicând ca la fiecare 7 minute, un copil beneficiază de acest serviciu.

Astfel, de la începutul acestui an până la debutul săptămânii în curs, pe adresa call-center-ului de urgențe pediatrice au fost primite 31.379 de apeluri, serviciul funcționând non-stop, 24 de ore din 24.Medicii voluntari s-au aflat la datorie și în mini-vacanța de Rusalii, iar acest week-end prelungit a fost cel mai solicitant de până acum, consemnându-se un nou record de apeluri primite la un sfârșit de săptămână.

 

Este vorba de 761 de apeluri, venite din țară și din afara granițelor, fiecare părinte primind sfaturile medicale necesare pentru problemele de sănătate ale copiilor.

De la începutul anului, 5% din apelurile primite au venit din străinătate, cele mai multe din Marea Britanie, Germania și Austria, în timp ce apelurile din țară au provenit în special din Cluj (32%), București – Ilfov (28%), Prahova și Constanța (8%). Principalele cinci probleme pentru care părinții au sunat la Peditel sunt febra, în 29% din cazuri, răceala, în 16% din cazuri, vărsăturile, în 14% din cazuri, diareea, în 12% din cazuri și tusea, în 9% din cazuri.

Nu uitam nici de copiii de la tara, in multe situatii fara medic sau cu medic de familie o data pe saptamana. Avem 40% din populatie care traieste la tara, fara canalizare, incalzire centrala,apa curenta, transport regulat, cu spital la minim 50 de kilometri – 1.500 de localitati, si complet fara niciun medic – 600 de comunitati”, se arată într-un comunicat al reprezentanților serviciului.

 

Aceștia se așteaptă ca, în perioada următoare, numărul apelurilor să crească, dat fiind faptul că a început sezonul concediilor estivale, și nu de puține ori se întâmplă ca părinții plecați în vacanță împreună cu copiii să apeleze la Peditel din cauză ca aceștia se aleg cu enterocolite, diaree, vărsături, insolație, roșu în gât sau febră. De altfel, pentru anul în curs, voluntarii de la Peditel și-au propus să ajute cu sfaturi telefonice cel puțin 100.000 de copii, însă pentru aceasta au nevoie și de ajutor, finanțarea serviciului făcându-se cu precădere din donații și din sponsorizări.

În aceste condiții, fundația Părinți din România, care a preluat administrarea acestui serviciu, face un apel către toți cei care doresc să sprijine acest proiect, fie prin donații, fie prin sponsorizări, un alt obiectiv fiind ca în luna iunie, având în vedere că este luna copiilor, să fie ajutați cu 1.000 de copii in plus față de media celorlalte luni din an.


Categorii: Actual, Organizatii, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*