Sistemul de Verificare a Medicamentelor din România, conectat la Hub-ul European

4 septembrie 2018 | 0 comentarii |

Până la finele lunii viitoare se desfășoară faza pilot a programului, distribuitorii de medicamente, farmaciile și spitalele care sunt utilizatori ai Sistemului de Verificare a Medicamentelor, putându-se deja înscrie în rețeaua europeană.

 

Organizația de Sterilizare a Medicamentelor din România (OSMR) a anunțat că Sistemul Național de Verificare a Medicamentelor (SNVM), pe care îl coordonează a fost conectat cu mediul productiv al Hub-ului European, ceea ce înseamnă că toate companiile membre ale organizației și înregistrate în SNMV, precum și partenerii de înrolare ai acestora, își pot înregistra în rețeaua europeană medicamentele destinate pieței din România.

Într-un comunicat semnat de Laurențiu Mihai, directorul general al OSMR, se arată că astfel, organizația adaugă încă un element fundamental în vederea atingerii misiunii sale, și anume asigurarea siguranței pacientului prin siguranța medicamentului.

„Nu am fi ajuns aici fără ajutorul unei echipe profesioniste, dedicate și cu îndrumare dobândită în timp din partea tuturor părților interesate din lanțul de aprovizionare al medicamentelor din România. Aș dori să profit de această ocazie pentru a mulțumi tuturor părților implicate care și-au adus contribuția valoroasă, cunoștințele și efortul de lucru extraordinar în cadrul acestui proiect unic” mai precizează în document directorul organizației.

 

Până pe 31 octombrie, programul se află într-o fază pilot, în timpul căreia orice companie care are calitatea de utilizator final al SNVM, fie că este vorba de distribuitori en-gros de medicamente, farmacii sau spitale, se poate înregistra în orice moment. În acest sens, directorul OSMR face un apel către aceste companii să înceapă cât mai curând să încarce  pachetele de date referitoare la medicamentele destinate pieței din România către Hub-ul European, inclusiv ale acelora – cu Identificator Unic/Serializate, care au fost deja produse și expediate pe lanțurile de distribuție, pentru a se realiza o implementare de succes a proiectului.

Pentru a se înregistra, este nevoie ca furnizorii IT ai utilizatorilor respectivi să finalizeze procedura de validare pentru accesul la documentația tehnică pentru conectarea la SNVM, iar respectiva organizație trebuie să aibă finalizat procesul de înregistrare ca utilizator final al SNVM.

 

Dacă sunt îndeplinite aceste condiții, companiile se pot înregistra în timpul fazei pilot, trimițând un e-mail la adresa coordonare.pilot@osmr.ro.

OSMR este o organizație non-guvernamentală, autonomă, independentă, apolitica si non-profit, înființată pentru implementarea directivei europene cu privire la medicamentele contrafăcute.

Totodată, organizația este responsabilă pentru implementarea și administrarea Sistemului National de Verificare al Medicamentelor, o platformă de verificare prin intermediul căreia farmaciile sau alte părți interesate, cum ar fi distribuitorii en-gros din Romania, pot verifica autenticitatea unui produs.

Reprezentanții OSMR mai precizează că în Uniunea Europeană are loc o creștere alarmantă a numărului de medicamente falsificate, în ceea ce privește identitatea, istoricul sau sursa acestora. „Experiențele anterioare indică faptul că astfel de medicamente falsificate nu ajung la pacienți numai prin mijloace ilegale, ci și prin intermediul lanțului de aprovizionare legal. Acest fapt reprezintă o amenințare deosebită pentru sănătatea oamenilor și poate conduce la o neîncredere a pacienților inclusiv în lanțul legal de aprovizionare”, susțin aceștia.


Categorii: Actual, Organizatii, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*