Sistemul informatic al CNAS, din nou pe butuci. Șeful CNAS se scuză că platforma este subdimensionată și prost realizată

3 septembrie 2021 | 0 comentarii |

Conducerea Casei Naționale de Sănătate spune că are în vedere redimensionarea și retehnologizarea PIAS, dar deocamdată nu are altă soluție de remediere a situației decât intervenția specialiştilor IT din cadrul instituției, cu soluții punctuale.

 

Sistemul informatic al CNAS dă din nou rateuri, iar medicii și pacienții sunt puși în situații imposibile. Șeful CNAS aruncă vina pe platforma informatică, despre care spune că este subdimensionată și prost realizată. Reacția a venit abia după ce doi bucureşteni, mamă şi fiu, au avut parte, zilele acestea, de şocul vieţii lor. Când fiul s-a prezentat la medicul de familie pentru o rețetă, au aflat că sunt declaraţi morţi în baza de date a Casei de Asigurări de Sănătate, iar de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate li s-a cerut să demonstreze că sunt vii.

După ce informația a făcut înconjurul presei, conducerea CNAS a transmis un comunicat prin care recunoaște că, în ultimele 3 zile, platforma informatică a asigurărilor de sănătate  (PIAS)  a înregistrat disfuncționalităţi, menționând că acestea „au fost investigate şi s-au luat masuri pentru remedierea lor”.

Și mai trist este însă că în acelați comunicat se menționează că „disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel  că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS, împreună cu partenerii care asigură mentenanță PIAS, fac eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situației”.

 

Conducerea CNAS mai spune că din analizele efectuate până în prezent asupra platformei, una dintre cauze o reprezintă suprasolicitarea PIAS, dat fiind că în această perioadă, o parte dintre furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări încarcă în platformă raportările lunare.

Pe de altă parte, sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite”, susțin reprezentanții CNAS care menționează că a fost inițiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul  Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Ne cerem scuze pacienților şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea  sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru a rezolva punctual această situație. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

 

Scuzele nu rezolvă însă situația, iar medicii și pacienții sunt tot mai revoltați pentru că, în ciuda promisiunilor permanente ale celor care s-au perindat pe la conducerea CNAS, cât și a miliardelor de euro investite în programele informatice, problemele se mențin și trenează de ani de zile și sunt „tratate” doar cu scuze și promisiuni de cei care sunt plătiți cu sume consistente tocmai pentru a găsi soluții și a face ca lucrurile să funcționeze corect.

Deocamdată, pe termen scurt, CNAS nu are altă soluție de remediere a situației decât intervenția specialiştilor IT din cadrul instituției, cu soluții punctuale, la problemele sesizate de furnizori pe adresa pe care o au la dispoziție: suport.siui@casan.ro.

Până la remedierea în totalitate a disfuncţionalităţilor, furnizorii de servicii medicale care nu își pot desfășura activitatea în modul online, vor introduce serviciile  acordate în mod offline, urmând să le transmită online după remediere, mai spune CNAS.

 


Categorii: Actual, C.A.S., Medici, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*