Spitalele, din nou la control !

1 iunie 2012 | 0 comentarii |

Ministerul Sanatatii (MS) a inceput, de ieri, o actiune ampla de verificare a unitatilor sanitare cu paturi. Potrivit unui comunicat de presa al MS, actiunea se va desfasura in mai multe etape si vizeaza atat unitatile sanitare direct subordonate, cat si pe cele din subordinea autoritatilor locale. Primele vizate sunt cele 52 de spitalele de urgenta judetene si din municipiul Bucuresti, astfel ca si Spitalul Judetean de Urgenta Buzau intra in aceasta categorie. Pana la jumatatea saptamanii viitoare trebuie incheiat controlul, care va fi efectuat de catre o comisie mixta formata din reprezentanti ai DSP si CJAS.

Un raport preliminar al celor constatate este cerut de ministrul Cepoi pentru marti, in cadrul videoconferintei pe care o va organiza cu DSP-urile din tara si comisiile de control.

 Urmeaza celelalte unitati sanitare cu paturi din tara, respectiv din judet, in functie de ponderea pe care acestea o au in acordarea asistentei medicale spitalicesti.

 

Bugetele, la vedere

 

In cadrul actiunilor de control se vor avea in vedere mai multe obiective, respectiv, verificarea nivelului creditelor bugetare, cel al cheltuielilor din spitale pentru tratarea pacientilor, dar si cu utilitatile, respectarea obligatiilor unitatilor sanitare legate de asigurarea medicamentelor si materialelor sanitare necesare asiguratilor pe perioada internarii, intocmirea si eliberarea decontului de cheltuieli pentru fiecare pacient conform reglemetarilor in vigoare.

Scopul verificarii unitatilor sanitare este identificarea nivelului de acoperire cu medicamente si materiale sanitare din spitale, dar si evaluarea situatiei financiare a unitatilor sanitare. Spitalele vor avea obligatia sa prezinte, transparent, modul in care cheltuie banul public si sa afiseze pe site-urile proprii bugetele de venituri si cheltuieli”, a declarat ministrul Sanatatii, conf. dr. Vasile Cepoi, mentionand ca „numai 10 la suta dintre unitatile sanitare au publicat pe site-ul lor modul in care cheltuie banii publici, si acesta incomplet”.

 

Totul se raporteaza la bani

 

In cadrul aceleiasi actiuni se va verifica si modul cum s-au respectat „criteriile de internare a pacientilor care au beneficiat de spitalizare continua sau de zi, pentru care au fost raportate spre decontare sau au fost decontate serviciile, in baza contractelor incheiate cu casele de asigurari, modul de gestionare a programelor de sanatate, numarul pacientilor ajunsi in spital in urgenta si cati dintre acestia au fost internati”, mai spune dr. Cepoi.

In legatura cu transparenta si afisarea bugetelor pe site-ul propriu, spitalele buzoiene s-au conformat (mai mult sau mai putin complet) cerintelor MS, dar la capitolul servicii, se pare ca valoarea contractata este subdimensionata, in special la nivelul SJU, unde sunt rezolvate majoritatea cazurilor complicate din judet. Iar din cauza arieratelor rostogolite de-a lungul anilor, ca si din cauza serviciilor nedecontate, SJU are datorii de peste 700.000 de lei la furnizorii de medicamente, materiale sanitare si utilitati.

 

74 la suta din prezentarile la UPU, nejustificate

 

In ceea ce priveste „numarul prezentarilor la UPU, doar 25-26 la suta dintre acestea se incadreaza in codurile specifice de urgenta, ceilalti pacienti fiind de competenta medicului de familie sau a celui din ambulatoriul de specialitate. Chiar daca aceste cazuri nu sunt internate, ele greveaza activitatea si cheltuielile de la urgenta ”, dupa cum a precizat dr. Ion Draghici, directorul medical al celei mai mari unitati sanitare cu paturi din judet. Probabil, aceasta problema nu va fi rezolvata decat daca se va institui un sistem de sanctionare a celor care se prezinta nejustificat la UPU, considera medicul.

Actiunea de verificare dispusa de ministrul Sanatatii se va desfasura pana pe data de 8 iunie, dupa care echipele au termen de maxim cinci zile lucratoare pentru a intocmi rapoartele de control.

O actiune similara s-a efectuat in ultima luna de mandat al fostului ministru Ritli Ladislau.


Adaugati un comentariu


 

*