Telefonul Medicului, în sprijinul personalului medical implicat în lupta cu pandemia

13 aprilie 2020 | 0 comentarii |

Prin intermediul acestui serviciu gratuit, toate categoriile de profesioniști din sistemul medical pot beneficia de sprijin psihologic, emoțional, juridic, dar și de sfaturi practice.

 

Ultimele raportări ale Grupului de Comunicare Strategică indică faptul că, de la izbucnirea pandemiei de Covid-19, peste 800 cadre medicale din sistemul sanitar românesc au fost contaminate, iar după decesul unui ambulanțier din Suceava a fost confirmat și decesul unei asistente medicale din Brașov, în urma infecției cu noul coronavirus. În aceste condiții, este lesne de înțeles presiunea psihică sub care acționează zi de zi cei aflați în prima linie în lupta cu pandemia, astfel că, pe lângă dotările logistice de care au nevoie este necesar și un puternic suport moral. Acest suport există și s-a manifestat până acum sub diverse forme, dar trebuie să continue, pentru că războiul cu virusul nu a fost câștigat încă.

Începând de ieri, la dispoziția personalului medical se află un nou serviciu gratuit prin care profesioniștii din sistem pot beneficia de sprijin psihologic, suport emoțional, consiliere juridică dar și de sfaturi practice, utile în activitatea lor. Este vorba de o linie telefonică specială, pusă la dispoziție prin efortul asociaţiei Magic, în parteneriat cu Alianţa Medicilor şi Federaţia Asociaţiilor Studenţilor în Medicină din România (FASMR), care poate fi apelată la numărul cu tarif normal 021 555 2286. Serviciul pus la dispoziție se numește Telefonul Medicului, în același timp fiind pusă la dispoziție și o platformă on-line ce poate fi accesată la adresa www.telmed.ro.

 

La Telefonul Medicului pot apela atât medicii cât și asistenții medicali, infirmierele, ambulanţierii și brancardierii care au nevoie de consiliere psihologică, juridică sau de sfaturi practice în ceea ce privește activitatea lor. De asemenea, pot fi comunicate și nevoile urgente, în încercarea de a le soluționa în colaborare cu partenerii și voluntarii asociației Magic. Aceștia consideră că în următoarele luni, sistemul nostru sanitar va fi supus unei grele încercări. „Lupta cea mai grea se va duce în ambulanțe, în spitale, de către oameni ca noi toți, cu familii, cu temeri și slăbiciuni ca noi toți. Suntem aici ca să le fim sprijin”, susțin inițiatorii proiectului.

Este probabil cea mai grea încercare prin care trece sistemul sanitar în ultima sută de ani. O boală nouă, o pandemie cu date necunoscute și care impune măsuri excepționale! E importantă solidaritatea, inclusiv pentru cei care fac posibil actul medical, e important să poată gasi repede răspuns la oricare din întrebările legate atat de derularea activității profesionale cât și unele probleme personale. Acest proiect este extrem de util si binevenit!”, spune dr. Elena Copaciu, medic primar ATI.

În acest sens, la dispoziția apelanților se află de 12 psihologi care acordă suport psihologic în parteneriat cu Institutul pentru Studiul şi Tratamentul Traumei, cărora li se alătură membri din comunitatea Lideri pentru Justiţie și din Asociaţia Tinerilor Avocaţi din Baroul Timiş, care asigură consilierea juridică.

 

Pentru a intra în legătură cu voluntarii Telefonului medicului, apelanții pot suna zilnic între orele 10.00 și 18.00, iar în afara acestui interval orar pot fi lăsate mesaje, în. Cei care vor lăsa astfel de mesaje vor fi contactați ulterior de un reprezentant al asociației Magic, împreună cu care vor stabili modul în care pot fi ajutați.

Toți ne văd pe noi, medicii, ca pe soldații din prima linie a luptei cu această pandemie. Dar despre faptul că soldații au nevoie de susținere, puțină lume știe. Este binevenit orice ajutor, iar acesta este unul din partea unor oameni care știu, credem noi, ce am avea nevoie: cineva cu care să putem vorbi, materiale de protecție, un loc unde să putem sta”, subliniază medicul chirurg Bogdan Tănase, președintele Alianței Medicilor.

O pandemie și o criză generală vine la pachet cu o mie de alte crize personale pentru toată lumea, inclusiv pentru cadrele medicale. Oricât de organizat și de puternic ai fi, pot exista o puzderie de probleme pe care nu le poți rezolva singur, mai ales contra cronometru. Ca medic îți vine de multe ori să spui: «ia-mi restul problemelor de pe umeri și lasă-mă să mă concentrez doar pe meseria mea!»“, subliniază la rândul său, medicul infecționist Liana Gavriliu.

 

Proiectul este finanțat exclusiv din donații private, astfel că inițiatorii au, la rândul lor, nevoie de sprijin pentru a putea continua programul, atât timp cât va fi nevoie. Raluca Oprea, studentă și președintă a FASMR, spune că „într-o situație de criză de o asemenea amploare, avem tendința să ne concentrăm pe pacienți, uitând că și îngrijirea psihicului personalului medical e importantă și că stresul și eforturile continue pot avea un efect foarte grav”. Ea crede că sprijinirea și susținerea întregului personal medical e o prioritate, doar așa pot și ei ajuta și sprijini mai departe toți pacienții care depind de ei”.

Pentru ca activitatea voluntarilor să poată continua, aceștia fac apel la toți cei care doresc să susțină proiectul să doneze, fie prin direcţionarea a 3,5% din impozit prin completarea formularului 230, fie trimițând un SMS la numărul 8864, pentru o donație de 4 euro pe lună sau la numărul 8844, pentru o donație de 2 euro pe lună.

De asemenea, donațiile pot fi făcute direct în conturile special puse la dispoziție în acest sens, respectiv RO23RNCB0132142511010001 – pentru donațiile în lei și RO93RNCB0132142511010002 – pentru donațiile în euro.

 

 


Adaugati un comentariu


 

*