Asociația Joc Responsabil menține serviciul de consiliere psihologică pentru profesioniștii care luptă cu pandemia

Decizia a fost luată ținând cont de numărul mare care s-au au adresat psihologilor în interval de mai puțin de o lună de la deschiderea acestui serviciu.

 

La sfârșitul luni aprilie, când România se afla încă în stare de urgență, asociația Joc Responsabil, care se ocupă în principal cu sprijinul și  consilierea persoanelor dependente de jocuri de noroc, și-a pus a dispoziție platforma special înființată în acest sens, pentru a veni în ajutorul profesioniștilor aflați în prima linie a luptei cu pandemia de Covid-19. Astfel, reprezentanții asociației au extins serviciile de consiliere psihologică pe care le acordă din luna septembrie a anului trecut persoanelor dependente de pariuri și jocuri de noroc și către personalul medical, militarii, jandarmii și polițiștii angrenați în misiuni specifice în perioada stării de urgență.

În cele trei săptămâni scurse de la punerea la dispoziție a acestui serviciu, până la momentul ieșirii din starea de urgență, platforma specială a fost utilizată de 719 persoane din categoriile mai sus menționate, care au intrat în legătură cu psihologii asociației, fie telefonic, fie on-line. Dintre acestea, 117 au fost  persoane implicate direct în gestionarea Covid-19, iar 602 au fost persoane vulnerabile afectate psiho-emoţional de actuala situație generată de pandemie.

Având în vedere adresabilitatea ridicată, asociația Joc Responsabil a decis să mențină accesibil acest serviciu, la care se poate apela on-line pe platforma special dedicată, și telefonic, la linia TelVerde 0800.800.099.

 

Dr. Cristian Andrei

Serviciul este deservit permanent de o echipă de psihologi special pregătiți, care asigură psihoterapie gratuită non-stop pentru prevenirea burnout-ului şi a panicii în faţa virusului, precum şi modalităţi de gestionare a relaţiei cu propria familie, ori de diminuare a fricii şi anxietăţii. În plus, echipa de psihologi a asociaţiei este pregătită să consilieze personalul din linia întâi în legătură cu metodele prin care aceştia pot interacţiona eficient cu pacienţii sau cu persoanele dificile.

Coordonatorul proiectului, psihologul Cristian Andrei, a declarat că „dincolo de impactul asupra sănătăţii fizice a populaţiei, epidemia de Covid-19 îşi pune o amprentă negativă puternică asupra echilibrului psihic al fiecăruia dintre noi. Presiunile mentale şi fizice pentru specialiştii aflaţi în linia întâi sunt uriaşe, iar nevoia ca aceştia să rămână încrezători şi să treacă cu bine peste această perioadă dificilă este crucială pentru gestionarea cu succes a acestei situaţii. Depresia cauzată de lipsa de socializare, atacurile de panică generate de frica de îmbolnăvire şi teama de moarte, anxietatea asociată cu un risc mare de infectare precum şi burnout-ul cauzat de volumul mare de muncă şi de alte probleme în familie au fost printre principalele motive pentru care specialiştii din linia întâi în gestionarea crizei Covid-19 au apelat la consilierea oferită de psihologii noştri”.


Adaugati un comentariu


 

*