Un program software pentru combaterea efectelor pandemiei, marele câștigător la Galei Societății Civile

1 octombrie 2021 | 0 comentarii |

Câștigătorul  premiului I la Secțiunea Sănătate a fost „Fondul de urgență pentru spitale și comunitățile rurale în contextul pandemiei”.

 

Câștigătorii ediției din an ai Galei Societății Civile au fost anunțați seară, în cadrul unei emisiune speciale găzduite la Rock FM de Răzvan Exarhu. Câștigătorul Marelui Premiu din acest an nu a mai fost un proiect înscris la secțiunea Sănătate, însă a fost în strânsă legătură cu acest domeniu, scopul său fiind punerea la dispoziția autorităților a unor soluții de software pentru combaterea efectelor pandemiei.

Proiectul Code for Romania TaskForce, marele câștigător al Galei, a fost implementat de organizația Code4Romania, care și-a propus să livreze în cel mai scurt timp posibil o suită de aplicații software pentru a sprijini eforturile de combatere a efectelor pandemiei în România și diaspora românească.

Proiectul a fost demarat pe 11 martie 2020, la câteva zile de la declanșarea pandemiei,  și a livrat un ecosistem de soluții digitale care au fost proiectate, dezvoltate, testate și livrate în doar 40 de zile. Datorită acestui proiect au fost lansate platformele stirioficiale.ro,  datelazi.ro,  cetrebuiesafac.ro,  rohelp.ro,  jurnalmedical.ro,  diasporahub.ro, care au publicat informații avizate, la dispoziția populației. Beneficiarul direct a fost Guvernul prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, iar la realizarea programului, în primele două luni, au contribuit 11 angajați full-time și peste 420 de voluntari, care au dedicat în medie 80 de ore fiecare. „Code for Romania Taskforce este un mod de lucru și un mecanism de răspuns rapid care poate genera, în regim de urgență, soluții tehnologice destinate ajutorării echipelor de intervenție sau comunicării de masă dintre autorități și cetățeni pentru a contribui eficient la restabilirea stării de normalitate” spun inițiatori proiectului.

 

Code for Romania TaskForce a fost declarat și câștigător al secțiunii Proiecte și Campanii de Voluntariat, iar organizația Code4Romania a obținut, de asemenea, premiul II la secțiunea Programe pentru Civic Tech 911.

Premii multiple la această ediție a Galei au mai primit Asociația Centrul de Resurse în Comunicare, Asociaţia Geeks for Democracy, Asociația Magic, Fundația Hospice Casa Speranței, Grupul „Inițiative pentru Bilca”, Grupul de inițiativă Plan B, Salvați Copiii România și Social Innovation Solutions.

În urma parteneriatului încheiat între Ashoka România și Gala Societății Civile, în premieră a fost acordat Premiul pentru Impact Social unei organizații înscrise în cadrul competiției. Este vorba de Fundația Progress pentru proiectul CODE Kids – Copiii fac coding în bibliotecile publice. În baza acestui parteneriat, Gala Societății Civile și Ashoka România lansează, începând cu această ediție, un masterclass pentru câștigătorii galei – Impact Academy. Aici, organizațiile se vor concentra asupra modului în care pot urma în activitățile lor o abordare orientată spre impact sistemic.

 

La secțiunea de Sănătate, premiul I a fost decernat proiectului Fondul de urgență pentru spitale și comunitățile rurale în contextul pandemiei, care a avut ca scop susținerea de urgență a medicilor și a sistemului medical destinat îngrijirii copiilor afectați de criza sanitară, cu echipamente medicale și materiale de protecție, precum și susținerea gravidelor și copiilor din zonele rurale aflați în izolare.

Pe locul al doilea, în cadrul aceleiași secțiuni, s-a clasat proiectul Call-center cu voluntari pentru DSP București, care a avut ca scop sprijinirea populației cu nevoi de informare și ghidare privind infectarea cu Covid-19 și, implicit, degrevarea instituțiilor sanitare și limitarea numărului de infectări și cazuri grave.

Ultimul loc de pe podium la secțiunea de Sănătate a revenit proiectului Fondul de urgență pentru spitale, prin intermediul căruia spitalele din linia I a fost sprijinite cu materiale sanitare necesare, achiziționate din donații strânse în urma unor campanii umanitare.

Fiecare câștigător al premiului I din cadrul competiției a fost premiat de către partenerul principal Rompetrol cu câte un voucher de carburant în valoare de 1.000 de dolari.

 


Adaugati un comentariu


 

*