Program de recuperare educațională pentru copiii care nu au avut acces la cursuri în perioada sării de urgență

În marea lor majoritate, aceștia provin din familii vulnerabile și nu au avut posibilitatea de a participa la cursurile on-line, care au înlocuit cursurile clasice, în sălile de clasă.

 

Pe 15 mai, dată la care a încetat starea de urgență, organizația Salvați Copiii a dat publicități rezultatele unui studiu din care reiese că printre cele mai afectate categorii pe parcursul acestei perioade au fost copiii din medii defavorizate, 42% dintre ei neavând posibilitatea de a beneficia de cursurile on-line care au înlocuit orele de curs de la școală. Cu aceeași ocazie, organizația umanitară anunța un set de măsuri pe care le are în vedere pentru a veni în sprijinul acestor copii, iar la jumătatea acestei săptămâni, unul dintre proiectele anunțate atunci a fost demarat.

Este vorba de un  program de recuperare educaţională a copiilor vulnerabili, al căror drept la educaţie a fost suspendat în perioada stării de urgență, dar și ulterior acesteia, când nu au avut acces egal şi nediscriminatoriu la şcoala on-line. Programul se adresează unui număr de 4.600 de copii aflați în evidența organizației, care au fost incluşi în 127 de clase de educaţie remedială, din 20 de localităţi, cu respectarea tuturor normelor de protecţie şi distanţare socială.

Dintre aceste clase, 100 vor fi incluse în programul „Şcoală după şcoală”, unde vor fi integraţi copiii de vârstă şcolară din comunităţi și familii vulnerabile, care au fost marginalizaţi suplimentar de la declanșarea pandemiei. Celelalte 27 de grupe vor intra în programul „Grădiniţa estivală”, unde vor fi integraţi copiii din ciclul preşcolar, care au fost scoşi în afara oricărui program educaţional, cu prioritate cei care urmează să frecventeze clasa pregătitoare în noul an şcolar.

 

O primă etapă a acestui program a demarat ieri, clasele fiind deschise în şcoli din Bucureşti, Constanţa, Craiova, Iaşi, Lupeni, Mangalia, Negreşti, Petrila, Reşiţa, Suceava, Timişoara, Târgu Mureş şi Târgovişte. Totodată, 20 de grupe au fost deschise în mediul rural, în localităţile Prejmer şi Viştea de jos din judeţul Braşov şi în localităţile Bahnea şi Idiciu din judeţul Mureş.

Astfel, cei 4.600 de copii aflaţi în evidenţa echipelor Salvaţi Copiii vor beneficia de integrare şcolară şi program intensiv şi personalizat de recuperare educaţională în perioada verii. Totodată, pentru că aceşti copii au resimţit acut abandonarea de către sistemul de educaţie, psiho-pedagogii organizaţiei au creat instrumente specifice de suport psihologic şi de remediere a sentimentelor negative acumulate.

În program au fost cooptați 150 de specialiști, printre care se numără cadre didactice, psihologi și asistenți sociali care vor coordona activitățile ce vor avea loc în perioada următoare. Pe lângă pregătirea şcolară remedială, în vederea depăşirii carenţelor educaţionale din cauza neparticipării şcolare, copiii vor beneficia de cursuri de educaţie pentru sănătate și respectarea normelor de igienă, mai ales în contextul pandemiei Covid-19.

 

Gabriela Alexandrescu

Totodată, copiii vor fi instruiți în utilizarea tehnologiei moderne, iar proiectul include și programe de  educaţie non-formală, învăţare prin joc şi, împreună cu parteneri abilitaţi, vor participa la derularea unor experimente ştiinţifice și de educaţie financiară. Nu în ultimul rând, cei 4.600 de copii se vor recrea cu ocazia ieșirilor în aer liber și a drumețiilor în natură.

Toate grupele vor urma o metodologie strictă, astfel încât atât copiii cât şi cadrele didactice să fie în siguranţă. Astfel, activităţile se vor desfăşura cu asigurarea distanţei sociale, atât în interior, cât şi în exterior, iar grupele vor avea între 5 şi 10 copii, pentru o perioadă de maxim trei ore pe zi la şcoală – în interiorul şcolii sau în aer liber. Cei 4.600 de copii vor fi organizaţi în serii alternative, pe parcursul fiecărei săptămâni din perioada verii.

Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv al organizației umanitare a declarat, cu ocazia lansării programului, că „Salvaţi Copiii a intensificat încă de la începutul carantinei măsurile de suport şi intervenţie socială pentru copiii vulnerabili. E imperios necesar să trecem la etapa de recuperare educaţională, pentru că aceşti copii au fost marginalizaţi şi scoşi în afara sistemului, iar o astfel de discriminare are consecinţe negative pe termen lung, atât asupra lor, cât şi asupra întregii societăţi”.

 


Adaugati un comentariu


 

*