59 de comisii pentru Ministerul Sanatatii

Conform unui proiect de act normativ lansat in dezbatere publica, Ministerul Sanatatii stabileste numarul, competenta si modul de functionare al comisiilor de specialitate ce vor fuctiona in cadrul institutiei.

 

Saptamana aceasta, Ministerul Sanatatii a lansat in dezbatere publica proiectul unui ordin ministerial care face referire la comisiile de specialitate ce vor functiona in cadrul institutiei.

Documentul legislativ stipuleaza ca la nivelul Ministerului Sanatatii vor functiona 59 de comisii de specialitate, fata de 28 cat are actuala structura, din care poate face parte orice profesionist in domeniul medical respectiv, avand activitate profesionala, de cercetare medicala, didactica sau academica apreciata in sistemul de sanatate.

Ministrul Sanatatii, Florian Bodog, a explicat ca la ora actuala, activitatea comisiilor de specialitate se desfasoara cu dificultate, din cauza numeroaselor demisii ale membrilor acestora, dupa ce s-au schimbat conditiile in care acestia pot fi membri ai unor astfel de structuri. In plus, ministrul spune ca este nevoie de comisii pentru fiecare specialitate, intrucat le-au fost sporite atributiile. Membrii noilor comisii vor fi numiti in urma unui proces de consultare a Ministerului Sanatatii cu universitati de profil, societati profesionale si Colegiul Medicilor din Romania, iar indemnizatia lunara pe care o vor primi, se va acorda la cerere si va reprezenta 10% din indemnizatia unui secretar de stat din minister.

 

In documentul legislativ aflat in dezbatere publica, pana la data de 23 august, se mai arata ca membrii acestor comisii se vor supune regimului conflictelor de interese si incompatibilitatilor prevazute de lege si vor fi obligati ca, in termen de 30 de zile de la numire, sa intocmeasca si sa depuna o declaratie de interese, pe propria raspundere, cu privire la functiile si activitatile pe care le-au desfasurat in ultimul an calendaristic, anterior momentului numirii. O alta conditie pe care trebuie sa o indeplineasca specialistii care vor detine calitatea de membri ai acestor comisii este aceea de a nu detine functii remunerate sau neremunerate in cadrul companiilor producatoare, detinatoare de autorizatii de punere pe piata si distribuitoare de medicamente, dispozitive, aparatura sau echipamente medicale.

Cele 59 de comisii se vor constitui in organisme consultative permanente menite sa furnizeze expertiza necesara, pe baza careia Ministerul Sanatatii va coordona, din punct de vedere stiintific si metodologic, reteaua de asistenta medicala corespunzator domeniului de specialitate din sfera de competenta a comisiei.

 

In acelasi proiect de act normativ se arata ca cele 59 de comisii de specialitate vor avea dreptul sa elaboreze protocoalele standardizate la nivel national sau sa adapteze continutul protocoalelor internationale in domeniu.

Totodata, aceste comisii vor putea fundamenta deciziile ministrului Sanatatii cu privire la politicile, strategiile si programele de actiune in domeniul sanatatii populatiei din sfera sa de competenta, in acord cu programul de guvernare, si vor  identifica si propune ministrului prioritatile nationale pe termen scurt, mediu si lung, corespunzator domeniului de specialitate din sfera de competenta.

In competenta comisiilor intra si elaborarea de  propuneri pentru pachetele de servicii medicale care se asigura in cadrul sistemului de sanatate, fiind permisa si colaborarea cu societatile stiintifice sau asociatiile profesional-stiintifice in problemele majore ori de interes national din sfera de competenta a fiecarei comisii.

Nu in ultimul rand, cele 59 de comisii de specialitate vor putea stabili competentele incluse in pregatirea pentru specialitate si vor putea alcatui tematicile examenului de medic specialist si primar si bibliografiile aferente.

 



Comentarii (2)

  1. Lenuta Topea spune:

    Sa faca ce ? Arunca banii pe favoruri politice. Heei, dle ministru!!! Este necesara dublarea personalului medical de la medici, asistente, infirmiere ingrijit curatenie sau brancardieri! De ce nu se face un studiu, cu numarul consultatiilor zilnice, al internarilor, al numarului de paturi de acum 30 de ani, numarul angajatilor de atunci, cu mortalitatea de atunci, conditiile si medicatia! Asta asa, ca sa ne dam seama de faptul ca numai aparatura si faianta ,gresia sau medicamentele si dezinfectantele de oriunde, nu sunt suficiente! Este nevoie de oameni, de personal medical!!!!!! Om pentru Om! Asta este!

  2. Elena B. spune:

    59……?!!

Adaugati un comentariu


 

*