Suport psiho-emoțional gratuit pentru persoanele afectate de pandemie

Ministerul Sănătății a lansat azi o linie telefonică specială, în parteneriat cu Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech și Vodafone România.

 

Începând de azi, românii afectați de Covid-19 au la dispoziție un serviciu pus la dispoziție gratuit de autorități, prin intermediul căruia pot beneficia telefonic de suport psihologic și emoțional, oferit de psihoterapeuți calificați care participă voluntar la acest proiect. Nu este prima inițiativă de acest gen de la izbucnirea pandemiei, astfel de proiecte fiind derulate și de diferite organizații profesionale sau ONG-uri, însă este primul program de o asemenea amploare inițiat de Ministerul Sănătății, în colaborare cu APCCR și Clinica Universitară de Psihologie PsyTech din cadrul universității clujene Babeș-Bolyai, cu suportul tehnic al Vodafone România.

Serviciul poate fi apelat la numărul cu tarif normal 021 9081, de luni până sâmbătă, în intervalul orar 12.00 – 20.00. La celălalt capăt al firului stau la dispoziția apelanților peste 40 de psihoterapeuţi voluntari ai APCCR, iar serviciul este disponibil prin intermediul unei centrale virtuale – Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România.

Linia telefonică este disponibilă oricărei persoane afectate într-un fel sau altul de pandemie, fie că e vorba de personal medical supus unui nivel ridicat de stres profesional, fie de persoane confirmate cu Covid-19, pacienți care au trecut prin boală sau persoane afectate de presiunea generată de pandemie. Serviciile de suport și consiliere sunt oferite gratuit de cei peste 40 de psihologi voluntari, singurele costuri fiind legate de apel, care se taxează la tarif normal, din orice rețea.

 

Lansarea programului a avut loc în cadrul unei conferințe on-line, la care a participat și ministrul Sănătăți, alături de reprezentanți ai celor trei parteneri care s-au alăturat proiectului. Cu această ocazie, ministrul Vlad Voiculescu a declarat că „a trecut mai mult de un an de când pandemia Covid-19 a dat buzna în viața fiecărui român. Izolarea, pierderea oamenilor dragi, problemele economice, limitările în interacțiunile sociale au avut un efect negativ asupra sănătății mintale a multora dintre noi. Linia de sprijin psihologic lansată astăzi este o unealtă de suport pentru orice român afectat de pandemie. Cu sprijinul Universității Babeș-Bolyai, APCCR și Vodafone, peste 40 de psihoterapeuți voluntari vor fi alături de oricine simte că are nevoie de sprijin emoțional. Pentru că numai împreună, om cu om, vom reuși să trecem de această perioadă grea”.

Murielle Lorilloux, managerul Vodafone România, a precizat că în contextul în care pandemia de Covid-19 a destabilizat societatea și ne-a pus la încercare pe toți, atât profesional, cât și personal „sprijinul moral și emoțional este esențial, în special pentru cei mai afectați de această criză. Acest proiect răspunde unei nevoi reale a societății și de aceea ne-am mobilizat resursele punând, încă o dată, tehnologia în slujba binelui. La Vodafone știm că aceste două elemente cheie aduse împreună, tehnologia și spiritul uman, pot genera cea mai mare schimbare în bine și pot crea un viitor mai bun pentru toți”.

 

Din partea universității Babeș-Bolyai, rectorul Daniel David a subliniat că „este primul demers formal și pe scară largă pe care îl văd din partea autorităților care, în relație cu pandemia, se ocupă nu doar de binele medical al oamenilor, ci și de binele lor psihologic. Este o schimbare majoră, în linie cu ce se întâmplă în țările moderne la care ne raportăm. Noi, prin Clinica sa de Psihologie și în colaborare cu o serie de organizații profesionale (Asociația Psihologilor din România, Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale), am oferit un suport psihologic constant populației în perioada de pandemie, dar prin implicarea ministerului de specialitate dobândim acum o altă anvergură, asigurând oamenilor în nevoie acces la cele mai avansate intervenții psihologice validate științific”.

În intervenția sa, președintele APCCR, Anca Dobrean, a declarat că provocările, dificultățile și nesiguranța din ultimul an „sunt factori care au activat vulnerabilități cu impact direct asupra sănătății mintale a populației, rata problemelor emoționale și comportamentale fiind în creștere în această perioadă. Impactul problemelor de sănătate mintală asupra modului în care ne desfășurăm activitățile zilnice, asupra sănătății fizice și asupra stării de bine este major.  În acest context, psihoeducația și suportul psihologic sunt esențiale pentru a-i susține pe cei în dificultate. În condițiile în care accesul la serviciile de sănătate mintală este limitat, APCCR, cu sprijinul partenerilor, și prin cei 40 de voluntari, psihologi cu drept de liberă practică, își oferă expertiza în beneficiul comunității prin oferirea gratuită a suportului psihologic telefonic, contribuind la reducerea efectelor pandemiei asupra sănătății mintale și creșterea calității vieții persoanelor aflate în dificultate”.

 


Adaugati un comentariu


 

*