A fost operaționalizată o nouă linie oficială TelVerde pentru suport psihologic și social

Serviciul adresat populației este administrat de către Departamentul pentru Situații de Urgență și este complementar liniei telefonice destinată informării cetățenilor cu privire la noul coronavirus.

 

Încă din primele zile în care pandemia de Covid-19 și-a făcut simțită prezența și în România, Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) a lansat proiectul „Voluntari Împreună”, prin care se urmărește centralizarea problemelor de ordin psiho-emoțional din teritoriu și punerea la dispoziție a unei infrastructuri de voluntari cu acoperire la nivel național, prevenind astfel riscul apariției unor pseudo-specialiști sau falși voluntari dar și al răspândirii de știri false, așa cum se întâmpla în situații de criză.

În cadrul acestui proiect, la nivelul Institutului Național de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătății, a fost lansată încă din 27 februarie o linie telefonică tip TelVerde, apelabilă la numărul 0800 800 358, și destinată exclusiv informării cetățenilor cu privire la noul coronavirus.

 

Pe parcurs, odată cu decretarea stării de urgență și impunerea restricțiilor aferente, la nivelul DSU a fost făcută o nouă analiză cu privire la identifiarea unor noi modalități prin care se poate veni în sprijinul populației. S-a stabilit astfel că este nevoie și de o linie TelVerde destinată asigurării de suport psihologic și emoțional celor care fac față din ce în e mai greu acestei perioade, precum și asigurării de suport social.

Un astfel de serviciu a fost operaționalizat în prima zi a acestei săptămâni, putând fi apelat gratuit la numărul 0800 800 358, de luni până sâmbătă, în intervalul orar 8.00 – 24.00. Raed Arafat, coordonatorul DSU, a precizat că acest număr este complementar celui destinat informării cu privire la noul coronavirus, făcând în continuare apel la populație să nu apeleze numărul 112 decât pentru situații de urgență, în timp ce pentru informații despre coronavirus sau pentru solicitare de sprijin emoțional ori social, pot fi apelate cele două servicii telefonice gratuite.

 

Raed Arafat

Operatorii noului serviciu vor face legătura între apelanți și comunitățile suport care fac parte din proiect, astfel încât populația să primească răspunsul sau sprijinul aferent situației în care se regăsește, asigurându-se astfel o bună gestionare a situațiilor de stres, tensiune, anxietate, singurătate, frică ce pot apărea în această perioadă. Coordonatorul DSU a mai precizat că linia telefonică este pusă la dispoziție de operatorul de telefonie fixă și mobilă Digi România, iar numărul special poate fi apelat gratuit, din orice rețea.

Această inițiativă vine în sprijinul populației României într-un moment dificil, în care adaptabilitatea și reziliența psihologică sunt elemente importante pentru echilibrul uman. Particularitatea acestui proiect constă în faptul că regrupează o comunitate diversă, inclusiv experți, reprezentanți ai mediului asociativ, minorități, persoane cu dizabilități etc”, a declarat secretarul de stat Raed Arafat, adăugând că partenerul DSU în implementarea celor două servicii tip TelVerde este Asociația Proacta EDU.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*