A început recensământul bicicletelor din România

9 septembrie 2019 | 0 comentarii |

Inițiativa aparține Federației Române de Ciclism fiind o acțiune conexă Turului României, care își va derula o etapă și în Buzău.

 

În perioada 11-15 septembrie va avea loc una dintre cele mai prestigioase curse de ciclism din sud-estul Europei, Turul României, organizat de Federaţia Română de Ciclism (FRC). Reprezentanții organizatorilor spun că Turul României este mai mult decât o competiție sportivă, reprezentând totodată un proiect de încurajare a mersului pe bicicletă în rândul populaţiei şi de promovare a obiectivelor turistice ale României la nivel mondial.

Pe lângă avantajele legate de reducerea poluării și facilitarea deplasării prin zonele aglomerate, la orele de vârf, mersul pe bicicletă este benefic și pentru sănătate, fiind una dintre formele de mișcare cele mai preferate de români. Un sondaj realizat la solicitarea FRC relevă faptul că 37% dintre români utilizează bicicleta ca mijloc principal de transport, iar 70% dintre ei aleg bicicleta ca mijloc de relaxare. Studiul mai arată că 13% dintre români merg cu bicicleta cel puţin o dată pe săptămână.

Majoritatea participanţilor la sondaj, 64%, mai precis, asociază bicicleta cu sănătatea, în timp ce 46% spun că bicicleta le trezeşte amintiri din copilărie. De asemenea 38% dintre români asociază bicicleta cu senzaţia de libertate, iar 29%, cu un comportament „verde”. Creşterea în popularitate a bicicletei a atras şi creşterea popularităţii a ciclismului în ţară, astfel 1 din 5 respondenţi a declarat că urmăreşte competiţii de ciclism.

 

Încurajați de aceste rezultate, dar și pentru a promova ediția din acest an a turului ciclist al României, reprezentanții FRC au demarat, săptămâna trecută, un „recensământ al bicicletelor”, dorind să afle numărul cât mai exact de biciclete aflate în posesia populației.

Turul României ia startul, anul acesta, cu un obiectiv pe cât de ambiţios, pe atât de frumos. Vrem să îi facem pe români să iubească ciclismul şi bicicleta, să construim o cultură a bicicletei, precum şi să le arătăm şi cât de frumoasă este ţara, văzută pe două roţi. Rezultatele unui studiu pe care l-am realizat în preambulul competiţiei cicliste cu cea mai mare tradiţie în România ne bucură, pentru că arată că suntem pe drumul cel bun. Românilor le place să meargă pe bicicletă, fie pentru că se simt liberi, fie pentru că doresc să aibă un stil de viaţă sănătos şi să se bucure de natură astfel. Îi invităm să participe la Recensământul Bicicletelor, vrem să aflăm câţi suntem pe două roţi în ţară, şi să fie alături de Turul României”, a declarat în acest sens Eduard Novak, preşedintele FRC.

 

Acesta îi invită pe toți posesorii de biciclete să participe la recensământ accesând secțiunea dedicată de pe site-ul oficial al competiției Turul României și urmând pașii indicați acolo. Acest lucru îl pot face până pe data de 15 septembrie, care va fi și ultima zi a competiției.

România este a șasea țară din lume care a găzduit un tur ciclist, prima ediție având loc în anul 1934. Anul acesta, la eveniment vor participa 20 de echipe, dintre care 6 naționale și 14 continentale, reunind peste 140 de cicliști români și străini.

Deschiderea oficială va avea loc pe 10 septembrie, iar startul se va da a doua zi la Cluj-Napoca, urmând ca până pe 15 septembrie să fie parcurși cei 688 de kilometri ai circuitului, pe parcursul a 5 etape.

Startul celei de-a treia etape va fi dat pe 13 septembrie din Piața Dacia din Buzău, la ora 12.45, cicliștii veniți de la Focșani urmând a porni către Târgoviște, având de parcurs o distanță de 121,6 kilometri.

 

În municipiul Buzău, medicii Spitalului Județean de Urgență încurajează mersul pe bicicletă și chiar au propus, conducerii unității medicale, montarea unui stativ pentru biciclete la intrarea în spital și organizarea unui concurs pe bicicletă al cadrelor medicale, în scopul popularizării acestui mod de reduce poluarea și de a face mișcare.

În România se poate circula pe bicicletă mai mult de 8-9 luni pe an, desigur îmbrăcat adecvat și evitând circulația pe zăpadă, polei etc. Acest mijloc de transport este nepoluant, ieftin, ideal pentru a parcuge distanțele din orașe, câștigând timp în trafic și ne ajutându-ne să ne menținem condiția fizică și să ne protejăm de bolile favorizate de sedentarism. În Buzău s-au creat piste de biciclete în anumite locuri, dar din păcate sunt sporadice și nu au continuitate (probabil atât s-a putut). Autoritățile s-ar putea implica însă pentru a se monta stative pentru biciclete la toate instituțiile publice. În plus, marcarea acestor piste este deficitară și în neconcordanță cu regulie de circulație. În străinătate, pista de biciclete marcată pe trotuar sau carosabil este asimilată unei benzi de circulație. Față de această bandă de circulație, care ar fi prima bandă, lucrează regulile de circulație. La noi, pe porțiunea dintre Consiliul Județean și Crâng, spre exemplu, sunt aplicate semne STOP pe pistă, deși aceasta ar trebui asimilată străzii, care are aici are regim de stradă principală. Tot această pistă ar trebui să se continue pe lângă marcajul pietonal către intrarea în Crâng: corect ar fi să existe această continuitate pentru a nu se produce incidente pe trecea de pietoni. În plus, ar fi necesară o campanie de informare Poliției, care să amintească atât șoferilor cât și bicicliștilor regulile de circulație, pentru că, acum, nu puțini bicicliști vedem că circulă pe trotuare”, a explicat medicul Mihai Tache, menționând că dacă aceste masuri ar fi luate, ar crește interesul pentru mersul cu bicicleta.

 


Adaugati un comentariu


 

*