Campanie de informare și educare în privința osteoporozei

22 iulie 2020 | 0 comentarii |

Principalul mesaj transmis populației este că urmările grave ale acestei boli pot fi prevenite prin diagnosticare precoce și tratamente inovative personalizate.

 

Denumită și „boala oaselor fragile”, osteoporoza apare cu precădere în cazul vârstnicilor, fiind caracterizată prin scăderea densității osoase din cauza pierderii calciului și fosforului, care sunt mineralele esențiale ce asigură rezistența sistemului osos. Oasele devin astfel mult mai fragile, ceea ce crește riscul apariției unor fracturi cu un grad de invaliditate mai mare sau mai mic, în funcție de zona în care se produc. Mai mult de atât, fracturile în cazul pacienților cu osteoporoză se vindecă mult mai greu, cele mai grave fiind cazurile în care nu se poate interveni chirurgical.

Ca multe alte afecțiuni, osteoporoza debutează și evoluează fără simptome specifice, de cele mai multe ori fiind diagnosticată în momentul în care pacientul suferă deja prima fractură. Din păcate, afecțiunea este atunci într-un stadiu avansat, afectând ireversibil calitatea vieții, atât a pacienților cât și a familiilor care trebuie să îi aibă în grijă.

Din fericire, aceste neplăceri pot fi evitate prin asigurarea unui management adecvat al bolii, iar acest lucru este posibil prin diagnosticarea precoce și administrarea de tratamente adecvate, inovative și personalizate, care sunt și la dispoziția pacienților din România.

 

Alina Culcea

Acesta este mesajul principal pe care dorește să îl transmită compania farmaceutică Amgen România, care a lansat recent campania de informare și educare a populației „Fragilitatea nu este o opțiune”. În acest sens, Alina Culcea, directorul general al companiei farmaceutice a declarat că „osteoporoza este o boală gravă și de aceea accesul pacienților la tratamente de ultimă generație, cu administrare facilă, este esențial. Amgen și-a asumat un rol activ la nivel mondial, dar și în România ultimilor 10 ani, în a pune la dispoziția medicilor și pacienților cu osteoporoză soluții de tratament inovative, medicamente biologice care prin utilizarea lor să ajute pe de o parte pacienții pentru o calitate a vieții cât mai ridicată, și, pe de altă parte, să vină în ajutorul sistemului de sănătate din România în vederea scăderii costurilor unor afecțiuni asociate, cum ar fi fracturile provocate de această boală. De asemenea, rolul nostru, asumat cu responsabilitate, este de a colabora cu societățile medicale și cu asociațiile de pacienți pentru o bună și corectă informare cu privire la povara acestei boli și la nevoile pacienților”.

 

Campania vine în contextul în care, începând cu data de 1 iunie, au fost introduse 31 de molecule noi în lista medicamentelor gratuite și compensate, iar printre acestea se numără noi opțiuni terapeutice pentru tratamentul osteoporozei la femeile în postmenopauză, cu risc crescut de fracturi, soluții care au demonstrat beneficii pentru pacienții cu risc de fracturi de fragilitate. Astfel, cele mai noi tratamente inovative sunt disponibile în regim compensat sau gratuit pacientelor din România, începând din această vară, iar în acest sens, reprezentanții companiei farmaceutice au considerat că este nevoie de această campanie de informare.

În România, la finele anului 2013, peste un milion de persoane sufereau de osteoporoză, iar povara economică estimată îngrijirii fracturilor de fragilitate a fost în 2010 de 129 de milioane de euro, aceste costuri urmând să ajungă la 151 de milioane de euro în 2025. La un an de la apariția unei fracturi de șold, 40% din pacienți nu se mai pot deplasa fără ajutor și 80% au nevoie de asistență pentru activități uzuale. De asemenea, zilele de spitalizare generate de osteoporoză le depășesc pe cele pentru cancer de sân, infarct sau diabet. Medicii specialiști spun că, după o fractură de fragilitate, pacienții sunt de 5 ori mai expuși la o a doua fractură în următorii doi ani.

 


Adaugati un comentariu


 

*