„Care-i treaba cu prostata?” – campanie de conștientizare a sănătății bărbaților

24 noiembrie 2023 | 0 comentarii |

În luna de conștientizare a sănătății bărbaților, Janssen România și Federația Română de Fotbal (FRF) își unesc forțele într-o manieră inedită, dând startul celei de-a doua ediții a campaniei de creștere a gradului de conștientizare și de încurajare a bărbaților să adopte un comportament preventiv și responsabil. 

 

În România, cancerul de prostată este cea mai frecventă afecțiune malignă la bărbați și a treia cea mai frecventă cauză de deces dintre afecțiunile oncologice. Rata de incidență ridicată a acestei boli impune necesitatea unei conștientizări sporite și a unui angajament ferm pentru prevenție și diagnosticare timpurie.

Janssen România și Federația Română de Fotbal au conceput o experiență educativă și inovatoare în cadrul meciului România – Elveția. Pentru a aduce în atenție simptomele adesea neglijate ale afecțiunilor prostatei, scaunele dintr-o secțiune specială a stadionului au fost modificate astfel încât să producă un anumit grad de disconfort celor care stau pe ele. Acest disconfort reprodus pe scaune este menit să simuleze senzațiile resimțite de bărbații cu probleme de prostată: senzația de neliniște, dificultatea de a sta confortabil și simptome similare, cu scopul de a sensibiliza publicul și de a-l face mai conștient de importanța prevenției și diagnosticării timpurii a afecțiunilor prostatei.

 

Rezultatele studiului realizat anul trecut de Globocan arată că, deși majoritatea bărbaților români sunt conștienți de existența prostatei, există un deficit semnificativ de cunoștințe în ceea ce privește diagnosticarea cancerului de prostată și importanța testului PSA. Doar 25% dintre respondenți știau cum se stabilește un diagnostic de cancer de prostată, iar 73% nu știau ce este testul PSA.

Conștientizarea și prevenția sunt pilonii centrali în lupta împotriva cancerului de prostată. Testul PSA, un simplu examen de sânge, inclus în setul gratuit anual de analize, rămâne instrumentul esențial în diagnosticarea precoce a acestei boli. Recomandăm cu insistență bărbaților de peste 40-45 de ani, mai ales celor cu un istoric familial al bolii, și tuturor celor peste 50 de ani să includă acest test în evaluările lor medicale anuale, explică Dr. Cristian Benza, Medical Affairs Director al Johnson & Johnson România.

 

Campania „Care-i treaba cu prostata?”, inițiată de Janssen România și susținută de FABC (Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer), Asociația Română de Urologie, Societatea Națională de Oncologie Medicală din România și Societatea Română de Radioterapie și Oncologie Medicală și Federația Română de Fotbal își propune să informeze bărbații români referitor la propria anatomie și de ce e necesar să adopte  un comportament preventiv în ceea ce privește cancerul de prostată.

Janssen Companiile Farmaceutice ale Johnson & Johnson se concentrează pe lupta împotriva bolilor prin ştiinţă, îmbunătăţind accesul prin mecanisme inovatoare şi vindecăm lipsa de speranţă prin pasiune. Activitatea este dedicată domeniilor medicale precum: hematologie, oncologie, neuroştiinţe, imunologie, boli infecţioase şi vaccinuri, boli cardiovasculare şi de metabolism şi hipertensiune pulmonară.

 


Categorii: Actual, Medici, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*