Casa Județeană de Pensii Buzău își reia activitatea cu publicul, dar cu restricții
Accesul în instituție se va face cu respectarea unui set de măsuri de protecție, iar documentele pentru Expertiză medicală se vor depune la sediul instituției, până la reluarea activității în Policlinica N. Titulescu.
Casa Județeană de Pensii Buzău anunță că, odată cu încetarea stării de urgență, începând cu data de 15 mai 2020 îşi reia activitatea de relaţii cu publicul la sediul instituției, din municipiul Buzău, Aleea Industriei, nr 1.
Beneficiarii sistemului public de pensii sunt însă avertizați că accesul în instituţie se va efectua cu respectarea unor măsuri specifice, stabilite în funcţie de locaţia unde se vor adresa beneficiarii, respectiv la sediul CJP Buzău sau la cabinetele de expertiză medicală situate în Policlinica Nicolae Titulescu.
Astfel, la sediul Casei Judeţene de Pensii
– Se va asigura un aflux controlat al publicului în spaţiul închis al sălii de relaţii cu publicul şi a respectării traseelor bine definite, în vederea evitării intersectării cu alte categorii de personal;
– Se va asigura, obligatoriu, păstrarea unei distanţe sociale minime de 1,5 metri;
– Se va purta, în mod obligatoriu, masca de protecţie, potrivit Hotărârii Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă nr.6/06.04.2020;
– Se va efectua triajul epidemiologic ce constă în verificarea temperaturii şi completarea chestionarului standard;
– Se va efectuarea dezinfectarea mâinilor cu materialele puse la dispozitie de către Casa Judeţeană de Pensii Buzău;
– Se vor fi evita posibile busculade la sediul instituţiei, prin mobilizarea unui număr mai mare de agenţi de pază, dacă este cazul;
– Activitatea de audienţe şi cea de consiliere de specialitate se va realiza şi în continuare telefonic sau prin e-mail, cu excepţia cazurilor urgente care nu suferă amânare, care vor fi asigurate prin rotaţie de un director din conducerea Casei Judetene de Pensii Buzău.
Conducerea Casei de Pensii consideră, menționează că „folosirea mijloacelor moderne de comunicare (poştă electronică, portalul CNPP), a plăţilor efectuate în cont bancar, a formularelor specifice care se pot descărca direct de pe site-ul instituţiei, www.cjpbuzau.ro, precum şi a transmiterilor solicitărilor on-line sau prin serviciul poştal clasic s-au dovedit foarte eficiente în perioada stării de urgenţă”, de aceea încurajează utilizarea acestora în continuare.
„În acest scop, Casa Judeţeană de Pensii Buzău stă la dispozitia beneficiarilor, în continuare, prin intermediul mijloacelor de comunicare de la distanţă: serviciul poştal sau de curierat; poştă electronică la adresa buzău.cjp@cnpp.ro; telefonic, la numerele 0238/724041, 0238/724042 sau 0238711029; fax, la numerele 0238/721047 si 0238711029; pagina de web www.cjpbuzau.ro”, explică directorul instituției, Carmen Androne.
De asemenea, CJP anunță că, în actualul context epidemiologic, începând cu data de 15 mai 2020, programul de lucru cu publicul este de luni până joi în intervalul orar 8,00-15,30 și vineri de la 8,00 la 13,00, iar programul Casieriei, de luni până joi între orele 10,00-16,00.
Cabinetele de expertiză medicală din cadrul Policlinicii „Nicolae Titulescu” nu sunt, deocamdată, accesibile publicului, întrucât din cauza unor disfuncţionalităţi create de noul Coronavirus, această unitate sanitară este închisă în vederea respectării procedurilor stabilite de lege şi aplicabile în astfel de situaţii.
Astfel, începând cu data de 15 mai 2020 şi până la reluarea activităţii în incinta Policlinicii „Nicolae Titulescu”, solicitanţii vor depune documentaţiile la sediul Casei Judeţene de Pensii Buzău, cu respectarea măsurilor de distanţare socială, purtarea măştilor de protecţie, dezinfecţie şi triaj epidemiologic realizat prin verificarea temperaturii şi completarea formularului standard.
Documentaţiile care vor putea fi depuse sau transmise prin serviciul poştal clasic, prin poştă electronică sau prin fax la sediul CJP Buzău se referă la:
a) Revizuirea medicală cu termen de prezentare la comisia medicală stabilit ulterior datei de 15 mai 2020 şi solicitările noi de expertizare, în vederea înscrierii la pensie de invaliditate;
b) Activitatea de avizare a concediilor medicale, inclusiv a celor care fac obiectul prevederilor Legii nr.346/2002 privind asigurarea pentru munca si boli profesionale;
c) Eliberarea certificatului medical în cazul aplicării prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat.
Răspunsul la solicitările buzoienilor se va efectua în cadrul termenului legal de soluţionare al fiecărui tip de cerere şi transmiterea răspunsului oficial la domiciliul solicitantului.
Reluarea activităţii cu publicul în cadrul cabinetelor de expertiză medicală precum şi condiţiile în care aceasta se va desfăşura se vor anunţa la momentul în care acestea vor fi cunoscute, în urma deciziei autorităţilor sanitare competente.
Mulțumind buzoienilor pentru „înțelegere”, directorul CJP Buzău subliniază că „aceeaşi procedură va fi respectată şi de persoanele aflate în evidenţa Cabinetului de expertiză medicală nr.4 Rm. Sărat, deservit de medicul expert Mîndru Gabriela, accesul în sediul Policlinicii Rm. Sarat nefiind permis din cauza declarării Spitalului Municipal Rm. Sărat ca unitate medicală cu activitate exclusivă de tratare a cazurilor de îmbolnăvire cu Covid 19”- punctează Carmen Androne.