Concluzii la finalul campaniei de consiliere psihologică a pacienților cronici

Acțiunea a fost organizată de Alianţa Pacienţilor Cronici din România (APCR), cu sprijinul Bristol Myers Squibb şi Roche România.

 

Pacienții cu afecțiuni cronice se numără printre categoriile cel mai grav afectate de pandemie și de restricțiile impuse în perioada stării de urgență, întrucât mulți dintre ei nu au mai avut acces la serviciile medicale și tratamentele de care aveau nevoie. Situația nu s-a schimbat foarte mult nici în prezent, pentru că majoritatea spitalelor și centrelor medicale nu au revenit încă la activitatea normale de dinainte de starea de urgență, iar pacienții cronici sunt în continuare privați de îngrijirile și investigațiile de care au nevoie. Această situație îi afectează atât fizic câr și psihic, astfel că nevoie de nevoie de consiliere psihologică s-a resimțit în ultimele luni, mai mult decât oricând.

Acesta a fost motivul pentru care APCR, împreună cu  Bristol Myers Squibb şi Roche România au demarat luna trecută o campanie care și-a propus să vină în sprijinul acestor pacienți prin sprijin emoțional și consiliere psihologică, pentru a-i ajuta să treacă mai ușor printr-o astfel de perioadă plină de incertitudini și temeri. Astfel, în perioada mai-iunie fost organizate online şedinţe de consiliere psihologică de grup pentru pacienţii cu cancer, scleroză multiplă şi hemofilie. Sesiunile de consiliere psihologică au fost acordate gratuit și s-au desfăşurat separat pentru fiecare dintre cele trei categorii de pacienţi cronici, o dată pe săptămână, timp de patru săptămâni.

 

Martine Draullette

Din declarațiile pacienților care au beneficiat de consiliere se pare că scopul a fost atins, aceștia reușind să își păstreze echilibrul emoțional. „Mi-a plăcut cum au decurs şedinţele, că nu au fost făcute după şablon. E bine că am vorbit cu oameni care au experimentat situaţii asemănătoare cu a mea. Am apreciat răbdarea de care a dat dovada doamna psiholog”, este declarația făcută la finalul campaniei de o pacientă cu o afecțiune oncologică, participantă la aceste sesiuni de consiliere psihologică.

La rândul său, Martine Draullette, director general al Roche România a precizat că „pandemia a fost o provocare, mai ales pentru pacienţii cronici. Cel mai mult, în această perioadă dificilă, pacienţii au avut nevoie de sprijin emoţional şi de noi mijloace prin care să gestioneze anxietatea şi celelalte probleme apărute odată cu pandemia. Sunt recunoscătoare că am putut să fim alături de Alianţa Pacienţilor Cronici din România şi să-i ajutăm să le ofere pacienţilor mediul în care să împărtăşească între ei dificultăţile cu care se confruntă şi să primească ajutor din partea specialiştilor”.

 

Catalin Radu

Aceasta mai spune că teama de îmbolnăvire ne afectează într-o anumită măsură pe fiecare dintre noi, iar gestionăm cu dificultate provocările zilnice chiar dacă suntem sănătoşi.

Pacienţii cu boli cronice trăiesc în zilele pandemiei cu noul coronavirus cu o presiune uriaşă, la care se adaugă incertitudinea cu privire la felul în care va arata viaţa şi experienţa lor cu boala, dupa această perioadă. Prin această serie de evenimente şi ghiduri ne dorim să fim alături de pacienţii cu diagnostic oncologic, şi nu numai, şi vom face în continuare toate eforturile ca toţi pacienţii să aibă acces la informaţii corecte, venite din surse sigure. La finalul fiecărei zile, succesul nostru se măsoară prin impactul pozitiv pe care îl aducem în vieţile tuturor pacienţilor”, a declarat la finalul campaniei și Cătălin Radu, managerul general al Bristol Myers Squibb România.

 


Adaugati un comentariu


 

*