Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a comerţului cu produse farmaceutice

11 iunie 2021 | 0 comentarii |

Decizia a fost luată pe baza datelor obținute în cadrul unui sondaj privind comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează produse din farmacii.

 

Consiliul Concurenței a anunțat că va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin intermediul farmaciilor. Această schimbare vizează perspectiva dimensiunii geografice, iar decizia vine ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar şi al companiilor de pe această piaţă.

Astfel, atunci când vor analiza piaţa relevantă, inspectorii Consiliului Concurenței vor lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei ţintă. Până acum, piaţa geografică, în cazul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice şi parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 kilometri în jurul farmaciei ţintă, așadar, acest areal se va reduce la un kilometru.

 

Înainte de a lua această decizie, autoritatea de reglementare în domeniul concurenței a comandat un sondaj de opinie, pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează produse din farmacii și drogherii.

Pe baza datelor obținute în urma acestui sondaj, Consiliul Concurenței a efectuat un studiu suplimentar, care a indicat o orientare a clienților către farmaciile situate în proximitate.

S-a stabilit astfel că aceștia sunt dispuşi să parcurgă pe jos cel mult un kilometru pentru a achiziţiona medicamentele şi suplimentele alimentare de care au nevoie de la o farmacie.

 

Totodată, reprezentanții Consiliului Concurenței spun că numărul de tranzacţii pe piața farmaceutică a înregistrat o majorare semnificativă în ultimii ani, totodată crescând și densitatea farmaciilor în aria de 3 kilometri, luată în considerare până acum.

Ca urmare, autoritatea de concurenţă a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin magazine specializate, din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieţei relevante geografice la noul context. Definirea pieţei relevante este un instrument de identificare şi de stabilire a graniţelor în care se exercită concurenţa între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurenţiale cu care se confruntă acestea” se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenței.

 


Adaugati un comentariu


 

*