Creștere cu aproape 11% a pieței farmaceutice din România

7 februarie 2020 | 0 comentarii |

Valoarea totală a medicamentelor eliberate pe parcursul anului trecut a fost de 17,8 miliarde de lei, cele mai mari creșteri valorice înregistrându-se la medicamentele oncologice.

 

Se plâng tot timpul că au au taxe prea mari, că înregistrează pierderi, dar cifrele arată că industria farma este pe plus, marii jucători din piață înregistrând creșteri substanțiale, în fiecare an. Datele referitoare la evoluția pieței farmaceutice în România în anul 2019, publicate de Compania de cercetare Cegedim, confirmă că deși creșterile au fost ceva mai mici decât în 2018, acestea au fost semnificative. Analiza efectuată pe baza  valorii totale a medicamentelor eliberate în 2019, prin intermediul farmaciilor și spitalelor, arată că valoarea vânzărilor s-a ridicat la 17,8 miliarde de lei, în creștere cu 10,9% față de anul anterior.

Și pe parcursul anului trecut, piața farmaceutică a fost dominată de medicamentele eliberate pe bază de prescripție medicală, care au reprezentat un procent de 64,5% din totalul consumului, în valoare de 11,48 de miliarde de lei.

Pe locul următor se situează medicamentele fără prescripție medicală (OTC), cu o valoare a vânzărilor de 4,03 miliarde de lei.

Cea mai mare creștere valorică s-a înregistrat la medicamentele administrate pacienților în spitale, care s-a ridicat la 2,3 miliarde de lei.

În cazul tuturor celor trei categorii s-au înregistrat creșteri față de 2018, valoarea medicamentelor eliberate pe baza prescripției medicale crescând cu 7,8%, a celor fără rețetă cu 14,1%, iar a medicamentelor consumate de spitale pentru tratarea pacienților crescând cu 22,1%.

 

Ce-i drept, ritmul de creștere al pieței farmaceutice în 2019 a fost ceva mai slab decât în 2018, când s-a înregistrat o creștere de 13,8 % față de anul anterior, ajungând la o valoare de 16,07 miliarde de lei.

Modificări importante a cunoscut și clasamentul primelor companii farmaceutice, întocmit în funcție de vânzările de medicamente înregistrate în România, la finalul anului trecut. Gigantul Abbvie a coborât din poziția de lider deținută la începutul anului, pe locul 9, în timp ce primele trei locuri au fost ocupate, în ordine, de Sanofi, Merck și Novartis.

După valoarea vânzărilor din 2019, clasamentul primilor 10 producători farmaceutici este condus de compania Sanofi (930,1 milioane lei), urmată de Merck (910,6 milioane lei), Novartis (809,5 milioane lei), Gilead (759,1 milioane lei), Servier (685,2 milioane lei), GSK (681,6 milioane lei), Sun Pharma-Terapia (667,3 milioane lei), Pfizer (634,9 milioane lei), Abbvie (630 milioane lei) și AstraZeneca (600,5 milioane lei).

 

În 2018, compania Abbvie a înregistrat cele mai mari vânzări pe piața românească – 1,09 miliarde de lei, fiind urmată de Sanofi (809,3 milioane lei), Merck (722,3 milioane lei), Novartis (708,3 milioane lei), Servier (689,1 milioane lei), GSK (663,5 milioane lei), Sun Pharma-Terapia (632,3 milioane lei), Pfizer (625,8 milioane lei), AstraZeneca (547 milioane lei) și Bristol Myers Squibb (496,2 milioane lei).

În funcție de volumul vânzărilor realizate pe piața românească în 2019, clasamentul arată complet diferit, producătorii din România numărându-se printre liderii pieței, deoarece sunt specializați în fabricarea de medicamente generice, mai ieftine. Astfel, clasamentul după numărul de unități vândute în 2019 este condus de Sun Pharma-Terapia Cluj (56,4 milioane unități), Zentiva (43,4 milioane unități), Servier/Egis (36 milioane unități), Krka (31,9 milioane unități), Antibiotice Iași (31,1 milioane unități), Sanofi (29,6 milioane unități), GSK (28,9 milioane unități), Alvogen-Labormed (26,2 milioane unități), Gedeon Richter (21,2 milioane unități) și Novartis (21 milioane unități).

În concluzie, câștigători sunt producătorii de medicamente inovative, care la un volum mai mic de produse, au înregistrat profituri fabuloase.

 


Adaugati un comentariu


 

*