Mai puține apeluri la serviciul ALOPEDI, pe parcursul anului trecut

În cei aproape șapte ani scurși de la înființarea acestui call-center au fost ajutați peste 65.000 de copii din țară și din străinătate.

 

În luna ianuarie a anului 2014 lua ființă în cadrul Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca primul serviciu call-center pediatric din România, fiind astfel pusă în practică o inițiativă a conferențiar doctor Călin Lazăr, directorul medical al unității sanitare.

A fost prima inițiativă de acest gen din România, gândită ca un proiect de interes local, adresat cu precădere părinților din zona metropolitană Cluj-Napoca. Serviciul a câștigat însă rapid o adresabilitate mult mai mare, ajungând să fie apelat din toată țara, precum și de către românii plecați peste hotare.

În cei aproape șapte ani scurși de la lansare, serviciul a ajutat peste 65.000 de copii, ai căror părinți au apelat la sprijinul medicilor specialiști care deservesc voluntar call-center-ul. Și pentru aceștia, anul care tocmai a trecut a fost unul atipic, marcat de pandemia de Covid-19, ale cărei efecte s-au resimțit și în numărul de apeluri recepționate în 2020.

 

Astfel, pe parcursul anului, au fost recepționate puțin peste 9.000 de apeluri, mai puține decât cele din anii anteriori. Explicația stă în respectarea mai strictă a regulilor de igienă dar și a distanțării fizice dintre copii, mai ales ca urmare a suspendării cursurilor școlare, ceea ce a dus, pe lângă prevenirea răspândirii infecțiilor cu noul coronavirus, la evitarea unor probleme de natură respiratorie și digestivă, care constituiau cele mai frecvente motive pentru care părinții apelau la acest serviciu.

S-au primit în total 9.041 de apeluri, dintre care 67,69% s-au finalizat cu recomandări de îngrijire la domiciliu și cu explicarea manifestărilor la apariția cărora este obligatoriu consultul medical față în față. De asemenea, pe parcursul anului 2020, pentru 11,5% dintre copiii evaluați telefonic s-a recomandat consult imediat, în primele două ore de la apel, iar în cazul a șase copii a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.

 

Deși au avut de răspuns la mai puține apeluri, medicii spun că foarte important a fost faptul că, prin asistența acordată telefonic, au evitat deplasarea părinților cu copiii la spitale sau cabinetele medicale, contribuind astfel și la diminuarea riscului de contaminare și de răspândire a infecțiilor cu noul coronavirus.

ALOPEDI se pregătește pentru aniversarea a șapte ani de la înființare, iar inițiatorii dau asigurări că proiectul va merge mai departe. În prezent, serviciul este apelabil 24 de ore din 24 și 7 zile din 7, la numărul 0364-917, fiind deservit de medici cu specialitatea pediatrie și medicină de urgență, capabili să asigure copilului bolnav asistența medicală potrivită problemei medicale pe care acesta o are. Pentru asigurarea serviciului de gardă sunt necesari între 30 și 35 de medici cu pregătire specifică triajului telefonic, asigurarea permanenței făcându-se prin munca în trei ture într-un interval de 24 de ore.

 


Categorii: Actual, Spitale, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*